arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۱۵۰۱
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۸ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۹

دفتر سیاسی طالبان: این گروه هیچ برنامه ای برای شروع مذاکرات در هفته آینده ندارد / تازمانی که زندانیان وابسته به ما آزاد نشوند، این گروه مذاکرات را آغاز نخواهد کرد

منابع خبری افغانستان امروز جمعه به نقل از «شیرمحمدعباس استانکزی» از اعضای دفتر سیاسی طالبان در قطر گزارش دادند: این گروه هیچ برنامه ای برای شروع مذاکرات در هفته آینده ندارد. سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر نیز در پیامی به برخی رسانه‌ها گفت: تازمانی که زندانیان وابسته طالبان آزاد نشوند، این گروه مذاکرات را آغاز نخواهد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

منابع خبری گزارش دادند: گروه طالبان به اظهارات عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه افغانستان مبنی بر اینکه هفته آینده مذاکرات بین افغانستانی آغاز خواهد شد، واکنش نشان داد و شروع این مذاکرات را در اوایل ماه آتی میلادی (سپتامبر) رد کرد.

به گزارش ایرنا، منابع خبری افغانستان امروز جمعه به نقل از «شیرمحمدعباس استانکزی» از اعضای دفتر سیاسی طالبان در قطر گزارش دادند: این گروه هیچ برنامه ای برای شروع مذاکرات در هفته آینده ندارد.

سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر نیز در پیامی به برخی رسانه‌ها گفت: تازمانی که زندانیان وابسته طالبان آزاد نشوند، این گروه مذاکرات را آغاز نخواهد کرد.

عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان دیروز( پنجشنبه) در سفری به استان پروان ضمن بازدید از مردم سیل زده شهر چاریکار گفت: هفته آینده در اوایل ماه سپتامبر مذاکرات بین افغانی آغاز خواهد شد.

سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان نیز در روزهای اخیر در نشستی به میزبانی انستیتو صلح آمریکا گفت: زندانیان طالبان هفته آینده آزاد می شوند. اوایل ماه جاری میلادی با وجود آنکه لویه جرگه مشورتی صلح افغانستان پس از سه روز نشست و بحث در باره زندانیان مورد اختلاف طالبان و دولت افغانستان تصمیم به آزادی آنها گرفت و رئیس جمهوری غنی نیز فرمان آزادی این ۴۰۰ نفر را صادر کرد ،اما گفته می شود برخی کشورهای خارجی از جمله استرالیا و فرانسه با آزادی شماری از این زندانیان طالبان مخالفت کرده اند.

نظرات بینندگان