arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۰۲۸۲
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / کشف اسکلت‌های ۲۳ دختر جوان در هفت‌تپه / شکوری راد و محمد حسین کروبی محکوم به حبس تعزیری شدند / دانش‌آموز ممتاز تهرانی بعد از کنکور خودکشی کرد / هدف وزیر دفاع ایران از سفر به مسکو چیست؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / کشف اسکلت‌های ۲۳ دختر جوان در هفت‌تپه / شکوری راد و محمد حسین کروبی محکوم به حبس تعزیری شدند / دانش‌آموز ممتاز تهرانی بعد از کنکور خودکشی کرد / هدف وزیر دفاع ایران از سفر به مسکو چیست؟

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

دانش‌آموز ممتاز تهرانی بعد از کنکور خودکشی کرد: پسر ۱۹ ساله که همه تلاشش را کرده بود در کنکور ریاضی موفق شود، وقتی آزمون را خراب کرد تصمیم گرفت به زندگی‌اش پایان بدهد. در بررسی‌ها مشخص شد که او دانش‌آموزی ممتاز و معدل دیپلمش ۱۹ و نیم بوده است. او یک سالی بود که خودش را در خانه حبس کرده و درس می‌خواند تا در رشته دلخواهش قبول شود و بالاخره روز کنکور رسید و وی سر جلسه امتحان که روز پنجشنبه برگزار شده بود حاضر شد. اما ظاهرا او در کنکور موفق نبوده و نتوانسته بود آنطور که دلش می‌خواست به سوالات پاسخ بدهد.

هدف وزیر دفاع ایران از سفر به مسکو چیست؟: سفیر ایران در روسیه با اعلام اینکه امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح امروز شنبه عازم مسکو است، اظهار داشت: وی ملاقات های مهمی با مقامات ارشد نظامی روسیه از جمله وزیر دفاع این کشور خواهد داشت و فصل جدیدی از همکاری های فنی و نظامی بین طرفین در راه است.

سازمان بازرسی: تاج شخصا با ویلموتس قرارداد امضا کرده و اکنون باید پاسخگوی عملکرد خود باشد: بازرس کل امور وزرش و جوانان و میراث فرهنگی سازمان بازرسی کل کشور با تاکید بر اینکه پرداخت مالیات بر درآمد در همه جای دنیا بر عهده اشخاص است، گفت: وقتی فدراسیون تعهد کرده مالیات این قرارداد را بپردازد، باید این مبلغ را از اصل قرارداد کسر می‌کرد.

کشف اسکلت‌های ۲۳ دختر جوان در هفت‌تپه: هرچند هر محوطه باستانی ویژگی‌های خاص خود را دارد اما شوش و خوزستان از خاص‌ترین محوطه‌های ایران هستند. در هفت تپه باستان‌شناسان با گوری که دربردارنده ۲۳ اسکلت دختران جوان است، درحالی‌که گردن‌هایشان بریده شده، مواجه شدند و تپه حصار دامغان نیز با فرهنگ زن‌سالاری باستان‌شناسان را شگفت‌زده کرد.

خبر خوش وزیر جهادکشاورزی از نزدیک شدن به ساخت واکسن ایرانی کرونا: وزیر جهاد کشاورزی از سپری شدن مرحله آزمایش حیوانی واکسن ضد کرونای موسسه واکسن و سرم‌سازی رازی و آماده شدن برای فاز اول آزمون بالینی، فاز «کلینیکال ترایل» (clinical trail) خبر داد و گفت: امیدواریم این فاز به زودی سپری شود و شاهد دستیابی به ساخت واکسن کرونا در کشور باشیم.

سازمان هواپیمایی: ایران آماده مذاکره برای پرداخت غرامت به هواپیمای اوکراینی است: «تورج دهقانی زنگنه»، رییس سازمان هواپیمایی در آستانه برگزاری دور بعدی مذاکرات با اوکراین که مهر ماه در شهر تهران برگزار می‌شود، گفت: ایران در خصوص مذاکره برای پرداخت غرامت کاملا آماده است.

