arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۲۵۹۷
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / رد استعفای ظريف از سوی صدا و سیما / تداوم حمایت دولت از بورس / آمادگی عربستان، عمان و بحرین برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل / آغاز واکسیناسیون کرونا در مسکو از امروز / نوبخت: حتی برای غذا و دارو، اجازه فروش یک قطره نفت را نمی‌دهند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / رد استعفای ظريف از سوی صدا و سیما / تداوم حمایت دولت از بورس / آمادگی عربستان، عمان و بحرین برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل / آغاز واکسیناسیون کرونا در مسکو از امروز / نوبخت: حتی برای غذا و دارو، اجازه فروش یک قطره نفت را نمی‌دهند

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

گزارش وزارت اطلاعات اسرائیل؛ بحرین، عمان و عربستان آماده برقراری روابط هستند: وزارت اطلاعات اسرائیل گزارشی آماده کرده که در آن مدعی است سه کشور عربی دیگر به‌جز امارات، از جمله عربستان سعودی، بحرین و عمان تمایل دارند با این رژیم همکاری نظامی، اطلاعاتی و تجاری رسمی داشته باشند.

رد استعفای ظريف از سوی صدا و سیما: طبق قرائن استعفای وزیر امور خارجه کشورمان تایید نمی شود. وزیر امور خارجه کشورمان دقایقی پیش با همتای پاکستانی اش گفتگو داشت و پیگیری ها نشان می دهد موضوع استعفاي آقای ظریف صحت ندارد. به گزارش  صدا و سیما ، وزیر امور خارجه کشورمان دقایقی پیش با همتای پاکستانی اش گفتگو داشت و پیگیری ها نشان می دهد موضوع استعفاي آقای ظریف صحت ندارد. دیروز نیز آقای ظریف در واکنش به انتشار اخباری درباره حضور نداشتنش در سه جلسه اخیر هیئت دولت، علت را روزهای پر کار دستگاه دیپلماسی بخصوص مقابله با تلاش‌های غیر قانونی آمریکا مطرح کرده بود.

آغاز واکسیناسیون کرونا در مسکو از امروز: رئیس مرکز اپیدمیولوژی و میکروب شناسی گاملیا وابسته به وزارت بهداشت روسیه اعلام کرد که واکسیناسیون کرونا در مسکو از فردا جمعه آغاز می شود. الکساندر گینسبورگ به ریانووستی گفت: دیروز مرکز گاملیا واکسن کرونا (اسپوتنیک -و)را در اختیار برخی مراکز درمانی مسکو قرار می دهد و از امروز این مراکز می توانند به داوطلبان واکسن بزنند. به گفته رئیس مرکز اپیدمیولوژی و میکروب شناسی گاملیا، واکسن کرونا از نیمه دوم سپتامبر در اختیار همه مراکز درمانی در روسیه قرار می‌گیرد. در همین حال تاتیانا گولیکووا معاون نخست وزیر روسیه اعلام کرد که ۲۷ کشور جهان از روسیه درخواست خرید واکسن کرونا کرده اند.

تراکتور قهرمان جام حذفی شد: در جریان فینال رقابت های جام حذفی، دو تیم استقلال و تراکتور به مصاف هم رفتند که این بازی در پایان با برتری ۳ بر ۲ قرمزپوشان تبریزی به پایان رسید تا تراکتور موفق شود عنوان قهرمانی رقابت های جام حذفی را به دست آورد. تیم تراکتور تبریز با پیروزی در این مسابقه به مقام قهرمانی جام حذفی رسید تا سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را به صورت مستقیم به دست بیاورد

نوبخت: حتی برای غذا و دارو، اجازه فروش یک قطره نفت را نمی‌دهند: معاون رییس جمهوری گفت: شدیدترین مرحله تحریم نفت در برابر غذا بود اما الان در شرایطی هستیم که این بی‌انصاف‌ها و دژخیمان حتی برای غذا و دارو اجازه فروش یک قطره نفت را نمی‌دهند و اگر هم به فروش می رسد امکان تبادل مالی نباشد. رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: با توجه به نامگذاری امسال از سوی رهبر فرزانه انقلاب به عنوان «جهش تولید»، بخش تولید ملی را بی‌توجه به تحریم‌ها جهش می‌دهیم.

تداوم حمایت دولت از بورس: قالیباف اصل، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: از شنبه هفته آینده سهامداران عمده و حقوقی موضوع بازارگردانی را برای متعادل کردن بازار به طور جدی انجام خواهند داد.

آخرین آمار کرونا در کشور: سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز (۱۳ شهریور) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۹۹۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۱۰۶۳ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۸۰ هزار و ۷۴۶ نفر رسید. دکتر سیما سادات لاری افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۱ هزار و ۹۲۶ نفر رسید. لاری یادآور شد: بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استانهای تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند.

کشتی باری با ۴۳ سرنشین و ۵۸۰۰ گاو زنده نزدیک آب‌های ژاپن ناپدید شد: در پی توفان قدرتمند «مایساک»، یک کشتی باری که از نیوزیلند به سمت چین در حرکت بود، با ۴۳ سرنشین و بار ۵ هزار و ۸۰۰ گاو زنده در آب‌های دریای چین شرقی ناپدید شده است. این منطقه در دریای چین شرقی هدف توفانی شدید، معادل توفان دسته ۴ با باد‌هایی به سرعت دست‌کم ۱۳۰ مایل در ساعت (حدود ۲۰۹ کیلومتر بر ساعت) هنگام ناپدید شدن این کشتی قرار گرفت.

نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ اعلام شد: رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ اعلام شد. ابراهیم خدایی افزود:  نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور در دسترس داوطلبان قرار دارد.

نظرات بینندگان