arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۴۸۹۸
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۳ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۹

مرکز کنترل ترافیک استان مرکزی بزودی افتتاح می‌شود/افزایش تصادفات منجر به فوت عابران شهری

 رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مرکزی گفت: مرکز کنترل ترافیک استان مرکزی در روزهای آینده همزمان با هفته گرامیداشت ناجا به بهره‌برداری می‌رسد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مرکزی گفت: مرکز کنترل ترافیک استان مرکزی در روزهای آینده همزمان با هفته گرامیداشت ناجا به بهره‌برداری می‌رسد.

سیدعلی حسینی روز چهارشنبه در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: میزان تصادفات جرحی درون شهری  نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان مرکزی ۲۶ درصد، تصادفات فوتی پنج درصد و تصادفات خسارتی ۴۹ درصد کاهش داشته است که این کاهش ها نشان از تلاش و اهتمام پلیس در این زمینه دارد.

وی در خصوص میزان تصادفات عابرین پیاده نیز افزود: علیرغم کاهش تصادفات درون شهری، تصادفات منجر به فوت عابرین پیاده در شهر ۳۶ درصد افزایش داشته و این افزایش به سبب عدم رعایت مقررات از سوی عابرین پیاده بوده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مرکزی تصریح کرد: در حوزه میزان برخورد با خودروهای سنگین جهت تردد در سطح شهرها، ۸۰۰ درصد افزایش برخورد صورت گرفته، اما نکته قابل توجه اینجاست که هر خودرویی با ابعاد بزرگ خودروی سنگین محسوب نمی‌شود بلکه برخی خودروها کامیونت هستند و شامل قانون عدم تردد در سطح شهر نمی‌شوند.

حسینی اضافه کرد: ۴۶ دوربین نظارتی در سطح شهر اراک در خیابان های شهید شیرودی، ۱۵ خرداد، محسنی، قائم مقام، میدان فراهان، میدان انقلاب، بلوار سردشت، خیابان مشهد، خیابان دانشگاه و... وجود دارد که مقرر شده این دوربین ها به ۷۰ دوربین افزایش پیدا کنند.

وی ادامه داد: همچنین ۱۶ دوربین کنترل سرعت در اراک و ۶ دوربین در ساوه وجود دارد، در مجموع ۲۰ دوربین کنترل سرعت در استان وجود دارد که در خصوص این دوربین ها نیز نیازمند افزایش هستیم. ۱۲۰ دستگاه دوربین پایش تصریری نیز در سطح استان وجود دارد.

رئیس پلیس راهنمایی ورانندگی استان مرکزی خاطرنشان کرد: هوشمند سازی پلیس راهور در دستور کار قرار گرفته و در این راستا شهرستان اراک گام‌های بلندی برداشته است چراکه هرچه پلیس به سمت هوشمندسازی حرکت کند، توفیقات بیشتری کسب می‌شود.

حسینی ادامه داد: شهرداری اراک اقدام خوبی جهت پیاده راه سازی در مرکز شهر انجام داده که امیدواریم در برنامه هدفگذاری شده اجرا شود.

ایسنا

نظرات بینندگان