arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۲۰۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۲۲ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۹

تولید تراشه‌های ۱۶ گیگابایتی سامسونگ آغاز شد

سامسونگ تولید انبوه تراشه‌های ۱۶ گیگابایتی LPDDR۵ DRAM را آغاز می‌کند. این تراشه‌ها برای دستگاه‌های تلفن همراه بسیار مهم است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سامسونگ تولید انبوه تراشه‌های ۱۶ گیگابایتی LPDDR۵ DRAM را آغاز می‌کند. این تراشه‌ها برای دستگاه‌های تلفن همراه بسیار مهم است.


به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاباین نخستین باری است که سامسونگ از فرایند نسل rd generation ۱۰nm ۱z۳ و فناوری EUV استفاده می‌کند.


این تغییرات به سامسونگ اجازه می‌دهد، ضخامت تراشه‌ها را تا ۳۰ ٪ کاهش دهد. حافظه جدید ۱۶ گیگابایتی LPDDR۵ DRAM برای انجام این کار فقط به هشت تراشه نیاز دارد در حالی که قبلاً برای تهیه یک بسته ۱۲ گیگابایتی به هشت تراشه نیاز بود. این بدان معناست که حتی با وجود نازک‌تر شدن، DRAM نسل جدید ظرفیت بیشتری دارد.


از نظر عملکرد، بسته ۱۶ گیگابایتی نسبت به راه حل‌های ۱۲ گیگابایتی LPDDR۵ با ۱۶ درصد عملکرد بهتر از ۶۴۰۰ مگابایت بر ثانیه در مقابل ۵، ۵۰۰ مگابایت بر ثانیه عمل می‌کند. طبق گفته سامسونگ، تراشه‌های جدید ۱۶ گیگابایتی LPDDR۵ DRAM مبتنی بر فرآیند ۱z، کلید حل مقیاس بندی قبلی آن‌ها با تراشه‌های مبتنی بر ۱y بوده است. این شرکت سعی خواهد کرد با روند تولید جدید خود حضور خود را در بخش گوشی‌های شاخص ۲۰۲۱ تقویت کند.

نظرات بینندگان