arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۵۰۰۸
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / الکس نوری، گزینه جایگزین استراماچونی برای سرمربی‌گری استقلال / ارزش سهام عدالت و دارایکم در ۲۶ شهریور ۹۹ / رد موضوع صدور شناسنامه برای  فرزندان حاصل از رابطه نامشروع توسط ثبت احوال / جزییات دو فرود اضطراری یک پرواز در فرودگاه مهرآباد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / الکس نوری، گزینه جایگزین استراماچونی برای سرمربی‌گری استقلال / ارزش سهام عدالت و دارایکم در ۲۶ شهریور ۹۹ / رد موضوع صدور شناسنامه برای  فرزندان حاصل از رابطه نامشروع توسط ثبت احوال / جزییات دو فرود اضطراری یک پرواز در فرودگاه مهرآباد

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید

الکس نوری، گزینه جایگزین استراماچونی برای سرمربی‌گری استقلال: با اعلام مشاور مدیرعامل استقلال، در صورت عدم توافق با آندره‌آ استراماچونی، الکس نوری یکی از گزینه‌های جدی هدایت تیم فوتبال استقلال است. بهمن نیکخو، مشاور مدیرعامل استقلال با تایید اینکه الکس نوری یکی از جایگزین های استراماچونی در صورت عدم توافق با این مربی ایتالیایی است، خاطرنشان کرد: قطعا الکس نوری یکی از گزینه های ما در صورت عدم توافق با استراماچونی است. باشگاه نمی تواند همین‌طور بدون فکر و برنامه جلو برود. این شرایطی است که ما الان در آن قرار داریم و باید ببینیم چه اتفاقی می افتد.

رای نهایی دیوان عالی کشور: قتل میترا استاد، «عمدی» بود: ۳۹ قاضی رای دادگاه کیفری و ۲۷ قاضی رای شعبه ۴۱ دیوان عالی کشور را تایید کردند و بر همین اساس قتل میترا استاد به دست محمد علی نجفی عمدی شناخته شد.

تصویب تخصیص یک درصد منابع صندوق توسعه ملی برای حمایت از بورس: بر اساس جزییات آخرین جلسه اعضای هیات عامل صندوق توسعه ملی، موضوع سپرده گذاری یک درصد از منابع صندوق برای حمایت از بازار سرمایه مورد تاکید قرار گرفت.صندوق توسعه ملی در راستای اجرای مفاد تکالیف قانونی و به منظور حمایت و تقویت بازار سرمایه آمادگی خود را جهت سپرده گذاری در صندوق تثبیت بازار سرمایه اعلام کرد.

شوک مثبت دوم به بازار ارز: محدودیت عرضه ارز پتروشیمی‌ها، فولادی و معدنی‌ها که به صادرکنندگان بزرگ معروف هستند با تصمیم امروز چهارشنبه ۲۶ شهریور بانک مرکزی برداشته شد. پیش‌ از این صادرکنندگان فقط مجاز بودند ارز خود را صرفاً به صرافی‌های بانکی بفروشند اما از فردا این محدودیت حذف خواهد شد و آن‌ها نیز مانند سایر صادرکنندگان می‌توانند ارز حاصل از صادرات را به صرافی‌های غیربانکی نیز واگذار کنند.

رد موضوع صدور شناسنامه برای فرزندان حاصل از رابطه نامشروع توسط ثبت احوال: سیف الله ابوترابی، سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت: اخباری در این خصوص به نقل از بنده منتشر شد که آن را تکذیب می‌کنم، فرزندان نامشروع در صورتی که دادگاه تایید کند و حکم دهد می‌توانند شناسنامه دریافت کنند.

جزییات دو فرود اضطراری یک پرواز در فرودگاه مهرآباد: پرواز تهران-کرمانشاه امروز بعدازظهر هواپیمایی معراج بعد از دو بار تلاش خلبان بی نتیجه ماند و نهایتا با دو فرود اضطراری مسافران در فرودگاه مهرآباد منتظر هستند تا ببینند، پرواز بعدی به آن‌ها اعلام می‌شود یا باید بلیت‌های‌شان را پس بگیرند. بر اساس آخرین اطلاعات و اخبار رسیده حال مسافران خوب بوده و هواپیما برای فرود اضطراری مشکل فنی خاصی نداشته است اما به نظر می‌رسد دلیل فرود اضطراری مشکل در سیستم هیدرولیک آن بوده است که البته تنها از هیدرولیک سه‌گانه یکی از آن‌ها با نقض فنی مواجه شده است اما خلبان طبق پروتکل‌ها به خاطر حساسیت در سیستم هیدرولیک باید به مهرآباد برمی‌گشت.

هشدار وزیر بهداشت به شیوع موج جدید کرونا: در جلسه دیروز هیئت دولت به ریاست حسن روحانی رئیس‌جمهور، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن ابراز نگرانی از افزایش همه‌گیری ویروس کرونا در برخی نقاط کشور، آن را ناشی از عدم رعایت دستورالعمل‌ها در برخی اجتماعات و افزایش سفرها دانست.

ارزش سهام عدالت و دارایکم در ۲۶ شهریور ۹۹: دیروز مورخه ۲۶ شهریورماه ۱۳۹۹ شاخص کل با رشد ۳۹۵۱۴ واحدی معادل ۲.۳۷ درصدی به یک میلیون و ۷۰۴ هزار و ۱۰۷ واحد افزایش یافت. ارزش سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی به ۱۷ میلیون و ۲۰۸ هزار تومان افزایش یافت. بدین ترتیب ارزش ۶۰ درصد سهام عدالت برای فروش به حدود ۱۰ میلیون و ۳۲۴ هزار تومان رسید. بدین ترتیب ارزش ۶۰ درصد از سهام عدالت امروز از ۱۰ میلیون تومان عبور کرد. قیمت پایانی هر واحد از دارایکم با رشدی ۱.۶۴ درصدی نسبت به روز معاملاتی گذشته ۲۴ هزار و ۵۱۴ تومان معامله شد تا ارزش ۲۰۰ واحد از اولین ETF دولتی به ۴ میلیون ۹۰۲ هزار و ۸۰۰ تومان افزایش پیدا کند. البته در معاملات روز جاری آخرین قیمت معامله شده برای هر واحد از دارایکم با درصد افت ۳.۷۲ درصدی نسبت به روز معاملاتی قبل به ۲۳ هزار و ۲۲۰ تومان کاهش یافت.

همتی: نرخ‌های ارز در بازار اقتصادی نیستند و دوام ندارند: رئیس کل بانک مرکزی با تأکید براینکه نرخ‌های ارز در بازار اقتصادی نیستند و دوام ندارند در واکنش به تهدیدهای امریکا گفت: بنظر نمی رسد اقدام دیگری برای استفاده در فشار حداکثری باقی مانده باشد.آمریکایی ها از این کار بیشتر هدف تبلیغاتی دارند.

۱۷۹ فوتی کرونا در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته: دکتر سیماسادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۹۸۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۷۲۶ نفر از آنها بستری شدند. لاری گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۷۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۳ هزار و ۶۳۲ نفر رسید. به گفته وی، بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استانهای تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند.

نظرات بینندگان