arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۱۶۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۰۹ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۹

زمین لرزه ۴.۳ ریشتری در دامغان / فرماندار: خسارتی نداشت

فرماندار دامغان گفت: وقوع زمین لرزه ۴.۳ ریشتری، شامگاه شنبه هشتم شهریورماه در این شهرستان، هیچ گونه خسارت جانی و مالی در بر نداشت. وی از مردم خواست با توجه به بروز این زمین زلزله، ضمن حفظ آرامش، از آمادگی لازم برای مواجهه با پس‌لرزه‌های احتمالی برخوردار باشند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرماندار دامغان گفت: وقوع زمین لرزه ۴.۳ ریشتری، شامگاه شنبه هشتم شهریورماه در این شهرستان، هیچ گونه خسارت جانی و مالی در بر نداشت.

علی اصغر مجد بامداد یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: تاکنون هیچ گونه گزارشی مبنی بر خسارت های مالی و جانی ناشی از وقوع زلزله در شهرستان دامغان، گزارش نشده است.

وی ادامه داد: نیروهای ستاد مدیریت بحران و کلیه عوامل امداد و نجات و مسئولان منطقه در حالت آماده باش کامل هستند.

مجد تصریح کرد: بررسی روستاهای اطراف دامغان با هماهنگی بخشداری و دهیاری ها همچنان ادامه دارد ولی طبق گزارش های رسیده، زمین لرزه در این مناطق خسارتی نداشته است.

وی از مردم خواست با توجه به بروز این زمین زلزله، ضمن حفظ آرامش، از آمادگی لازم برای مواجهه با پس‌لرزه‌های احتمالی برخوردار باشند.

فرماندار دامغان گفت: زلزله ثبت شده در ساعت ۲۳ و ۳۱ دقیقه و ۱ ثانیه به بزرگی ۴.۳ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین بود.

بخشدار مرکزی دامغان نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: در پی تماس تلفنی با دهیاران و شوراهای اسلامی شهر و روستا،خوشبختانه هیچ خسارتی مشاهده و گزارش نشده است.

ابوالحسن ایمانی تصریح کرد: شدت زمین لرزه در روستای آستانه و شهر کلاته رودبار بیش از مناطق دیگر احساس شد.

وی اظهار داشت: بررسی های لازم مبنی بر احتمال خسارت های مالی جزیی در شهرستان دامغان به ویژه مناطق شمالی توسط این بخشداری،شهرداران،دهیاران و شوراهای اسلامی انجام و گزارش کامل و جامع اعلام خواهد شد.

گزارش مرکز لرزه نگاری دانشگاه تهران حاکیست این زلزله به طول جغرافیایی ۵۴.۲۷، عرض جغرافیایی ۳۶.۱۸ و در عمق ۱۰ کیلومتری و در ۶ کیلومتری دامغان (سمنان)، ۲۷ کیلومتری دیباج (سمنان) و ۴۷ کیلومتری مجن (سمنان) رخ داد.

شهرستان دامغان در فاصله ۱۱۵ کیلومتری شرق مرکز استان سمنان، حدود ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

نظرات بینندگان