arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۵۶۸۶
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / فروش فوق العاده ماهانه ۲۵ هزار خودرو تا پایان سال / مذاکرات بن زاید با پنتاگون برای انتقال پایگاه هوایی اینجرلیک آمریکا از ترکیه به امارات / جزئیات داروی جدید و تاثیرگذار برای درمان کرونا / آیا زبان چینی به آموزش مدارش افزوده می‌شود؟ / ورود تهران به موج سوم کرونا و شرایط کاملا قرمز

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / فروش فوق العاده ماهانه ۲۵ هزار خودرو تا پایان سال / مذاکرات بن زاید با پنتاگون برای انتقال پایگاه هوایی اینجرلیک آمریکا از ترکیه به امارات / جزئیات داروی جدید و تاثیرگذار برای درمان کرونا / آیا زبان چینی به آموزش مدارش افزوده می‌شود؟ / ورود تهران به موج سوم کرونا و شرایط کاملا قرمز

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید

جزئیات داروی جدید و تاثیرگذار برای درمان کرونا: دکتر پیام طبرسی، رییس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری، گفت: بر اساس نتایج مطالعه بزرگ امپکتا که دیروز توسط محققین منتشر شد نشان داد که تجویز اکتمرا ۴۴ درصد میزان نیاز به دستگاه های تهویه مکانیکی و مرگ و میر را کاهش می دهد. وی افزود: خوشبختانه سازمان غذا و داروی ایران مجوز اکتمرای ایرانی را داد و شرکت سازنده با اسم تمزیوا این دارو را تهیه کرد که در داروخانه های بیمارستان های منتخب الان با قیمت ۲ میلیون تومان در دسترس است.

انجمن داروسازان: سهم هر داروخانه ۱۰ واکسن آنفلوآنزا است: نایب رئیس انجمن داروسازان گفت: در حال حاضر ۲ میلیون دوز واکسن آنفلوآنزا در کشور وجود دارد که حتی برای کادر داروخانه‌ها هم کافی نیست. وی اظهار داشت: در خبر‌ها گفته شده که افراد بالای ۶۵ سال باید برای دریافت واکسن کد ملی و مشخصات کامل خود را ارائه دهند. زمان عرضه واکسن‌ها با تاخیر مواجه شده است در ابتدا گفته بودند ۲۰ شهریور و در حال حاضر این تاریخ به اول مهرماه موکول شده است و بیشتر از ۱۰ واکسن هم به هر داروخانه منتخب تعلق نخواهد گرفت.

ایستادگی بی‌سابقه اروپا در برابر آمریکا: تروئیکای اروپا در پی ادعای آمریکا مبنی بر اقدام این کشور برای آغاز روند بازگردانی تحریم های سازمان ملل علیه ایران، تاکید کردند که این اقدام آمریکا قانونی نیست. وزرای اموز خارجه سه کشور اروپایی آلمان، فرانسه و انگلیس در بیانیه ای در واکنش به ادعای آمریکا مبنی بر اینکه تمام تحریم های سازمان ملل علیه ایران بازگردانده شده‌اند، تاکید کردند: آمریکا سی روز پیش به دنبال فعال کردن مکانیسم بازگردانی تحریم ها(اسنپ بک) بود که به مشارکت کنندگان توافق هسته ای اجازه می دهد اعمال دوباره تحریم های چندجانبه علیه ایران را که در سال ۲۰۱۵ طبق قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت لغو شده بودند، مطالبه کنند.

اجرای چهار طرح برخورد با بی‌حجابی در خودروها، پاساژ‌ها، پیاده‌رو‌ها و فضای مجازی: جانشین فرمانده ناجا از برنامه‌ریزی و اجرای ۴ طرح ناظر و برخورد با «بی‌حجابی» در خودرو، پاساژ‌ها و فروشگاه‌های بزرگ و همچنین تفرجگاه ها، پیاده راه‌ها و فضای مجازی خبر داد.

ادعای آمریکا مبنی بر فعال شدن تحریم‌های شورای امنیت علیه ایران: مایک پومپئو، وزیرخارجه آمریکا، با انتشار بیانیه‌ای رسما مدعی آغاز بازگشت تحریم‌های ایران مطابق مکانیسم ماشه برجام شد. همزمان، مجید تخت روانچی، نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد طی نامه ای که برای آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل و شورای امنیت فرستاده خواستار آن شده که این نهاد بین المللی در برابر اقدامات آمریکا بایستد و نگذارد که «برجام متلاشی» شود.

