arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۰۵۱۴
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / ۸ متهم اصلی پرونده ویلموتس چه کسانی معرفی شدند؟ / نتایج بازخوانی جعبه سیاه: سرنشینان هواپیمای اوکراینی در انفجار موشک اول در سلامت بودند / ایران بنزین می‌دهد؛ ونزوئلا انبه و آناناس! / سخنگوی سازمان انرژی اتمی: در نطنز انفجار خرابکارانه رخ داده بود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / ۸ متهم اصلی پرونده ویلموتس چه کسانی معرفی شدند؟ / نتایج بازخوانی جعبه سیاه: سرنشینان هواپیمای اوکراینی در انفجار موشک اول در سلامت بودند / ایران بنزین می‌دهد؛ ونزوئلا انبه و آناناس! / سخنگوی سازمان انرژی اتمی: در نطنز انفجار خرابکارانه رخ داده بود

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

نام ۸ متهم اصلی پرونده ویلموتس فاش شد: پرونده مارک ویلموتس ابعاد جدیدی به خود گرفته است. همزمان با پیگیری شکایت این مربی در فیفا که طی روزهای گذشته منجر به محکومیت ۶.۲ میلیون یورویی ایران شده و جنجال زیادی را در جامعه ایجاد کرده، سازمان بازرسی از پایان تحقیقات خود و ارسال پرونده هشت نفر به دادستان عمومی و انقلاب تهران خبر داده است.این هشت نفر اعضای هیات رئیسه فدراسیون هستند که در هنگام عقد قرارداد همکاری با ویلموتس سند قرارداد را امضا کرده اند و در حال حاضر به علت انجام اشتباهات متعدد در نوع قرارداد متهم شناخته شده اند. مهدی تاج به عنوان رئیس و حیدر بهاروند، لیلا صوفی‌زاده، محمود اسلامیان، کاظم طالقانی، هدایت ممبینی، محمود شیعی و فریدون اصفهانیان، این هشت نفر هستند.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی: در نطنز انفجار خرابکارانه رخ داده بود: بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران انفجار اخیر در تاسیسات نطنز را پروژه ای خرابکارانه توصیف کرد و گفت: بررسی های امنیتی خرابکارانه بودن این اقدام را تایید می کند و آنچه مسلم است اینکه در نطنز انفجار رخداده است اما در این که این انفجار چگونه صورت گرفته و با چه موادی انجام شده و جزئیات آن چیست؟ را مسئولین امنیتی در وقت مناسب اعلام خواهند کرد.

نتایج بازخوانی جعبه سیاه: سرنشینان هواپیمای اوکراینی در انفجار موشک اول در سلامت بودند: تورج دهقانی زنگنه رئیس سازمان هواپیمایی کشوری نتیجه بازخوانی اطلاعات جعبه سیاه (FDR و CVR) هواپیمای شرکت هواپیمایی اوکراین اینترنشنال را اعلام کرد. وی گفت: همزمان با زمان محاسبه شده توسط تیم بررسی سانحه درخصوص عمل کردن مجاورتی موشک ثبت اطلاعات و ضبط کننده داده های پروازی در زمان 6:14 و 56 ثانیه متوقف شده است تا این زمان تمام متغیرهای پروازی ثبت شده شرایط عادی داشته و هواپیما تا قبل از این شرایط در شرایط پروازی فنی نرمال بود و در پروفایل پروازی پیش بینی شده قرار داشت.

ایران بنزین می‌دهد؛ ونزوئلا انبه و آناناس!: سفارت ایران در ونزوئلا اعلام کرد اولین محموله انبه و آناناس ونزوئلا به ایران ارسال شد. این صادرات بخشی از روابط تجاری برد ــ برد بین دو کشور است. در نتیجه روابط اقتصادی بین دو کشور، ۵ کشتی ایرانی حاوی بنزین بین ماه‌های مه و ژوئن به این کشور آمریکای جنوبی رسید تا تقاضای داخلی این کشور برای بنزین را تأمین کند. تحریم‌های آمریکا به‌سختی به صنعت نفت ونزوئلا آسیب زده و باعث شده است این کشور با کمبود شدید بنزین مواجه شود.

نوروز ۱۴۰۰ با مقدم بدون تنابنده: تازه‌ترین خبر‌ها درباره سریال کمدی جدید سیروس مقدم که برای نوروز آماده می‌شود حاکی از این است این کارگردان بعد از سال‌ها نه همسرش الهام غفوری را به عنوان تهیه کننده کنار خود دارد و نه فیلمنامه نویس و بازیگردانی به نام محسن تنابنده را. فیلمنامه این سریال که هنوز نامش قطعی نشده است را امیر برادران نوشته. با حضور امیر برادران کنار سیروس مقدم به عنوان فیلمنامه نویس، همکاری ۱۳ ساله مقدم و محسن تنابنده به طور موقت پایان می‌یابد

۲.۵ میلیارد دلار ارز به کشور بازگردانده شد: عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی از ایفای تعهد این بانک در تامین سکه‌هایی که در سال ۹۷ پیش ثبت نام شده اند خبر داد و گفت: در فرصتی که مقرر کردیم حدود دو و نیم میلیارد دلار ارز مورد نیاز واردات از ارز صادرکنندگان تامین شد.

۲۱۱۳ ابتلا و ۱۴۱ فوتی جدید کرونا در کشور: دکتر سیماسادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۲ شهریور ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۱۱۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۸۸۲ نفر از آنها بستری شدند. وی ادامه داد: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۵۸ هزار و ۹۰۵ نفر رسید. لاری گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۴۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۰ هزار و ۶۴۳ نفر رسید.

خواهر ترامپ: برادرم دروغگو، بی‌رحم و غیرقابل اعتماد است: انتشار یک نوار صوتی جدید از خواهر ترامپ نشان می‌دهد او به شدت منتقد سیاست های برادرش است و دونالد ترامپ را فردی دروغگو، بی‌رحم و بدون اصول و غیرقابل اعتماد می‌داند.

«سورپرایز اکتبر» ترامپ چه می‌تواند باشد؟: رضا نصری کارشناس ارشد مسائل بین‌الملل گفت: قابل پیش‌بینی است که دولت آمریکا در ماه اکتبر -یعنی پیش از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری- به بهانه اجرایی کردن (Enforcement) این قطعنامه‌ها، مبادرت به تشکیل یک ائتلاف کند و با تشدید تنش و تهدیدات نظامی احساسات ناسیونالیستی مردم آمریکا را برانگیزد و موقعیت انتخاباتی ترامپ را تقویت کند. به بیان دیگر، این سناریو می‌تواند «سورپرایز اکتبر» جناح ترامپ در دو ماه آینده باشد.

وزیر دفاع ایران از سامانه اس۴۰۰ بازدید کرد: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از سامانه پدافند هوایی و موشکی اس۴۰۰ روسیه در نمایشگاه ارتش ۲۰۲۰ بازدید کرد. همچنین، امیر حاتمی همچنین از بالگردهای میل ۳۵، کاموف۲۲۶ ت ، سامانه پدافند هوایی پنتسیر اس، نفربرهایی با قابلیت پرتاب هوایی و آخرین تجهیزات و فناوری های دفاعی روسیه دیدن کرد.

نظرات بینندگان