arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۲۲۳۱
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / طرف‌های برجام به اتفاق آرا تلاش آمریکا برای بازگشت تحریم‌ها علیه ایران را رد کردند / معصومه ابتکار: لایحه تشدید مجازات پدر در صورت قتل فرزند به قوه قضاییه ارسال شده است / مقتدی صدر خواستار تهیه طرحی برای بستن مقرهای الحشدالشعبی شد / اعلام آمادگی روسیه برای مهیا کردن شرایط مذاکره مستقیم ایران و آمریکا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / طرف‌های برجام به اتفاق آرا تلاش آمریکا برای بازگشت تحریم‌ها علیه ایران را رد کردند / معصومه ابتکار: لایحه تشدید مجازات پدر در صورت قتل فرزند به قوه قضاییه ارسال شده است / مقتدی صدر خواستار تهیه طرحی برای بستن مقرهای الحشدالشعبی شد / اعلام آمادگی روسیه برای مهیا کردن شرایط مذاکره مستقیم ایران و آمریکا

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

معصومه ابتکار: لایحه تشدید مجازات پدر در صورت قتل فرزند به قوه قضاییه ارسال شده است: معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان اینکه این معاونت لایحه‌ای مبنی بر تشدید مجازات پدر در صورت قتل فرزند را به کمیسیون لوایح ارسال کرده، گفت: بخاطر ماهیت قضایی این لایحه به قوه قضاییه ارسال شده و امیدواریم برای تصویب نهایی هرچه سریع‌تر در صحن علنی مجلس مطرح شود.

مقتدی صدر خواستار تهیه طرحی برای بستن مقرهای الحشدالشعبی شد: «مقتدی صدر»، رهبر جریان صدر روز سه شنبه با انتشار توئیتی خواستار تهیه و اجرای طرحی برای بستن مراکز و دفاترالحشدالشعبی شد. صدر در این توئیت با ابراز امیدواری برای تهیه و اجرای این طرح همچنین خواستار ادغام عناصر «خوب» الحشدالشعبی در نیروهای امنیتی عراق و به گفته وی حذف عناصر «بد» شد. توئیت امروز وی از معدود مواضع صدر در چند ماه گذشته در باره تحولات عراق است.

روسیه: طرف‌های برجام به اتفاق آرا تلاش آمریکا برای بازگشت تحریم‌ها علیه ایران را رد کردند: ریابکوف دیروز سه‌شنبه گفت مسکو تلاش واشنگتن برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران در روز ۲۰ سپتامبر را از لحاظ حقوقی بلااثر می‌داند و همه شرکت‌کنندگان در «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام) هم مشروعیت تلاش اخیر آمریکا برای کلید زدن مکانیسم ماشه در سازمان ملل را رد کرده‌اند. او گفت: «مجبوریم با دولتی در آمریکا مقابله کنیم که با عقل سلیم مخالفت می‌کند.»

میرباقری: متاسفانه در حوزه علمیه تولیدات فیلسوفان نجس غربی خوانده می‌شود: حجت الاسلام محمد مهدی میرباقری، عضو خبرگان رهبری، به نقد روش حوزۀ علمیه در رابطه با انبوه خوانی پرداخت و گفت: متاسفانه در حوزه علمیه تولیدات فیلسوفان نجس غربی خوانده می‌شود؛ این کتاب‌ها کتب ضاله است و انسان تا وقتی فرقان ندارد، نباید به سراغ آن برود؛ اگر فرقان نباشد ما تبدیل به فضلایی می‌شویم که ابزار عرفی سازی دین هستیم؛ بله، حوزه‌ها مکلف‌اند که بر این علوم مشرف شوند و سخن درست را به آنها عرضه کنند و جامعه سازی نیز اینگونه است ولی این ها یک فرایندی دارد که باید طی شود.

