arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۱۳۶۱
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۲۱ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۹

بغداد: توافق وزاری خارجه عراق و عربستان بر سر فعالسازی تفاهم نامه های دولت سابق

عراق و عربستان سعودی بر سر فعال سازی تفاهم نامه هایی که دولت سابق عراق بین طرفین امضا کرده بود، به توافق رسیدند. وزارت امور خارجه عراق در بیانیه ای اعلام کرد: فؤاد حسین که میزبان «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان بود، با وی درباره روابط دوجانبه و تغییرات مثبت در همه زمینه ها گفتگو کرد و دو طرف بر سر فعال سازی یادداشت تفاهم هایی که دولت های سابق عراق میان طرفین امضا کرده بودند، به توافق رسیدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عراق و عربستان سعودی بر سر فعال سازی تفاهم نامه هایی که دولت سابق عراق بین طرفین امضا کرده بود، به توافق رسیدند

به گزارش شفقنا به نقل از خبرگزاری الفرات، وزارت امور خارجه عراق در بیانیه ای اعلام کرد: «فؤاد حسین» روز پنج شنبه با همتای سعودی خود درباره راههای تقویت همکاری دوجانبه بین دو کشور در زمینه های مختلف گفتگو و تبادل نظر کرد.

این وزارتخانه افزود: فؤاد حسین که میزبان «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان بود، با وی درباره روابط دوجانبه و تغییرات مثبت در همه زمینه ها گفتگو کرد و دو طرف بر سر فعال سازی یادداشت تفاهم هایی که دولت های سابق عراق میان طرفین امضا کرده بودند، به توافق رسیدند.

براساس این گزارش، دو طرف همچنین تعمیق روابط اقتصادی و سرمایه گذاری میان دو کشور بویژه در زمینه کشاورزی، پتروشیمی، تامین انرژِی برای عراق و موضوع شبکه برق ارتباطی میان کشور های شورای همکاری را بررسی کردند.

دو طرف با اشاره به نتایج سفر مصطفی کاظمی و هیات همراه وی به واشنگتن و همچنین نشست سه جانبه میان عراق، مصر و اردن در امان پایتخت اردن، آخرین تحولات منطقه را بررسی و بر اهمیت تقویت امنیت و ثبات در منطقه تاکید کردند.

گفتنی است این اولین سفر فیصل بن فرحان وزیر امور خاجه عربستان سعودی به عراق از زمان تصدی این پست محسوب می شود.

نظرات بینندگان