مذاکرات بن زاید با پنتاگون برای انتقال پایگاه هوایی اینجرلیک آمریکا از ترکیه به امارات: منابع آگاه از مذاکرات ولیعهد ابوظبی با پنتاگون برای انتقال پایگاه هوایی «اینجرلیک» آمریکا از ترکیه به امارات خبر دادند. منابع آگاه اعلام کردند که «محمد بن زاید»، ولیعهد ابوظبی در حال انجام مذاکره با وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) برای انتقال پایگاه هوایی «اینجرلیک» آمریکا از ترکیه به امارات است. امارات همزمان برای طرح‌های استراتژیک اقتصادی و نظامی با همکاری با پنتاگون و موسسه‌های بزرگ اقتصادی و مالی آمریکا در صحنه جنوب یمن و برخی جزایر یمنی از جمله سقطری برنامه‌ریزی می‌کند.

ورود تهران به موج سوم کرونا و شرایط کاملا قرمز: دکتر علیرضا زالی رییس ستاد کرونای استان تهران با بیان اینکه تهران وارد موج سوم کرونا شده و اگر مداخلات جدی صورت نگیرد هفته های سختی را خواهیم داشت، گفت: نامه ای از طرف ستاد کرونای استان تهران برای بازگشت محدودیت‌های کرونایی به ویژه بحث دورکاری در استان تهران به وزیر بهداشت ارسال شده است. وی با بیان اینکه متاسفانه تهران شرایط کاملاً قرمزی دارد، گفت: آمار روزهای اخیر نشان از آن است که در تهران وارد موج سوم شده‌ایم، به گونه ای که فاصله‌ بین موج دوم و موج سوم فاصله بسیار کوتاهی بود. با توجه به این که از روز شنبه تا به امروز در حال رصد وضعیت هستیم، به نظر می‌رسد که آمار رو به افزایش است و طبیعتاً این آمار موج گذرا تلقی نمی‌شود، آماری که الان تجربه می‌کنیم در تطابق با شکل‌گیری موج سوم است.

احتمال اضافه شدن زبان «چینی» به آموزش مدارس: سرپرست معاونت برنامه‌ریزی درسی و تولید بسته‌های تربیت و یادگیری سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش وی درباره پیشنهاد مطرح شده برای ورود زبان جدیدی چون چینی و عربی به فهرست آموزش زبان های خارجی گفت: قطعا وقتی می گوییم زبان خارجی، باید اگر زبان خارجی رسمی بین المللی دیگری وجود دارد آن را به فهرست زبان های مصوب اضافه کنیم و حق انتخاب را به دانش آموزان بدهیم.

فروش فوق العاده ماهانه ۲۵ هزار خودرو تا پایان سال: معاون امور صنایع وزارت صمت از صدور مجوز فروش فوق العاده ماهانه ۲۵ هزار خودرو به ایران خودرو و سایپا خبر داد. ایران خودرو ۱۸ هزار دستگاه و سایپا ۷ هزار دستگاه خودرو به صورت ماهانه در قالب فروش فوق العاده اینترنتی با زمان تحویل حداکثر سه ماه تا پایان سال به متقاضیان عرضه خواهند کرد.

۱۸۳ فوتی جدید کرونا در کشور: دکتر سیماسادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و ۹۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۲۷۲ نفر از آنها بستری شدند. وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۸۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۴ هزار و ۳۰۱ نفر رسید. وی همچنین گفت: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند.

اظهارات همتی درباره «گشایش‌های ارزی»: رایزنی‌های ما در بعضی کشور‌ها در آستانه ثمردهی است: همتی درباره گشایش‌های ارزی گفت: در حوزه بین‌المللی رایزنی‌های ما در بعضی کشور‌ها در آستانه ثمردهی است و از طرف دیگر میزان صادرات نفت و فرآورده‌های آن بهتر و روند بازگشت ارز صادرکنندگان سرعت گرفته که هرسه این عوامل تاثیرات مثبتی خواهند داشت.

 

نظرات بینندگان