arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۵۱۲۳
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۷ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۹

شایعه ابتلای تعدادی از مدیران مدارس اسلامشهر به کرونا تکذیب شد

رئیس آموزش و پرورش اسلامشهر شایعه ابتلای تعدادی از مدیران مدارس این شهرستان به ویروس کرونا طی روزهای گذشته را تکذیب کرد و گفت: هیچ موردی از ابتلای مدیران و کادر آموزشی مدارس به بیماری کووید-۱۹ گزارش نشده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش ایرنا به نقل از فرمانداری اسلامشهر «حسینعلی بنار» روز پنجشنبه افزود: از مسئولان ذیربط درخواست کرده‌ایم تا با افرادی که این شایعه بی‌اساس را انتشار داده‌اند، برخورد کنند.

وی تصریح کرد: برای حفظ سلامت دانش‌آموزان و کادر آموزشی مدارس نظارت دقیقی بر رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی در مدارس اعمال می‌شود.

چندی پیش نیز فیلمی در ارتباط با ابتلای یک دانش‌آموز به بیماری و زمین‌خوردن وی، ابتدا در شبکه‌های معاند و سپس از سوی برخی از کاربران فضای مجازی بازنشر شد و مخاطبان را بیهوده دچار اضطراب کرد. 
پس از آن یک مقام مسوول در آموزش‌وپرورش روشنگری کرد و ادامه داد: مشکل این دانش‌آموز به دلیل ابتلا به ویروس کرونا نبوده بلکه وی به دلیل نخوردن صبحانه، دچار ضعف بدنی شده و به وضعیت جسمی وی رسیدگی شده است.
دو روز بعد از آن نیز فیلمی با عنوان قتل یکی از لات‌های شرقِ پایتخت در فضای مجازی منتشر شد و پلیس تهران بزرگ را به واکنش وادار کرد زیرا این فیلم نه تنها مربوط به تهران نبود بلکه صحنه‌های دلخراش آن اصلا به ایران تعلق نداشت. 

خلاصه برای انتشار اخبار جعلی در فضای مجازی خط پایانی وجود ندارد و راهکار پیشنهادی برای مقابله با آن، آموزش همگانی برای تقویت نگاه انتقادی کاربران شبکه‌های اجتماعی نسبت به صحت اخبار است.

شهرستان اسلامشهر با ٨٠٠ هزار نفر جمعیت در غرب تهران واقع است.

نظرات بینندگان