arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۱۳۸۶
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / ادعای پومپئو: تحریم‌ها علیه ایران از نیمه شب ۲۰ سپتامبر باز می‌گردند / برگزاری مراسم عزاداری در هیأتی در تهران با حضور ۱۳ هزار نفر با مداحی میثم مطیعی! / فرهاد مجیدی از سمت سرمربی‌گری استقلال کناره‌گیری کرد / آزمایش ۵ دلاری «تشخیص ۱۵ دقیقه ای کرونا» مجوز گرفت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / ادعای پومپئو: تحریم‌ها علیه ایران از نیمه شب ۲۰ سپتامبر باز می‌گردند / برگزاری مراسم عزاداری در هیأتی در تهران با حضور ۱۳ هزار نفر با مداحی میثم مطیعی! / فرهاد مجیدی از سمت سرمربی‌گری استقلال کناره‌گیری کرد / آزمایش ۵ دلاری «تشخیص ۱۵ دقیقه ای کرونا» مجوز گرفت

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

برگزاری مراسم عزاداری در هیأتی در تهران با حضور ۱۳ هزار نفر با مداحی میثم مطیعی!: هیأت‌ میثاق با شهدا با مدیحه‌سرایی میثم مطیعی جلسات عزاداری محرم خود را در دانشگاه افسری امام علی(ع) برپا کرده است. یکی از مسئولین اجرایی هیأت میثاق با شهدا می‌گوید: هیأت میثاق با شهدا در ابتدای شیوع کرونا به صورت مجازی برنامه‌های خود را پیش برد و سپس با صدور پروتکل‌های بهداشتی برای برگزاری حضوری جلسات برنامه‌ریزی کرد. در محرم نیز برنامه‌ریزی لازم را کردیم تا فتنه دشمنان را خنثی کنیم و مانع ایجاد دوگانه سلامت و عزاداری شویم که الحمدلله هیأت ما و دیگر هیأت‌ها با رعایت کامل پروتکل‌ها توانسته‌اند نقشه‌ها آن را خنثی کنند.

پخش نذری گرم ممنوع!: سرهنگ جلیل موقوفه‌ای، جانشین رییس پلیس پیشگیری تهران،با اشاره به فرارسیدن ایام عزادارای محرم و پخش نذورات گفت: براساس ابلاغ ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا، پخش نذورات به صورت غذای گرم ممنوع است و به همین دلیل نیز شهروندان باید این موضوع را مورد توجه قرار دهند و برای حفظ سلامت خودشان از دریافت نذورات خودداری کنند.

ادعای پومپئو: تحریم‌ها علیه ایران از نیمه شب ۲۰ سپتامبر باز می‌گردند: مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا در توییتی نوشت: هفته گذشته، ایالات متحده آمریکا روند ۳۰ روزه را ایجاد کرد تا تقریباً همه تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران بازیابی شود. وی در ادامه مدعی شد که پس از آنکه شورای امنیت نتوانسته ماموریت خود برای حفظ صلح و امنیت بین المللی را تایید کند،  این تحریم‌ها از نیمه شب به وقت گرینویچ در تاریخ ۲۰ سپتامبر  بازمی‌گردد.

آزمایش ۵ دلاری «تشخیص ۱۵ دقیقه ای کرونا» مجوز گرفت: کیت تشخیص سریع کروناویروس جدید در ۱۵دقیقه که ۵ دلار قیمت دارد و با یک اپلیکیشن در گوشی های هوشمند سازگار می شود، از سازمان غذا و داروی آمریکا مجوز گرفت.

ترافیک سنگین در جاده های شمال با وجود هشدارهای کرونایی: رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا از ترافیک سنگین و نیمه سنگین در محور های منتهی به شمال کشور خبر داد.

فرهاد مجیدی از سمت سرمربی‌گری استقلال کناره‌گیری کرد: سرمربی استقلال از سمت خود در این تیم کناره گیری کرد. فرهاد مجیدی با انتشار متنی، به مذاکرات مسئولان استقلال با استراماچونی واکنش نشان داد.

شناسایی ۲۱۹۰ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور: دکتر سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ششم شهریور ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۱۹۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۱۰۶۳ نفر از آنها بستری شدند. بر این اساس مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۶۷ هزار و ۷۹۶ نفر رسید. وی افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۱ هزار و ۱۳۷ نفر رسید. لاری تاکید کرد: بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استان های تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند.

کاملا هریس: رویکرد دولت ترامپ در قبال ایران ما را منزوی کرده است: کاملا هریس نامزد معاونت ریاست جمهوری آمریکا که در کنار جو بایدن در انتخابات امسال مبارزه می کند روز چهارشنبه گفت: "من عضو کمیته اطلاعاتی سنا هستم و به اعتقاد من بیش از هر زمان دیگر در میان متحدان خود منزوی شده ایم و برای رسیدگی به این مشکل نیازمند کمک هستیم.

معاون وزیر راه: پرداخت وام ودیعه مسکن تا پایان شهریور ماه ادامه دارد: معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت. او گفت: متقاضیانی می‌توانند این تسهیلات را دریافت کنند که در ابتدا واجد شرایط بوده و بعد از تایید اطلاعات، مدارک خود را در سایت بارگذاری کرده باشند.

رئیس اجرایی تیک‌تاک در آمریکا استعفا کرد: بعد از اتهام تهدید امنیت ملی دونالد ترامپ به اپلیکیشن تیک تاک، "کوین مایر"، رئیس اجرایی این اپلیکیشن در آمریکا به دلیل شرایط"به شدت تغییریافته" سیاسی و تنها چند ماه بعد از انتصاب، استعفا داد.

 

نظرات بینندگان