arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۵۲۴۵
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۷ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۹

عضو تیم مذاکره کننده طالبان: چیزی به عنوان شبکه حقانی وجود ندارد؛ طالبان متحد است / حالا یک دوره جدید است؛ طالبان به حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان احترام می‌گذارد

عضو تیم مذاکره کننده طالبان با دولت افغانستان گفت که طالبان گروهی متحد است و چیزی به عنوان شبکه حقانی وجود ندارد. او گفت: حالا یک دوره جدید است، طالبان به حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان احترام می‌گذارند. وی افزود: ما آماده صلح هستیم؛ 20 سال پیش در افغانستان هیچ فناوری، تلویزیون یا چیز دیگری وجود نداشت، ما می‌فهمیم که اکنون وضعیت بسیار متفاوت است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عضو تیم مذاکره کننده طالبان با دولت افغانستان گفت که طالبان گروهی متحد است و چیزی به عنوان شبکه حقانی وجود ندارد.

به گزارش تسنیم، «ملا خیرالله خیرخواه» وزیر کشور سابق طالبان و عضو تیم مذاکره این گروه با دولت افغانستان درباره نگرانی‌ها درباره بازگشت طالبان به قدرت و سابقه این گروه در رابطه با حقوق بشر، زنان و اقلیت‌ها گفت: حالا یک دوره جدید است، طالبان به حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان احترام می‌گذارند.

وی افزود: ما آماده صلح هستیم؛ 20 سال پیش در افغانستان هیچ فناوری، تلویزیون یا چیز دیگری وجود نداشت، ما می‌فهمیم که اکنون وضعیت بسیار متفاوت است.

این عضو تیم مذاکره کننده طالبان درباره شبکه حقانی نیز به بی‌بی‌سی گفت: «چیزی به نام شبکه حقانی وجود ندارد، طالبان متحد هستند، شبکه حقانی تولید دستگاه تبلیغاتی آمریکا است.»

ملا خیرخواه در سال 2014 میلادی پس از 12 سال حبس در زندان گوانتانامو در مبادله با یک نظامی آمریکایی آزاد شد.

«محمد نعیم وردک» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر نیز اخیراً اظهارداشت که این گروه خواستار برقراری نظامی اسلامی در افغانستان است که در آن ارزش‌های مردم این کشور تعریف شود.

وی همچنین تاکید کرد که هدف طالبان پایان اشغال و همچنین برپایی نظام واقعی اسلامی است که پاسخگوی مردم باشد.

نظرات بینندگان