وزیر اقتصاد: دست‌کاری دولت در بازار بورس درست نیست: فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی ، در پاسخ به انتقاد برخی کارشناسان بازار سرمایه نسبت به عملکرد دولت در بورس و اینکه گفته می‌شود دولت بعضاً در این بازار دست‌کاری می‌کند، گفت: این حرف، حرف درستی نیست، دولت هیچ نفعی از بورس برای خود نمی‌برد. وی افزود: نفع دولت در بورس، ثبات بازار سرمایه، افزایش قدرت تأمین مالی برای بنگاه‌ها و افزایش محیط امن برای هدایت سپرده‌های خرد به بازار سرمایه است.

شکوری راد و محمد حسین کروبی محکوم به حبس تعزیری شدند: رای پرونده متهمان بیانیه ۷۷ نفر صادر شد که طبق آن علی شکوری راد به یک سال زندان، مهدی محمودیان به پنج سال زندان و محمد حسین کروبی، محسن آرمین، قربان بهزادیان نژاد و صدیقه وسمقی هر کدام به یک سال حبس تعزیری محکوم شدند.

فعال شدن خط ریلی ایران-اروپا از مسیر ترکیه: مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از فعال شدن خط ریلی ایران – اروپا از طریق ترکیه و در قالب کریدور ترانزیتی چین به ترکیه و اروپا برای حمل و نقل بار و ترانزیت خبر داد. سعید رسولی اظهار کرد: از اواخر سال گذشته و قبل از شیوع ویروس کرونا پروتکل پنج‌ جانبه‌ای در آنکارا بین کشورهای ایران، ترکیه، ازبکستان، قزاقستان و ترکمنستان امضاء شد که قرار بود براساس این پروتکل کریدوری از چین به ترکیه و اروپا برای حمل و نقل بار و ترانزیت راه‌اندازی شود. بر اساس این توافق نرخ تعرفه یکسان تدوین و دیگر هماهنگی‌های لازم در زمینه مربوط به این حمل و نقل انجام شد.

تاکید ایران بر نادیده نگرفتن گزینه‌های سیاسی: مجید تخت روانچی، نماینده کشورمان در سازمان ملل تاکید کرد به کارگیری مکانیسم بازگردانی تحریم ها از سوی آمریکا و اعمال تحریم های تسلیحاتی از سوی شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران فاقد مبنای قانونی بوده و خلاف قطعنامه ۲۲۳۱ است.

ایرانی‌ها رتبه اول خرید مسکن در ترکیه: در آخرین آمار‌های مرکز آمار ترکیه که مربوط به هفت ماهه سال جاری میلادی است، ایرانی‌ها به رغم شیوع ویروس کرونا، تاکنون با خرید ۳۱۶۸ فقره ملک، رتبه اول خرید ملک در ترکیه را به ‎دست آورده و از شهروندان عراقی نیز سبقت گرفته‌اند.

لژیونر والیبال ایران تابعیت لهستان گرفت: میلاد عبادی پور بازیکن تیم ملی والیبال ایران که در تیم اسکرا بلچاتوف لهستان بازی می‌کند، تابعیت این کشور را دریافت کرد. این تابعیت به معنی جدایی عبادی پور از ایران و پیوستنش به تیم ملی لهستان نیست و فقط برای تسهیل در سفر این تابعیت به عبادی پور داده شده است.

آخرین آمار کرونا در کشور: دکتر سیماسادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۱ شهریور ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۲۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۷۰۷ نفر از آنها بستری شدند. وی ادامه داد: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۵۶ هزار و ۷۹۲ نفر رسید. به گفته وی، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۰ هزار و ۵۰۲ نفر رسید. وی در تشریح وضعیت استانهای در شرایط قرمز گفت: استانهای مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند.

سازمان جهانی بهداشت: تضمینی برای تولید واکسن موثر کرونا نیست: تدروس ادهانوم دبیرکل سازمان بهداشت جهانی در یک نشست خبری تاکیدکرد؛ واکسن کرونا به تنهایی نمی‌تواند به شیوع کووید-۱۹ پایان دهد و حتی هیچ تضمینی هم برای یک واکسن ایمن و موثر وجود ندارد.

نظرات بینندگان