واکنش وزیر بهداشت به بازگشایی حضوری مدارس: دکتر سعید نمکی، وزیر بهداشت گفت: مردم بدانند اگر کوچیکترین آسیبی را مورد توجه سلامت فرزندانمان ببینیم، ما در وزارت بهداشت اولین کسانی خواهیم بود که از تشکیل هر گردهمایی ممانعت خواهیم کرد و خوشبختانه وزارت آموزش و پرورش از ما حمایت می‌کند.

افتتاح کارخانه تولید انسولین قلمی در ایران با سرمایه گذاری دانمارک: اولین کارخانه شرکت نوونوردیسک پارس در منطقه خاورمیانه و مدیترانه شرقی و هشتمین کارخانه در دنیا، به صورت آنلاین و از طریق ویدیو کنفرانس توسط وزیر بهداشت افتتاح شد. شرکت نوونوردیسک به عنوان یکی از بزرگترین تولید کننده داروهای دیابت به ویژه انسولین در جهان به شمار می‌رود و به تنهایی افزون بر نیمی از انسولین مصرفی در دنیا را تولید می کند.

اعلام آمادگی روسیه برای مهیا کردن شرایط مذاکره مستقیم ایران و آمریکا: وزیر امور خارجه روسیه از آمادگی کشورش برای میانجیگری میان ایران و آمریکا خبر داد. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت که اگر ایران و آمریکا آماده باشند، کشورش آماده ایجاد شرایط گفتگو و کمک به انجام مذاکرات مستقیم میان این دو کشور است.

عراقچی: اعضای برجام، آمریکا را به عنوان مشارکت کننده این توافق نمی‌شناسند: سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان که برای شرکت در نشست کمیسیون مشترک برجام به وین سفر کرده تصریح کرد که اعضای این توافق، آمریکا را به عنوان مشارکت کننده برجام نمی‌شناسند و حقی برای این کشور در خصوص استفاده از سازوکارهای درون برجام یا قطعنامه ۲۲۳۱ قائل نیستند. معاون وزیر خارجه کشورمان افزود که در نشست امروز پیرامون اقدامات احتمالی آمریکا نیز بحث شد اما همه اعضا تاکید کردند که برجام یک دستاورد بزرگ دیپلماسی است و باید حفظ شود.

کمالوندی: توافق اخیر با آژانس برد-برد است: سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: توافق اخیر فصل جدیدی در روابط ایران و آژانس رقم زده و پادمان پروتکل الحاقی و برجام سه قالب اصلی چارچوب روابط ما با آژانس است.

۱۰۱ فوتی کرونا در ۲۴ ساعت گذشته: دکتر لاری، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، یک هزار و ۶۸۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۷۸۶ نفر از آنها بستری شدند. وی ادامه داد: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۷۶ هزار و ۸۹۴ نفر رسید. لاری گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۰۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۱ هزار و ۶۷۲ نفر رسید. سخنگوی وزارت بهداشت همچنین گفت: بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استانهای تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند.

سازنده دومین واکسن روسی کروناویروس نیز انتخاب شد: روس‌ها اعلام کردند که سازنده دومین واکسن کرونا ویروس این کشور انتخاب شده است. به گفته وزیر صنعت و تجارت روسیه، قرار است شرکت "بیوکاد"( Biocad) دومین واکسن کروناویروس روس‌ها را به تولید برساند. بنا به اعلام او، بیوکاد از مراحل اولیه تولید دومین واکسن کرونا روس‌ها برای انجام این کار انتخاب شده است. دومین واکسن کرونا ویروس روس‌ها در یک آزمایشگاه سابق تحقیقاتی سلاح‌های بیولوژی در سیبری که متعلق به شوروی بود، ساخته شده که هم‌اکنون یک موسسه ویروس‌شناسی پیشرو در جهان است. دومین واکسن روس‌ها که برای "کووید-۱۹" توسط مرکز تحقیقات ویروس‌شناسی و زیست فناوری "وکتور"(Vector) ساخته شده است، "اپی‌واک‌کرونا" (EpiVacCorona)  نام دارد.

 

نظرات بینندگان