arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۵۲۹۹
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / علت وقوع انفجار در شرق تهران چه بود؟ / احتمال درگیری مسلحانه پیش از انتخابات آمریکا! / روایت آذری جهرمی از «سوپرایز» شنبه و یکشنبه روحانی / روسیه به نخستین داروی کرونا در این کشور مجوز فروش در داروخانه داد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / علت وقوع انفجار در شرق تهران چه بود؟ / احتمال درگیری مسلحانه پیش از انتخابات آمریکا! / روایت آذری جهرمی از «سوپرایز» شنبه و یکشنبه روحانی / روسیه به نخستین داروی کرونا در این کشور مجوز فروش در داروخانه داد

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید

روسیه به نخستین داروی کرونا در این کشور مجوز فروش در داروخانه داد: روسیه مجوز فروش داروی «کروناویر» (Coronavir) ساخت این کشور را برای درمان بیماران دچار بیماری خفیف تا متوسط کووید-۱۹ صادر کرد. شرکت «آر-فارم» (R-Pharm) سازنده این دارو اعلام کرد روز جمعه ۲۸ شهریور اعلام کرد این داروی ضدویروس ممکن است تا هفته آینده در داروخانه‌ها در روسیه عرضه شود. این اعلام شرکت داروسازی روسی، نشانه‌ای دیگر از این است که این کشور به شدت در تلاش است که پیشگامی در مبارزه با کروناویروس را حفظ کند.

علت وقوع انفجار در شرق تهران چه بود؟: حمیدرضا گودرزی معاون امنیتی و انتظامی استاندار تهران، با اشاره به شنیده شدن صدای انفجار در بامداد جمعه در منطقه شرق تهران، اظهار کرد: صدای فوق مربوط به رزمایشی در حوالی این منطقه بود که از روز پنجشنبه آغار شده بود و تا ظهر روز جمعه ادامه داشت.

احتمال درگیری مسلحانه پیش از انتخابات آمریکا!: کریس ورای ، رییس پلیس فدرال آمریکا (FBI) روز پنجشنبه گفت: اف‌بی‌ای به طور فزاینده ای در مورد درگیری های احتمالی خشونت آمیز بین گروه های افراطی با انگیزه ایدئولوژیک قبل از انتخابات نوامبر نگران است. ورای گفت: اداره تحقیقات فدرال به دقت گروه هایی را که در اعتراضات در شهرهای مختلف مانند پورتلند، اورگان و کنوشا درگیر شده اند، تحت نظر دارد.

روایت آذری جهرمی از «سوپرایز» شنبه و یکشنبه روحانی: دیروز محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات در توئیتر در پاسخ به کاربری که پرسیده بود شما از سوپرایز فردا و پس فردا خبری نداریدجواب داد: آمریکا قصد دارد تحریم‌ها را تشدید کند و شورای امنیت سازمان ملل موافقت نخواهد کرد. پیشتر رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت گفت: روز شنبه و یکشنبه آینده روز پیروزی ملت ایران است و روز شکست مفتضحانه آمریکاست

واکسن‌های تجربی چینی برای کرونا به ۳۵۰ هزار نفر تزریق شده‌اند: رئیس «گروه ملی زیست‌فناوری چین» (CNBG) می‌گوید واکسن‌های تجربی ساخت این شرکت برای کروناویروس در برنامه تلقیح اضطراری این کشور تا به حال به حدود ۳۵۰۰۰۰ نفر تزریق شده‌اند. رویترز نوشت: چین فعالانه واکسن‌های کرونایی را که هنوز در مرحله نهایی آزمایش هستند، به افراد در معرض خطر بالای عفونت ویروس کرونا عرضه کرده است و قصد دارد این برنامه واکسیناسیون را گسترش دهد تا اوج‌گیری دوباره شیوع کرونا در این کشور جلوگیری کند.

ترفند جدید آمریکا برای فشار به اعضای شورای امنیت در مورد ایران: «مارک واکر»، عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرده به همراه چند نفر دیگر از همکارانش در نامه‌ای به پومپئو «مانع‌تراشی» برخی از کشورهای عضو شورای امنیت در تلاش‌های آمریکا برای بازگرداندن ممنوعیت‌های مبادلات تسلیحات با ایران را محکوم کرده‌اند. این قانونگذار آمریکایی نوشته است: «اقدامات اخیر اندونزی و نیجر در جلوگیری از این تلاش‌ها در شورای امنیت به شدت نگران‌کننده‌ بوده و ضروت بحث درباره اینکه آیا آمریکا باید برای کشورهای تضعیف‌کننده منافع ما و حامیان اصلی‌ترین پشتیبان تروریسم دولتی کمک مالی ارسال کند یا خیر را پیش می‌کشد.»

ترامپ: برای پاسخ «هزار برابری» به ایران، دستور مکتوب صادر کرده‌ام: ترامپ با تکرار یک ادعا در جمع هواداران خود در ایالت ویسکانسین، در واکنش به برخی گزارش‌ها مبنی بر تصمیم ایران برای گرفتن انتقام ترور سردار «قاسم سلیمانی» تهدید کرد: «ما ضربه‌ای هزار برابر سخت‌تر از چیزی که تا الان به آنها زده‌ایم، وارد خواهیم کرد». او مدعی شد در حال حاضر «دستورهای مکتوب» خود در این باره را به مقامات و دستگاه‌های مربوطه داده است.

رأی‌گیری زودهنگام در چند ایالت آمریکا آغاز شد: رأی‌‌گیری زودهنگام برای انتخاب رئیس‌جمهور آمریکا از ساعاتی پیش در ایالت‌های «مینه‌سوتا»، «ویرجینیا»، «داکوتای جنوبی» و «وایومینیگ» آغاز شده است. رسانه‌های آمریکا یکی از دلایل برگزاری این رأی‌گیری‌های زودهنگام را جلوگیری از ازدحام افراد در شرایط شیوع کرونا ذکر کرده‌اند. با وجود این، برخی از کاربران فضای مجازی تصاویری از ایستادن شهروندان آمریکا در صف برای انداختن رأی خود به صندوق منتشر کرده‌اند.

آخرین آمار کرونا در کشور: سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۱۴۴ بیمار کرونای دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان بیماری کووید۱۹ در کشور به ۲۳ هزار و ۹۵۲ نفر رسید و ۲۸ استان همچنان در وضعیت قرمز یا زرد کرونا هستند. سیما سادات لاری روز جمعه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۸ شهریور ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و ۴۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و هزار و ۵۹۳ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴۱۶ هزار و ۱۹۸ نفر رسید. لاری با اعلام اینکه ۱۳ استان در وضعیت قرمز و ۱۵ استان در وضعیت هشدار کرونا قرار دارند، افزود: بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استانهای تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند.

 

نظرات بینندگان