arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۰۷۲۳
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / پرداخت ۲/۲ میلیون یور و ۱۱ هزار دلار به ویلموتس برای ۶۳ روز! / طرح مجلس برای انسداد کلیه شبکه‌های اجتماعی خارجی، اعلام وصول شد / محل اختفای داماد فراری وزیر اسبق لو رفت! / لغو برگزاری مراسم عزاداری در حسینیه امام خمینی به‌صورت عمومی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / پرداخت ۲/۲ میلیون یور و ۱۱ هزار دلار به ویلموتس برای ۶۳ روز! / طرح مجلس برای انسداد کلیه شبکه‌های اجتماعی خارجی، اعلام وصول شد / محل اختفای داماد فراری وزیر اسبق لو رفت! / لغو برگزاری مراسم عزاداری در حسینیه امام خمینی به‌صورت عمومی

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

پرداخت ۲/۲ میلیون یور و ۱۱ هزار دلار به ویلموتس برای ۶۳ روز: رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان این که «برای حضور ۶۳ روزه آقای ویلموتس در جایگاه سرمربی گری تیم ملی فوتبال، مبلغ ۲/۲ میلیون یورو و ۱۱ هزار دلار از سوی فدراسیون فوتبال هزینه شده»، گفت: علاوه بر این هزینه، فدراسیون فوتبال زیربار تعهدات غیرقانونی از جمله پرداخت ۷ میلیارد تومان مالیات این قرارداد رفته و در نهایت هم فدراسیون فوتبال علاوه بر پرداخت این مبالغ، از سوی فیفا محکوم به پرداخت ۱/۶ میلیون یورو غرامت نیز شده است.

طرح مجلس برای انسداد کلیه شبکه‌های اجتماعی خارجی، اعلام وصول شد: نسخه جدید طرح « ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی » منتشر شد طرحی که در صورت تصویب احتمالا باعث مسدود شدن همه پیام‌رسان‌های خارجی می‌شود. طرح را گروهی از نمایندگان مجلس پیشنهاد داده‌اند و برای تبدیل شدن به قانون باید در صحن علنی به تصویب برسد. طرح مجلس تازه‌ترین تلاش برای ایجاد حاکمیت دولتی بر اینترنت و در واقع پیام‌رسان‌های ‌اینترنتی است اما درون خود باعث تغییراتگسترده دیگری هم در این فضا هست از جمله احراز هویت تمامی کاربران یا ایجاد صندوق دولتی حمایت از پیام‌رسان‌ها که ظاهرا قرار است با پول حاصل از فروش پهنای باند تغذیه شود.

محل اختفای داماد فراری وزیر اسبق لو رفت!: علی اشرف ریاحی که بعد از شرکت در ۹ جلسه دادگاه پتروشیمی از کشور گریخته بود، هم اکنون تحت رصد اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان قرار دارد. علی اشرف ریاحی که بعد از شرکت در ۹ جلسه دادگاه پتروشیمی از کشور گریخته بود، هم اکنون تحت رصد اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان قرار دارد. در تصویری از اشرف ریاحی، در حال قدم زدن در یکی از خیابان های تورنتو در کاناداست. این متهم فراری تحت نظر و رصد اطلاعاتی قرار گرفته و کارهای مربوط به استرداد وی در حال انجام است. بزودی اطلاعات بیشتری از این متهم فراری منتشر می‌شود.

حسن روحانی: عرضه سهام «شستان»، تحول بزرگی در بورس ایجاد می‌کند: حسن روحانی، رئیس‌جمهور گفت: اینکه تاکید شد سهام شستان تا پایان سال به تدریج واگذار و در بورس معامله می‌شود، بسیار مهم است. شستان تحول بسیار بزرگی را با ورود خود به بورس ایجاد خواهد کرد.

وزیر بهداشت: استان مازندران در بدترین شرایط به سر می‌برد: سعید نمکی، وزیر بهداشت گفت: پیش بینی ما این است که در پاییز پیک کرونا و آنفلوانزا را با هم داشته باشیم. وزیر بهداشت گفت: استان مازندران در بدترین شرایط به سر می‌برد و تردید نداریم که مسافرت موجب تشدید این بیماری می‌شود.

درخواست زالی از مردم تهران برای عدم سفر در تعطیلات پیش رو: دکتر علیرضا زالی فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران در گفت‌وگوی تلویزیونی از بستری ۵۰۵ بیمار جدید با تشخیص کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان‌های تهران خبر داد. وی با توجه به تعطیلات ۴ روزه‌ای که در پیش رو داریم به شهروندان تهرانی توصیه کرد برای پیشگیری از افزایش شیوع بیماری کرونا و حفظ سلامتی خود از سفر اجتناب کنند و براساس مطالعات انجام شده مسافرت‌های بین شهری را یکی از عوامل اصلی و تاثیرگذار در افزایش شیوع بیماری کرونا در تهران و سایر شهرها ذکر کرد.

لغو برگزاری مراسم عزاداری در حسینیه امام خمینی به‌صورت عمومی: دفتر مقام معظم رهبری در اطلاعیه‌ای اعلام کرد مراسم عزاداری امسال در حسینیه امام خمینی (ره) به صورت عمومی برگزار نمی‌شود و مشروح برنامه‌های عزاداری در حضور رهبر انقلاب اسلامی از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

۱۳۳ فوتی جدید کرونا در کشور: دکتر سیماسادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۳ شهریور ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۲۴۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۱۳۲ نفر از آنها بستری شدند. وی گفت: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۶۱ هزار و ۱۵۰ نفر رسید. لاری ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۳۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۰ هزار و ۷۷۶ نفر رسید. وی ادامه داد: استانهای مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند.

محمدرضا شجریان به خانه بازگشت: استاد آواز ایران دوشنبه ـ سوم شهریور ماه ـ از بیمارستان جم مرخص و به منزل منتقل شد. بیمارستان جم حدود ساعت ۱۶ و ۱۵ دقیقه امروز با انتشار اطلاعیه‌ای در صفحه اینستاگرام خود با تایید ترخیص محمدرضا شجریان، نوشت: «در راستای اطلاع‌رسانی به مردم هنردوست و هم‌میهنان عزیز به استحضار می‌رساند، شرایط عمومی، قلبی، ریوی و تنفسی ایشان پایدار است و بعد از اتمام دوره نیازمند بستری در بیمارستان، با حال عمومی قابل قبول جهت ادامه درمان زیر نظر پزشکان معالج به منزل ترخیص شدند.»

 

نظرات بینندگان