arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۳۷۳۸
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / قیمت خودروها شیب نزولی گرفت / آیا خبر مثبت بودن تست کرونای ۳۷ دانش‌آموز سیرجانی واقعیت دارد؟ / اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری از مهر ماه / تخم مرغ به شانه ای ۳۰هزار تومان رسید!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / قیمت خودروها شیب نزولی گرفت / آیا خبر مثبت بودن تست کرونای ۳۷ دانش‌آموز سیرجانی واقعیت دارد؟ / اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری از مهر ماه / تخم مرغ به شانه ای ۳۰هزار تومان رسید!

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید

قیمت خودروها شیب نزولی گرفت: بررسی میدانی بازار خودروی پایتخت حاکی است ‌قیمت خودروهای داخلی با یک شیب نزولی در مسیر کاهش قرار گرفت و پراید به زیر ۱۰۰ میلیون بازگشت.

تایید گفتگوی تلفنی  روحانی و اتمی از سوی موسوی لاری: وزیر پیشین کشور درباره تماس تلفنی حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی و رئیس دولت اصلاحات گفت: آقای روحانی گلایه‌مندی از مشکلاتی که برایش درست کردند، مطرح کرد و خاتمی هم مسائلی را که دولت باید انجام می‌داده و نداده، بیان کرده است. وی افزود: همین اواخر هم آقای روحانی به خاتمی زنگ زدند و بعد از احوالپرسی و اظهار محبت، طبق صبحتی که از آقای خاتمی شنیدم، در بخشی از این گفت‌وگو آقای روحانی گرفتاری‌های دولت و مشکلاتی که بر سر راه دولت وجود دارد را مطرح کردند و آقای خاتمی هم نقطه‌نظراتی را در مورد سیاست خارجی و داخلی بیان کردند. موسوی لاری ادامه داد: این گفت‌وگوی تلفنی در این فضای دوستانه انجام شده و چیزی که اخیرا در رسانه‌ها مطرح شده است، صحیح نیست. 

آیا خبر مثبت بودن تست کرونای ۳۷ دانش‌آموز سیرجانی واقعیت دارد؟: سیدعلی آتشی‌پور، رئیس روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی سیرجان با تکذیب ادعای مثبت شدن تست کرونا در ۳۷ دانش‌آموز در مدرسه‌ای در شهر سیرجان گفت: مجموع بستری‌شدگان کرونا در سیرجان ۱۸ نفر است که بین آنها کودک و نوجوان نداریم.

سخنگوی قوه قضاییه: حکم پدر رومینا قطعی نیست: غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه گفت: حکم پدر رومینا قطعی نیست و حکم صادر شده قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است. بر اساس رأی دادگاه بدوی، قاتل رومینا اشرفی (پدر مقتول) به اتهام قتل عمد از جنبه عمومی جرم به ٩ سال حبس و پرداخت دیه و فرد دیگر (بهمن خاوری) به دو سال حبس و تبعید محکوم شد.

اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری از مهر ماه: مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری پس از ابلاغ مجوز انتقال دارایی به این صندوق که به زودی صورت می گیرد، قطعا در مهرماه اجرایی می شود. اکبر افتخاری دیروز (چهارشنبه) در جریان سفر به استان سیستان و بلوچستان و در نشست با روسای کانون های بازنشستگی این استان با قدردانی از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان برنامه و بودجه برای توجه جدی به موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری، گفت: با هماهنگی های انجام شده با سازمان برنامه و بودجه همسان سازی حتما از مهرماه مطابق با ضوابط ابلاغی اجرایی می شود.

استاندار تهران: شرایط کرونا همچنان قرمز و سینوسی است: استاندار تهران درباره آخرین وضعیت کرونا در استان تهران گفت: وضعیت در استان تهران تغییری نکرده و شرایط قرمز و سینوسی است. در حقیقت تغییری در وضعیت استان تهران نداشته‌ایم. انوشیروان محسنی بندپی در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت کرونا در استان تهران گفت: براساس گزارشی که به دست ما رسیده تا روز گذشته ۳۱۰۰ نفر در اثر ابتلا به کرونا در بیمارستان‌ها بستری هستند که از این تعداد ۱۰۵۰ نفر در وضعیت حاد بیماری قرار دارند. وی افزود: تعداد مرگ و میر قطعی ناشی از کرونا در روز سه شنبه ۳۶ نفر بوده است.

تخم مرغ به شانه ای ۳۰هزار تومان رسید!: رییس اتحادیه سوپرمارکت داران با اشاره به اینکه قیمت هرشانه تخم مرغ در مغازه ها تا ۳۱ هزارتومان هم رسیده است،گفت:بحث گرانفروشی مطرح نیست و مغازه داران در روزهای اخیر خودشان تخم مرغ را گران خریداری کرده اند. سعید درخشانی، در رابطه با قیمت تخم مرغ گفت: در حال حاضر قیمت هر شانه تخم مرغ در سوپر مارکت ها ۲۹ تا ۳۱ هزارتومان و بسته به وزن آن و قیمت خریداری شده متغییر است. وی اضافه کرد: مغازه داران گرانفروشی نمی کنند و خودشان نیز تخم مرغ را گران خریداری می کنند و بسته به قیمتی که خریداری می کنند با حاشیه سود حداکثر ۱۰تا ۱۵درصد به فروش می رسانند.

بانک مرکزی: فروش ۲۰۰۰ یورو در سال با کارت ملی متوقف شد: براساس تصمیمات بانک مرکزی فروش اسکناس ارز به دارنده هر کارت ملی تا سقف ۲۰۰۰ یورو، تا اطلاع ثانونی پرداخت نمی‌شود.

۱۲۷ فوتی کرونا در ۲۴ ساعت گذشته: دکتر سیماسادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۳۱۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۲۲۹ نفر از آنها بستری شدند. وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۹۳ هزار و ۴۲۵ نفر رسید. لاری گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۲ هزار و ۶۶۹ نفر رسید. سخنگوی وزارت بهداشت همچنین درباره استانهای در شرایط قرمز و هشدار کرونا گفت: بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استانهای تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند.

نظرات بینندگان