arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۱۵۷۸
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۲ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۹

رییس دادگستری خوزستان: ساکنان کوی مدرس اهواز نگران تخلیه و اقدام قضایی نباشند

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: دستگاه قضایی استان با جدیت پیگیر حل مشکلات و سندار کردن منازل کوی مدرس (خروسی) اهواز است و مردم این منطقه هیچ نگرانی از تخلیه و اقدام قضایی نداشته باشند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: دستگاه قضایی استان با جدیت پیگیر حل مشکلات و سندار کردن منازل کوی مدرس (خروسی) اهواز است و مردم این منطقه هیچ نگرانی از تخلیه و اقدام قضایی نداشته باشند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی شامگاه جمعه در حاشیه نشست بررسی مسائل و مشکلات کوی مدرس (خروسی) اهواز که در سالن امامت دادگستری کل استان برگزار شد در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بر حل مسائل و مشکلات و پیگیری سند دار کردن منازل کوی مدرس که مالکیت آنها محرز شده تاکید کرد.

وی اظهارداشت: با توجه به اینکه بخش کوچکی از این منطقه در مالکیت سازمان جمع آوری اموال تملیکی می باشد این سازمان از طریق مزایده اقدام به فروش اراضی خود در این منطقه کرد و باعث نگرانی مردم کوی مدرس اهواز گردید.

وی گفت: دستگاه قضایی استان اعلام می دارد که این مزایده هیچ گونه مخاطره‌ای برای مالکیت آنان نخواهد داشت.

وی افزود: مالک زمین‌ها بعد از برگزاری مزایده گفته که من نسبت به اراضی مردم این منطقه که در آن ساکن هستند هیچ ادعایی ندارم ولی مردم نسبت به این موضوع هنوز نگرانی دارند.

حجت الاسلام مرادی اضافه کرد: سازمان بازرسی باید برای بررسی این مزایده در اسرع وقت ورود کند زیرا اگر در این مزایده مشکلاتی وجود داشته باشد ، دستگاه قضایی بدون هیچ مسامحه‌ای با مقصرین برخورد جدی و قاطع می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین مرادی در ادامه اظهار داشت: عده‌ معدودی فرصت طلب و زمین خوار که ساکن این منطقه نیستند، اخیرا با سوء استفاده از مردم با فروش بخشی از زمین‌ها به‌دنبال تصرف اراضی ملی هستند که در این خصوص دستوراتی به دادستان مرکز استان داده شده تا نسبت به شناسایی و برخورد با این افراد اقدام شود.

وی با اشاره به اینکه اکثر منازل این منطقه فاقد سند هستند افزود: دستگاه قضایی استان با بررسی دقیق این موضوع و تشکیل کارگروه ویژه بررسی مشکلات کوی مدرس ، به دنبال سند دار کردن منازل و اراضی این منطقه و مناطق دیگر کلانشهر اهواز است که مالکیت مالکان محرز و مورد تائید قرار گرفته است.

رئیس دستگاه قضایی استان بر ضرورت پرهیز مسئولان از هرگونه حاشیه سازی تاکید کرد و گفت: تعدادی زمین خوار و فرصت طلب خارج یا در محدوده شهری با سپر قرار دادن و سوء استفاده از مردم اقدام به تصرف اراضی ملی و ساخت و ساز می‌کنند که باید دستگاه‌های متولی بدون هرگونه حاشیه سازی با آنها برخورد قاطعی داشته باشند و مردم هم نسبت به این افراد حساس و حتما در این زمینه با دستگاه قضایی همکاری مطلوبی داشته باشند.

مرادی در ادامه از مسئولان شهری خواست که هیچ گونه تبعیضی در خدمات دهی بین مناطق مرفه و کم برخوردار نداشته باشند.

گفتنی است در این نشست مصوب گردید که کارگروهی متشکل از نمایندگان مردم ، اداره راه و شهرسازی ، استانداری، سازمان ثبت و اسناد ، دادگستری و شهرداری کلانشهر اهواز برای بررسی بیشتر مسائل و مشکلات و همچنین پیگیری سند دار کردن منازل کوی مدرس (خروسی) اهواز تشکیل شود.

نظرات بینندگان