arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۰۰۵۵
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / امکان سفر مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران / جذب ۴۵ هزار نفر در استخدام گسترده در دولت / ارزش روز سهام عدالت چقدر است؟ / دونالد ترامپ: بعد از انتخابات، ظرف یک ماه ایران با ما توافق می‌کند / پایان کرونا در کمتر از ۲ سال آینده

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / امکان سفر مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران / جذب ۴۵ هزار نفر در استخدام گسترده در دولت / ارزش روز سهام عدالت چقدر است؟ / دونالد ترامپ: بعد از انتخابات، ظرف یک ماه ایران با ما توافق می‌کند / پایان کرونا در کمتر از ۲ سال آینده

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

سازمان ملل: تفسیر زمان‌بندی قطعنامه ۲۲۳۱ به عهده اعضای شورای امنیت است: در شرایطی که دولت آمریکا در تلاش است با استناد به بندهای قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت تمامی تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران را احیا کند، «استفان دوجاریک»، سخنگوی سازمان ملل متحد گفت: «تفسیر قطعنامه ۲۲۳۱ درباره چارچوب زمانی [بازگشت خودکار تحریم‌ها] به عهده اعضای شورای امنیت است. اعضای شورای امنیت باید خودشان قطعنامه خودشان را تفسیر کنند.»

دونالد ترامپ: بعد از انتخابات، ظرف یک ماه ایران با ما توافق می‌کند: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر گفته چنانچه در انتخابات ریاست‌جمهوری به پیروزی برسد ظرف ۱ ماه با ایران توافق خواهد کرد. وی گفت: «بعد از اینکه من در انتخابات پیروز شوم، ایران اگر ظرف یک هفته با من توافق نکند، ظرف یک ماه توافق خواهد کرد.»

تاکید اروپا بر عدم صلاحیت آمریکا برای استفاده از مکانیسم ماشه علیه ایران: جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به درخواست آمریکا از سازمان ملل برای فعال‌سازی مکانیسم ماشه تاکید کرد که ایالات متحده نمی‌تواند از این سازوکار استفاده کند.

امکان سفر مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران: تلویزیون دولتی ژاپن مدعی شد که «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی قصد دارد برای اولین بار به ایران سفر کند.

برایان هوک: برجام یک توافق سیاسی است و از لحاظ حقوقی الزام‌آور نیست: «برایان هوک»، نماینده مستعفی دولت آمریکا در امور ایران روز جمعه گفت که برجام یک توافق سیاسی است و از لحاظ حقوقی الزام‌آور نیست. برایان هوک همچنین مدعی شد دولت آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران به اجازه هیچ‌کسی نیاز ندارد.

جذب ۴۵ هزار نفر در استخدام گسترده در دولت: معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور گفت: در هشتمین مرحله آزمون عمومی در دستگاه های اجرایی ۴۵ هزار نفر به استخدام دولت در می آیند که از آن ۳۲ هزار نفر در وزارت آموزش و پرورش استخدام می شوند.

نماینده آمریکا در سازمان ملل: متحدان اروپایی، ما را ناامید کردند: نماینده آمریکا در سازمان ملل با انتقاد از عدم همراهی کشورهای اروپایی با مواضع واشنگتن در قبال تحریم تسلیحاتی ایران، مواضع متحدان اروپایی آمریکا را «بسیار ناامیدکننده» خواند.

آغاز تزریق واکسن روسی کرونا به بیش از ۴۰ هزار داوطلب: روسیه اعلام کرد: آزمایش‌های بالینی پس از تایید رسمیِ واکسن جنجالی خود علیه کرونا را هفته آینده با مشارکت ده‌ها هزار نفر آغاز خواهد کرد. صندوق سرمایه‌گذاری مستقل روسیه که پروژه واکسن کرونا را تأمین مالی می‌کند، روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد آزمایشات "ایمنی‌زایی و ایمنی واکسن اسپوتنیک-وی" هفته آینده با شرکت بیش از ۴۰ هزار نفر آغاز می‌شود.

به زودی بزرگترین آزمایش بالینی واکسن کرونا انجام می‌شود: شرکت جانسون و جانسون (Johnson & Johnson) قصد دارد بزرگترین آزمایش بالینی واکسن بالقوه کروناویروس را در ماه سپتامبر آغاز کند. به گفته شرکت "جانسون و جانسون" آزمایش مرحله سوم واکسن کرونا این شرکت روی ۶۰ هزار فرد سالم با سنین ۱۸ سال به بالا در ۱۸۰ نقطه آمریکا و سایر کشورها انجام می‌شود. شرکت‌کنندگان به صورت تصادفی برای دریافت یک دوز از واکسن یا دارونما انتخاب خواهند شد تا تعیین شود آیا واکسن این شرکت ایمن و موثر است یا خیر؟ این افراد به مدت دو سال توسط محققان تحت پیگیری قرار خواهند گرفت.

مجموع جانباختگان کرونا به ۲۰۳۷۶ تن رسید: دکتر سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت افزود: از دیروز تا امروز ( ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ ) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۲۰۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۱۰۷۱ نفر از آنها بستری شدند. در نتیجه مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۵۴ هزار و ۷۶۴ نفر رسید. وی افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۰ هزار و ۳۷۶ نفر رسید. وی با اشاره به اینکه تا کنون دو میلیون و ۹۸۷ هزار و ۱۱۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است، گفت: استانهای مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند.

ارزش روز سهام عدالت چقدر است؟: با توجه به اُفت شاخص کل در طول هفته، ارزش پرتفوی سهام عدالت کاهش یافته است. شاخص کل بورس در طول هفته شاهد اُفت بود و در پایان معاملات روز چهارشنبه ۲۸ مرداد ماه وارد کانال یک میلیون و ۷۵۷ هزار واحد شد. این دارایی در پایان هفته گذشته ۱۸ میلیون و ۸۴۳ هزار تومان بوده که بعد از معاملات این هفته بیش از ۱ درصد افت کرد و به ۱۶ میلیون و ۴۶۸ هزار تومان رسید.

عزاداری در مساجد تهران ممنوع شد: مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد، باتوجه به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، برگزاری عزاداری در مساجد به دلیل مسقف بودن ممنوع است.

کشف جهشی جدید در کرونا که آن را ضعیف‌تر کرده است: پژوهشگران سنگاپور جهشی جدید در ویروس کرونا را کشف کرده‌اند که به گفته آن‌ها، از شدت بیماری‌زایی آن کاسته است. طبق نتایج این مطالعه تحقیقاتی که در مجله معتبر "لانست" منتشر شده، این جهش ژنتیکی بر شدت این بیماری تأثیر گذاشته است. این یافته می‌تواند در تولید واکسن کرونا و درمان بیماری کووید ۱۹ اثرگذار باشد.

اردوغان: ترکیه به میدان گازی بزرگی در دریای سیاه دست یافته است: «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهوری ترکیه دیروز -‌جمعه- گفت که این کشور میدان گازی بزرگی را در دریای سیاه کشف کرده است.

پایان کرونا در کمتر از ۲ سال آینده: «تدروس آدهانوم» مدیرکل سازمان جهانی بهداشت جمعه شب گفت که سازمان متبوعش امیدوار است، ویروس کرونا، در کمتر از ۲ سال به پایان برسد. آدهانوم افزود: آنفولانزای اسپانیایی که در سال ۱۹۱۸ گسترش یافت نیز، طی دو سال به پایان رسید.

 

نظرات بینندگان