arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۱۵۳۰
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۲۲ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۹

اردوغان در گفت‌وگو با دبیر کل ناتو: از منافع و حقوق خود در هر مکان و زمانی حمایت خواهیم کرد

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه روز جمعه تلفنی با «ینس استولتنبرگ» دبیر کل ناتو درباره تحولات دریای مدیترانه صحبت کرد. اردوغان در این تماس تلفنی بر همراهی ترکیه با راه‌حلی عادلانه که برای تمامی کشورهای ساحلی دریای مدیترانه مزیت داشته باشد، تاکید کرد. وی افزود که ترکیه همچنان به حمایت از حقوق و منافع خود در هر مکان و زمان ادامه خواهد داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس جمهور ترکیه در گفت‌وگوی تلفنی با دبیر کل پیمان آتلانتیک شمالی تاکید کرد که آنکارا از حقوق و منافع خود در هر مکان و زمانی حمایت خواهد کرد.

به گزارش  فارس، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه روز جمعه تلفنی با «ینس استولتنبرگ» دبیر کل ناتو درباره تحولات دریای مدیترانه صحبت کرد.

اردوغان در این تماس تلفنی بر همراهی ترکیه با راه‌حلی عادلانه که برای تمامی کشورهای ساحلی دریای مدیترانه مزیت داشته باشد، تاکید کرد.

رئیس جمهور ترکیه افزود که ترکیه همچنان به حمایت از حقوق و منافع خود در هر مکان و زمان ادامه خواهد داد.

وی در این تماس تلفنی از ناتو خواست تا به وظایف خود برای جلوگیری از اتخاذ گام‌های یکجانبه که به ضرر صلح منطقه‌ای است عمل کند.

پیش از این وزارت امور خارجه ترکیه به موضع امروز اتحادیه اروپا در مورد فعالیت‌های ترکیه در شرق مدیترانه واکنش نشان داد و طی بیانیه‌ای گفت که «اتحادیه اروپا صلاحیت این را ندارد که از فعالیت‌های ترکیه برای کشف منابع انرژی انتقاد کرده و خواستار توقف آن‌ها شود».

مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا امروز جمعه در کنفرانس خبری مشترکی با وزیر خارجه آلمان، ضمن انتقاد از اقدامات یکجانبه‌گرایانه ترکیه در دریای مدیترانه، از وجود توافقی در اتحادیه اروپا برای وضع تحریم‌هایی علیه این کشور خبر داد و گفت که اعضای این اتحادیه زمینه را برای این تحریم‌ها آماده می‌کنند.

ترکیه نزدیک به یک سال است که عملیات اکتشاف و حفاری برای یافتن منابع انرژی به ویژه گاز در سواحل جنوبی خود (به ویژه شمال و شرق قبرس شمالی) و نیز منطقه آبی بین ترکیه و لیبی را آغاز کرده است. این اقدامات ترکیه باعث نگرانی قبرس جنوبی، یونان، رژیم صهیونیستی و مصر شده است.

نظرات بینندگان