arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۵۳۱۸
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۰ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۹

اینفانتینو: احتمالا جام جهانی باشگاه‌ها برگزار نمی‌شود / نگران انتخابی جام جهانی هستم

رئیس فدراسیون فوتبال فیفا نگرانی خود را بابت انتخابی جام جهانی ابراز و اعلام کرد به احتمال زیاد امسال جام جهانی باشگاه ها برگزار نمی شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس فدراسیون فوتبال فیفا نگرانی خود را بابت انتخابی جام جهانی ابراز و اعلام کرد به احتمال زیاد امسال جام جهانی باشگاه ها برگزار نمی شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از رویترز، جیانی اینفانتینو رئیس فیفا اعلام کرد بعید است جام جهانی باشگاه ها طبق برنامه ریزی انجام شده در ماه دسامبر برگزار شود.

قرار بود این مسابقات برای دومین سال متوالی توسط قطر در چارچوب آماده سازی این کشور حوزه خلیج فارس برگزار شود.

اینفانتینو گفت: "برخی کنفدراسیون ها احتمالاً لیگ قهرمانان خود را تا ماه دسامبر به پایان نمی رسانند. به همین خاطر بعید است این رویداد همانطور که در ابتدا برنامه ریزی شده بود در دسامبر سال جاری برگزار شود. اما ما در حال بحث و بررسی هستیم. باید ببینیم که آیا می‌توان آن را به جای پایان سال جاری در قطر، در آغاز سال (در سال ۲۰۲۱) برگزار کنیم یا خیر. ما مطمئناً می خواهیم ببینیم که آیا می توانیم اصلا این جام را برگزار کنیم یا خیر. تعویق یا برگزاری این رقابت ها را با مشورت تمام کنفدراسیون ها و تمام باشگاه های شرکت کننده انجام خواهیم داد و سپس بهترین تصمیم را برای فوتبال خواهیم گرفت.

این مسابقات با حضور شش قهرمان کنفدراسیون های مختلف به علاوه قهرمان داخلی کشور میزبان برگزار می شود. فقط بایرن مونیخ پس از قهرمانی در لیگ قهرمانان یوفا در ماه گذشته تاکنون صعود خود را به این رقابت ها قطعی کرده است.

جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا همچنین اعتراف کرد که به دلیل همه گیری ویروس کرونا نگران تأخیر در مسابقات مقدماتی جام جهانی فیفا ۲۰۲۲ قطر است. اوایل این ماه اعلام شد که مسابقات انتخابی فوتبال آمریکای مرکزی و کارائیب (CONCACAF) طبق برنامه ریزی های انجام شده در ماه های اکتبر و نوامبر برگزار نمی شود. قرار بود ۳۰ تیم ملی در دور اول شرکت کنند که هر کدام چهار مسابقه انجام دهند اما اکنون این روند تا مارس ۲۰۲۱ عقب مانده است.

کنفدراسیون فوتبال آسیا همچنین مقدماتی جام جهانی را که برای ماه های اکتبر و نوامبر برنامه ریزی شده بود به تعویق انداخت. مقدماتی آسیا برای جام جهانی ۲۰۲۲ فیفا در قطر در حال حاضر در مرحله دوم است و ۴۰ کشور هنوز درگیر آن هستند.

امروز پس از کنگره مجازی فیفا، اینفانتینو تأیید کرد که تأخیرها باعث نگرانی هیئت حاکمه فوتبال شده است. اینفانتینو پیشنهاد کرد که مسابقات انتخابی به جای مسابقات خانگی و خارج از خانه در صورت لزوم می تواند در یک مکان برگزار شود.

نظرات بینندگان