arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۲۳۹۱
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۲۰ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۹

فواید مصرف روغن نارگیل

این روز‌ها بسیاری از افراد از روغن نارگیل برای سلامت مو و پوست خود استفاده می‌کنند، اما جالب است بدانید که روغن نارگیل افزون بر این مزایا، فواید دیگری نیز دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

این روز‌ها بسیاری از افراد از روغن نارگیل برای سلامت مو و پوست خود استفاده می‌کنند، اما جالب است بدانید که روغن نارگیل افزون بر این مزایا، فواید دیگری نیز دارد.


به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب، افزودن روغن نارگیل به رژیم غذایی شما می‌تواند یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای بهبود سلامتی و ظاهر شما باشد.

 

به شما در کاهش وزن کمک می‌کند
متاآنالیز ۱۳ مطالعه منتشر شده در ژورنال آکادمی تغذیه و رژیم غذایی ایالات متحده نشان داد که تری گلیسیرید‌های با زنجیره متوسط (MCTs) می‌توانند به شما در کاهش وزن کمک کنند به خصوص وقتی که جایگزین تری گلیسیرید‌های زنجیره بلند (مانند روغن سویا و روغن کانولا) در بدن شما شوند.

 

باکتری‌ها را از بین می‌برد
حدود نیمی از اسید‌های چرب موجود در روغن نارگیل اسید لوریک است. اسید لوریک به ویژه در از بین بردن باکتری‌ها، ویروس‌ها و قارچ‌ها مفید است؛ بنابراین، در جلوگیری از عفونت در صورت استفاده خارجی، بسیار عالی است.



می‌تواند به شما در ساخت و حفظ عضله کمک کند
همانطور که در بالا ذکر شد، MCT‌های موجود در روغن نارگیل برای افزایش انرژی بدن و سوزاندن کالری مفید است. در اینجا روش دیگری وجود دارد که این مواد شگفت انگیز می‌تواند به بدن شما کمک کند. طبق یک مطالعه روغن نارگیل برای عضله سازی بسیار عالی است.

 

روغن نارگیل اشتها را مهار می‌کند
دانشمندان گمان می‌کنند که تأثیر جالب روغن نارگیل بر گرسنگی ممکن است به نحوه متابولیسم اسید‌های چرب موجود در آن مربوط باشد. مطالعه‌ای در مجله تغذیه بالینی آمریکا روی ۱۴ مرد سالم نشان داد که افرادی که بیشترین میزان MCT را در وعده صبحانه مصرف می‌کنند در وعده ناهار به میزان قابل توجهی کالری کمتری مصرف می‌کنند و قند خونشان نیز تنظیم می‌شود و این ثابت می‌کند که افزودن مزایای غنی از MCT از روغن نارگیل به رژیم غذایی فرد می‌تواند تأثیر بسیار مثبتی بر وزن و ترکیب بدن بگذارد.

 

به اختلالات حافظه کمک می‌کند
مطالعه‌ای که در سال ۲۰۰۴ در مجله Neurobiology of Aging منتشر شد، نشان داد که MCT‌های موجود در روغن نارگیل باعث بهبود مشکلات حافظه در افراد پیرتر می‌شوند. تمام بیماران، فواید روغن نارگیل را در مطالعه احساس کردند و پس از مصرف اسید چرب بهبود قابل توجهی در توانایی یادآوری داشتند. این به ویژه خبر خوبی برای افرادی است که از اختلالات شناختی رنج می‌برند. از آنجا که مغز یک بیمار آلزایمری توانایی ایجاد انسولین را از دست داده است، کتون‌های حاصل از روغن نارگیل می‌توانند منبع متناوب انرژی برای کمک به ترمیم عملکرد مغز ایجاد کنند.

 

باعث سلامت قلب می‌شود
روغن نارگیل سرشار از چربی‌های اشباع طبیعی است. این ممکن است مثبت به نظر نرسد، اما چربی‌های اشباع موجود در نارگیل به روشی متفاوت از آنچه در غذا‌های حیوانی مانند کره، خامه، پنیر و گوشت یافت می‌شود، کار می‌کنند.

نظرات بینندگان