arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۱۵۴۶
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / قاتل رومینا اشرفی به ٩ سال حبس و پرداخت دیه محکوم شد / واشنگتن: هر کس در برابر «اسنپ بک» بایستد تحریم خواهد شد / جنجال خانواده خاوری در کانادا با وام 44 میلیون دلاری / افزایش ۲۱.۵ درصدی تردد در محورهای برون‌شهری نسبت به روز گذشته

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / قاتل رومینا اشرفی به ٩ سال حبس و پرداخت دیه محکوم شد / واشنگتن: هر کس در برابر «اسنپ بک» بایستد تحریم خواهد شد / جنجال خانواده خاوری در کانادا با وام 44 میلیون دلاری / افزایش ۲۱.۵ درصدی تردد در محورهای برون‌شهری نسبت به روز گذشته

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

قاتل رومینا اشرفی به ٩ سال حبس و پرداخت دیه محکوم شد: دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان ضمن تشریح ابعاد رای پرونده قتل رومینا اشرفی گفت: پرونده قتل رومینا اشرفی توسط قضات باسابقه و به دور از هر گونه جوسازی و بر اساس ظرفیت قانونی موجود رسیدگی شده است. مهدی فلاح میری، ضمن تشریح ابعاد رای صادره برای رضا اشرفی و بهمن خاوری عنوان کرد: بر اساس رای دادگاه بدوی، قاتل رومینا اشرفی به اتهام قتل عمد از جنبه عمومی جرم به ٩ سال حبس و پرداخت دیه و فرد دیگر (بهمن خاوری) به دو سال حبس و تبعید محکوم شد.

اعتراض مادر «رومینا اشرفی» به رای دادگاه: مادر رومینا اشرفی نوجوان ۱۳ساله تالشی که خرداد ماه امسال توسط پدرش به قتل رسید ، گفت: رای دادگاه برای همسرم تنها ۹ سال و برای بهمن خاوری ( پسری که رومینا با او فرار کرده بود) دوسال حبس اعلام شده است. رعنا دشتی مادر رومینا اشرفی  گفت: با وجود تاکیدات مقام‌های قضایی  از "رسیدگی ویژه" به این پرونده، رای دادگاه ترس و وحشت به جان من و خانواده‌ام انداخته است. من به این رای اعتراض دارم و خواهان تجدیدنظر در دیوان عالی کشور هستم.

افزایش ۲۱.۵ درصدی تردد در محورهای برون‌شهری نسبت به روز گذشته: وزارت راه و شهرسازی بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی از ۲ هزار و ۲۴۳ ترددشمار فعال در محورهای برون‌شهری در شبانه ‌روز گذشته، از افزایش ۲۱.۵ درصدی تردد نسبت به روز قبل خبر داد.

جنجال خانواده خاوری در کانادا با وام 44 میلیون دلاری: صفحه توییتر ژورنال ایرانیان کانادا در یک رشته توییت به نقل از روزنامه گلوب اند میل کانادا نوشت: ‏یک پروژه آپارتمان‌سازی شکست خورده در بخش شرقی تورنتو باعث شده است که اختلاف چند میلیون دلاری بین پسران خاوری و خانواده سرمایه‌ گذار عربستانی فاش شود.  در قلب این پرونده خشایار خاوری قرار دارد. بر طبق گزارش‌ها، خشایار خاوری و برادرش اردوان در سال ۲۰۱۷ بابت یک معامله تجمیع زمین که در محله یورک شرقی تورنتو قرار دارد، سلسله وام‌‌هایی با نرخ بهره بالا دریافت کرده‌اند و به صورت مستمر اقساط مربوط به وام‌‌ها را پرداخت نکرده‌‌اند. شرکت وام‌دهنده به این پروژه اکنون بیش از ۸ میلیون دلار طلبکار است. این شرکت با پرداخت وام ۴۴ میلیون دلاری برای ساختن یک آپارتمان هفت طبقه موافقت کرده بود. با وجود دریافت موافقت برای ساخت این پروژه، تقریبا هیچ کاری به جز تخریب ساختمان‌های موجود در محل انجام نشده است. ‏

رویترز: آمریکا در تلاش برای دستیابی به اموال بانک مرکزی ایران در بورس آلمان است: اوپراتور بازار سهام آلمان روز پنجشنبه اعلام کرد افرادی که مدعی‌اند قربانی تروریسم ایران هستند بر اساس شکایتی که در دادگاه نیویورک تنظیم کرده‌اند به دنبال دستیابی به اموال بانک مرکزی ایران در شرکت «کلیراستریم» از زیر مجموعه‌های بورس آلمان هستند. بورس آلمان انجام هرگونه اقدام اشتباه در این زمینه را رد کرده است.

واشنگتن: هر کس در برابر «اسنپ بک» بایستد تحریم خواهد شد: کلی کرافت، نماینده آمریکا در سازمان ملل در مصاحبه‌ای هشدار داد هر کس در مقابل سازوکار بازگشت تحریم‌ها علیه ایران ایستادگی کند، با تحریم مواجه خواهد شد.

حریق در مرکز توانبخشی در غرب تهران: سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از وقوع حریق در یک مجتمع توانبخشی در غرب تهران خبر داد. ملکی اظهار کرد: در یکی از اتاق‌های طبقه اول این ساختمان حریق رخ داده بود و کاملا شعله‌ور بود. آتش‌نشانان با وضعیت بحرانی در این قسمت مواجه بودند که همزمان با خاموش کردن آتش بلافاصله افراد را از محل خارج کردند. بیش از ٣٠ نفر با کمک آتش‌نشانان از محل خارج شدند که تعدادی از آنها به عوامل اورژانس تحویل داده شدند.

۳ واکسن دیگر کرونا در روسیه در حال ثبت است: وزیر بهداشت روسیه با اشاره به اینکه سه واکسن علیه ویروس کرونا در حال به ثبت رسیدن هستند، از آغاز روند توزیع واکسن "اسپوتنیک-۵" به برخی مراکز درمانی، برای آغاز مرحله سوم آزمایشات بالینی آن خبر داد.

آخرین آمار کرونا در ایران: سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت روز جمعه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از ابتلا به این ویروس بیان کرد: از دیروز تا امروز ۷ شهریور ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۱۱۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۹۴۱ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۶۹ هزار و ۹۱۱ نفر رسید. وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۱ هزار و ۲۴۹ نفر رسید. لاری بیان کرد: بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استان‌های تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند.

استفعای آبه رسما پذیرفته شد: حزب لیبرال دموکرات ژاپن که قدرت را در دست داد با استعفای شینزو آبه از مقام خود به عنوان نخست وزیر این کشور رسما موافقت کرد. پیشتر منبع خبری گزراش داده بودند، شینزو آبه نخست وزیر این کشور به دلیل نگرانی های ناشی از وضعیت جسمانی و بیماری از سمت خود کناره‌گیری می‌کند. منابع خبری گزارش دادند در پی انتشار خبر استعفای آبه، بورس توکیو 2 درصد سقوط کرد.

 

نظرات بینندگان