arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۴۲۰۲
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۰۸ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / آمریکا میدان جنگ آینده را اعلام کرد!؟ / ریاضیدان اجاره نشین برنده جایزه ۳ میلیون دلاری ریاضی شد / مخالفت با نامگذاری یک خیابان در تهران به نام مهندس بازرگان / عقب‌نشینی آموزش و پرورش در موضوع اصلاح تصویر جلد کتاب ریاضی سوم ابتدایی / ابتلای ۳۹ دانش آموز یکی از شهرستان‌های لرستان به کرونا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / آمریکا میدان جنگ آینده را اعلام کرد!؟ / ریاضیدان اجاره نشین برنده جایزه ۳ میلیون دلاری ریاضی شد / مخالفت با نامگذاری یک خیابان در تهران به نام مهندس بازرگان / عقب‌نشینی آموزش و پرورش در موضوع اصلاح تصویر جلد کتاب ریاضی سوم ابتدایی / ابتلای ۳۹ دانش آموز یکی از شهرستان‌های لرستان به کرونا

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید

آمریکا میدان جنگ آینده را اعلام کرد!: فرمانده نیروی هوایی آمریکا مکان احتمالی یک جنگ بزرگ آینده را که با مشارکت کشورش به وقوع خواهد پیوست، اعلام کرد. چارلز براون، فرمانده نیروی هوایی آمریکا، مکان احتمالی یک جنگ بزرگ آینده را با مشارکت این کشور اعلام کرد. به گفته براون، جنگ آینده با مشارکت آمریکا مشابه درگیری‌های دو دهه گذشته نخواهد بود. وی گفت: «جنگ آینده از سواحل ما دور نخواهد بود». این ژنرال آمریکایی اطمینان دارد که جنگ آینده با مشارکت آمریکا با توجه به تلفات نظامی و خطراتی که برای ملت این کشور وجود دارد، یادآور جنگ جهانی دوم و اتفاقاتی که بر سر آمریکا آمد، خواهد بود.

ابتلای ۳۹ دانش آموز یکی از شهرستان‌های لرستان به کرونا: افشین ترکارانی، سرپرست فرمانداری سلسله با اشاره به ابتلای ۳۹ دانش آموز این شهرستان به کرونا گفت: مدارس الشتر و فیروز آباد تا اول مهر ماه تعطیل هستند. وی در سخنانی، گفت: ۳۹ دانش آموز این شهرستان به بیماری کرونا مبتلا شده اند. وی گفت: از ۱۵ شهریور تا دیروز ۳۹ دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در شهرستان سلسله به بیماری کرونا مبتلا شدند. سرپرست فرمانداری سلسله با بیان اینکه در روزهای ۲۰ و ۲۱ شهریور ماه ۱۸ دانش آموز در این شهرستان کرونایی شدند، افزود: بیشترین آمار مبتلایان در بین دانش آموزان مربوط به مقطع ابتدایی است. ترکارانی تصریح کرد: دانش آموزان مبتلا شده بین ۷ تا ۱۷ سال سن دارند و همه دانش آموزان مبتلا به کرونا در شهرستان سلسله جز کسانی بودند که مدرسه رفته اند.

روح‌الله زمانی بهترین بازیگر جوان جشنواره ونیز شد: مراسم اختتامیه جشنواره ونیز ۲۰۲۰ در ایتالیا در حال برگزاری است. کیت بلانشت، رئیس هیات داوران بخش مسابقه در ابتدای مراسم جایزه بهترین بازیگر جوان این دوره را به روح‌الله زمانی اهدا کرد. البته زمانی در سالن حضور نداشت و مجید مجیدی همراه شمیلا شیرزاد برای گرفتن جایزه روی صحنه رفت.

۲۱۳۹ ابتلای جدید کرونا در کشور: دکتر سیماسادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۱۳۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۱۳۸ نفر از آنها بستری شدند. وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۹۹ هزار و ۹۴۰ نفر رسید. لاری گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۳ هزار و ۲۹ نفر رسید. وی در توضیح استان های در شرایط قرمز بیماری گفت: بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استانهای تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند.

مسکو: از آمریکا و اروپا سفارش تولید مشترک واکسن کرونا دریافت کرده‌ایم: رئیس صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه اعلام کرد که این نهاد از آمریکا و کشورهای اروپایی پیشنهاد برای تولید مشترک واکسن کرونای روسی (اسپوتنیک -وی) دریافت کرده است. وی افزود: آنها سرانجام پی بردند که واکسن ما (واکسن اسپوتنیک-وی ساخته شده در روسیه) چه مزیت هایی دارد.

ریاضیدان اجاره نشین برنده جایزه ۳ میلیون دلاری ریاضی شد: "مارتین هایرر" به پاس کارهایی که به گفته یکی از همکارانش گویی توسط بیگانگان فرازمینی انجام شده است، صاحب جایزه ۳ میلیون دلاری ریاضیات موسوم به "جایزه بریکترو" یا جایزه دستاورد علمی شد که گرانبهاترین جایزه ریاضی در دنیا است. "مارتین هایرر"(Martin Hairer) محقق اتریشی-بریتانیایی کالج سلطنتی لندن، برنده "جایزه بریکترو"(Breakthrough Prize) به معنای "جایزه دستاورد" در ریاضیات در سال ۲۰۲۱ شده است. ارزش این جایزه که سالانه اهدا می‌شود سه میلیون دلار(۲.۳ میلیون پوند) است که از نظر اعتبار و قدر و مرتبت برای "جایزه نوبل" یک رقیب محسوب می‌شود.

فرمانداری تهران با نامگذاری خیابانی به نام بازرگان مخالفت کرد: فرمانداری تهران به ۳ نامگذاری شورای شهر تهران اعتراض کرد. نامگذاری معابری به نام بازرگان، اعظم طالقانی و سهیل گوهری براساس بند ۱ آیین نامه نامگذاری معابر مورد اعتراض فرمانداری تهران قرار گرفته است.

حضرت آیت‌الله صانعی درگذشت: حضرت آیت‌الله یوسف صانعی، از مراجع تقلید که روز گذشته بر اثر زمین خوردگی و مصدومیت جدی ناشی از آن در بیمارستان فرقانی قم بستری شده بود، صبح دیروز دار فانی را وداع گفت.

نوید افکاری اعدام شد: باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: حکم اعدام نوید افکاری بامداد امروز اجرا شد. مرکز رسانه قوه قضائیه نیز اعلام کرد: حکم قصاص یک متهم به قتل که در سال ۹۷ فردی را با ضربه چاقو به قتل رسانده بود صبح امروز در زندان عادل آباد شیراز به مرحله اجرا درآمد.

عقب‌نشینی آموزش و پرورش در موضوع اصلاح تصویر جلد کتاب ریاضی سوم ابتدایی: سرپرست معاونت برنامه‌ریزی درسی و تولید بسته‌های تربیت و یادگیری سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی بیان کرد: با توجه به دستور وزیر آموزش و پرورش طراحی جلد کتاب ریاضی سوم دبستان اصلاح خواهد شد تا افراط و تفریطی در دیدگاه جنسیتی نسبت به دانش‌آموزان وجود نداشته باشد.

کاهش ۵ تا ۱۲ میلیونی قیمت خودرو در بازار: رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو با بیان اینکه همچنان قیمت‌های انواع خودرو کاذب بوده و مردم نباید تحت تاثیر قیمت‌ها قرار بگیرند، گفت: در حال حاضر قیمت انواع خودروها ۵ تا ۱۲ میلیون تومان کاهش یافته است.

 

نظرات بینندگان