arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۶۶۴۵
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۹ - ۰۵ مهر ۱۳۹۹

شرایط دوگانه بهبود یافتگان کرونا

ابتلا به کرونا می‌تواند کشنده و بسیار خطرناک یا قابل بهبودی و خفیف باشد، اما ماجرای بهبود یافتگان کرونا تقریبا مشابه است. آن‌ها نمی‌دانند تا چه زمانی در برابر ابتلای مجدد ایمنی دارند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ابتلا به کرونا می‌تواند کشنده و بسیار خطرناک یا قابل بهبودی و خفیف باشد، اما ماجرای بهبود یافتگان کرونا تقریبا مشابه است. آن‌ها نمی‌دانند تا چه زمانی در برابر ابتلای مجدد ایمنی دارند.


به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب، ابتلا به کرونا می‌تواند مانند یک کابوس بزرگ به نظر برسد، اما ماجرا‌های بعد از ابتلا نیز در نوع خود منحصر به فردند. اگر به بیماری کرونا مبتلا بوده اید و اکنون بهبود یافته اید، به این معنا نیست که هیچ خطی شما را تهدید نمی‌کند.


متأسفانه، ما هنوز همه جزئیات مربوط به تأثیرات طولانی مدت کرونا بر روی بدن، به ویژه اندام‌هایی مانند قلب و ریه‌ها را درک نمی‌کنیم. به همین دلیل بازگشت به زندگی عادی پس از بهبودی از ویروس کرونا باید محتاط و تدریجی باشد.


برایان کلارک، استادیار پزشکی در دانشکده پزشکی دانشگاه ییل معتقد است ورزش‌هایی مثل قدم زدن و دویدن آهسته می‌توانند در بهبودی وضعیت ریه افراد پس از بهبودی از کرونا موثر باشند. با این وجود وضعیت درمان و بهبودی و به عبارتی نقاهت افراد پس از ابتلا به کرونا متفاوت است و نمی‌توان پیشبینی کرد هر فردی چه شرایطی را پس از بهبودی طی خواهد کرد.

کرونا
نکته مهمتر این است که گرچه ابتلا به کرونا نوعی مصونیت ایجاد می‌کند، اما این مصونیت دائمی نیست و حتی می‌تواند بسیار سریع‌تر از حد تصور به پایان برسد. این موضوع که اگر به کرونا مبتلا شده اید می‌توانید به راحتی به رفتار‌های پیشین خود بازگردید اشتباه است و باید از نخستین روز بهبودی خود به بعد نیز همچنان، از ماسک و وسایل ضدعفونی کننده استفاده کنید.


بر این اساس شرایط بهبود یافتگان کرونا دوگانه است چرا که باید از یک سو از ابتلای مجدد پیشگیری کنند و از سوی دیگر باید تلاش کنند صدمات وارده به ریه و اندا‌های حیاتی را جبران کنند.

نظرات بینندگان