arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۹۸۹۲
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / آمریکا رسما خواستار فعال سازی مکانیزم ماشه شد / مخالفت اروپایی‌ها با فعال شدن مکانیسم ماشه از سوی آمريكا و در خواست روسیه برای برگزاری نشست اضرار شورای امنیت / دستگیری منتشرکنندگان عکس سؤالات کنکور سراسری / داماد ترامپ: ترامپ پیروز شود، با روحانی دیدار می‌کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / آمریکا رسما خواستار فعال سازی مکانیزم ماشه شد / مخالفت اروپایی‌ها با فعال شدن مکانیسم ماشه از سوی آمريكا و در خواست روسیه برای برگزاری نشست اضرار شورای امنیت / دستگیری منتشرکنندگان عکس سؤالات کنکور سراسری / داماد ترامپ: ترامپ پیروز شود، با روحانی دیدار می‌کند

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

آمریکا رسما خواستار فعال سازی مکانیزم ماشه شد: وزیر خارجه آمریکا که با مخالفت جامعه جهانی با تحرکات ضد برجامی واشنگتن به خوبی آگاه است، درخواست فعال کردن سازوکار موسوم به ماشه را به رئیس دوره‌ای شورای امنیت ارائه داد. در این دیدار که برایان هوک نماینده مستعفی آمریکا در امور ایران و الیوت آبرامز نماینده آتی این کشور در امور ایران، وزیر خارجه ترامپ را همراهی کردند، پمپئو نامه‌ای را با امضای کلی کرافت نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد ارائه داد که طی آن اعلام شده است ایران به تعهدات برجامی خود عمل نکرده و همچنین ممنوعیت تسلیحاتی را نقض کرده است.

داماد ترامپ: ترامپ پیروز شود، با روحانی دیدار می‌کند: مشاور ارشد رئیس‌جمهور آمریکا با ادعای اینکه واشنگتن به دنبال رسیدن صلح با تهران است گفت: اگر ترامپ مجدداً در انتخابات پیروز شود با رئیس‌جمهور ایران دیدار می‌کند. در حالی که اکثر مقام‌های دولت واشنگتن در هفته‌های اخیر تندترین اظهارات را علیه جمهوری اسلامی ایران به زبان راندند، «جارد کوشنر» مشاور ارشد و داماد رئیس‌جمهور آمریکا سعی کرد چهره‌ای ملایم‌تر از دیگران به تهران نشان دهد.

مخالفت فرانسه، انگليس و آلمان با فعال شدن مکانیسم ماشه از سوی آمريكا: کشورهای آلمان، انگلیس و فرانسه طی بیانیه‌ای در واکنش به درخواست رسمی آمریکا از شورای امنیت برای بازگرداندن تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران تأکید کردند که آمریکا در سال ۲۰۱۸ از برجام خارج شده و نمی‌تواند مکانیسم ماشه را علیه ایران فعال کند.

روسیه خواستار نشست شورای امنیت سازمان ملل در خصوص ایران شد: اقدام آمریکا در ارائه نامه‌ای به رئیس شورای امنیت برای مطلع کردن این شورا از خواست واشنگتن برای بازگرداندن تمامی تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران بلافاصله با واکنش‌های مختلف روبرو شد. دقایقی بعد از درخواست رسمی آمریکا برای فعال‌سازی مکانیسم ماشه، روسیه خواستار نشست شورای امنیت سازمان ملل در خصوص ایران در روز جمعه شده است.

دستگیری منتشرکنندگان عکس سؤالات کنکور سراسری: سخنگوی سازمان سنجش به بیان توضیحاتی درباره تصاویر منتشرشده از سؤالات کنکور که در آنها ادعاشده سوالات لو رفته است، پرداخت. زرین‌آمیزی اظهار داشت: تمامی کلید‌های منتشرشده در فضای مجازی تا امروز کذب، جعلی و باهدف کلاهبرداری بوده است و هیچ کدام با جواب‌های کلید سازمان مطابقت ندارد که داوطلبان جهت اطمینان بیشتر می‌توانند روز دوشنبه کلید‌های منتشرشده در سایت سازمان را با این کلید‌ها و نوع دفترچه‌ها مقایسه کنند و کذب بودن آن‌ها مشخص می‌شود.

فروش جنگنده های F-35 به امارات با وجود مخالفت اسرائیل از سوی ترامپ: دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که کشورش در نظر دارد با وجود مخالفت‌های اسرائیل، هواپیماهای جنگی پیشرفتۀ اف۳۵ را به امارات عربی متحده بفروشد. او گفت فروش جنگنده‌های اف۳۵ به این کشور اکنون «در دست بررسی» است و امیدوار است که این کار پویاییِ دوباره‌ای به روابط امارات و اسرائیل که اخیرا توافق صلح امضا کرده‌اند، بدهد.

جزئیات تیراندازی گارد ساحلی امارات به چند لنج صیادی ایرانی و آخرین واکنش‌ها: کاردار امارات به وزارت امور خارجه و پیگیریهای انجام شده در خصوص تیراندازی شناورهای گارد ساحلی امارات عربی متحده به چند لنج صیادی ایرانی و توقیف یکی از آنها در عصر روز مردادماه٢٧ در خلیج فارس احضار شد. در واکنش به این اقدام، دولت امارات با ارسال یادداشتی رسمی از تعرض گارد ساحلی این کشور به چند لنج صیادی ایرانی ابراز تاسف کرد و برای جبران خسارات اعلام آمادگی کرد. ۳ روز پیش گارد ساحلی امارات با شلیک به چند لنج صیادی ایرانی دو صیاد را به قتل رساند و یک لنج را توقیف کرد.

استیو بنون استژاتژیست سابق ترامپ بازداشت شد: دادستان‌های فدرال «استیون بنون»، استراتژیست ارشد سابق کاخ سفید و سه فرد دیگر را بازداشت کرده‌اند. آنها بانون را به کلاهبرداری صدها هزار دلاری از اهداکنندگان مالی متهم کرده‌اند. طبق گفته دادستان‌ها هدف از این فریبکاری، درآمدزایی برای حمایت از طرح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برای احداث دیوار حائل در مرز با مکزیک بوده است.

مرگ ۱۳۹ تن دیگر به دلیل کرونا در ۲۴ ساعت گذشته: دکتر لاری، سخنگوی وزارت بهداشت درباره آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا گفت: از دیروز تا امروز پنجشنبه (۳۰ مرداد ماه) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۲۲۷۹ مورد جدید ابتلا به کرونا در کشور شناسایی شده است. همچنین ۱۰۳۸ نفر نیز در بیمارستان‌ها بستری هستند.  او درباره تعداد موارد فوتی نیز اظهار کرد: متاسفانه طی این مدت ۱۳۹ نفر دیگر بر اثر کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته جان خود را از دست داده‌اند. به گفته لاری، ۳۸۶۹ نفر از مبتلایان به کرونا نیز در بخش مراقبتهای ویژه بستری هستند. وی مجموع مبتلایان کرونا در کشور را ۳۵۲ هزار و ۵۵۸ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد مبتلا ۳۰۴ هزار و ۲۳۶ نفر بهبود یافته‌اند و ۲۰ هزار و ۲۶۴ تن جان باختند.

نظرات بینندگان