arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۷۰۸۶
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۰ - ۰۸ مهر ۱۳۹۹

نماینده مخالف وزیر پشنهادی صنعت: لیدر رزم حسینی ۶ بار زنگ زده تا در مخالفت با او صحبت نکنم / خانواده رزم حسینی در کانادا زندگی می‌کنند / او باید در مورد فروش یک شرکت سوری ورشکسته به شرکت ملی مس توضیح دهد / او به نمایندگان دروغ گفته

نماینده مردم گرمسار در مجلس در مخالفت با علیرضا رزم حسینی گفت: به روح برادر شهیدم قسم می‌خورم که لیدر آقای رزم حسینی از دیروز تا الان شش بار با من تماس گرفته و سه پیشنهاد مختلف داده است تا در جلسه امروز در مخالفت ایشان صحبت نکنم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نماینده مردم گرمسار در مجلس در مخالفت با علیرضا رزم حسینی گفت: به روح برادر شهیدم قسم می‌خورم که لیدر آقای رزم حسینی از دیروز تا الان شش بار با من تماس گرفته و سه پیشنهاد مختلف داده است تا در جلسه امروز در مخالفت ایشان صحبت نکنم.

به گزارش ایسنا، اردشیر مطهری در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس در مخالفت با وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت گفت: انقلابی صفتی نیست که به هر مجلسی داده شود، لذا مسئولیت ما در قبال حاکمیت و مردم دوچندان شده است.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در مورد علیرضا رزم حسینی گفت:‌ ایشان دو دهه خارج از کشور و در کشور کانادا زندگی می‌کردند. کسانی پشت پرده انتصاب رزم حسینی هستند که اگر فاش کنم تعجب می‌کنید. رزم حسینی چگونه می‌خواهد مسئولیت به عهده بگیرد در حالی که خانواده او در کانادا زندگی می‌کنند.

نماینده مردم گرمسار افزود:‌ چرا رئیس جمهور هیچ حرمتی برای مجلس و نمایندگان قائل نیست. چطور است که رئیس مجلس و رئیس قوه قضاییه در بین مردم حاضر می‌شوند اما آیا کرونا بهانه نیست؟ برای رئیس جمهور متأسفم.

وی در مورد وزیر پیشنهادی صمت گفت:‌ دو تابعیتی بودن آقای رزم حسینی مسئله‌ای منحرف کننده است که فساد ایشان دیده نشود. آقای رزم حسینی باید ارتباطاتش را شفاف کند. آقای رزم حسینی به اتفاق خانواده‌اش باید در خصوص ثروت، داشته‌هایش و ارتباطاتش صحبت کند.

مطهری افزود: رزم حسینی باید در مورد فروش یک شرکت سوری ورشکسته به شرکت ملی مس صحبت کند. آن شرکت سوری چه بوده است؟ برخلاف دروغی که آقای رزم حسینی به نمایندگان گفته است ایشان با آقای پوریانی مافیای معدن کرمان شراکت داشته است. اسناد این شراکت موجود است. برادر آقای رزم حسینی، جواد رزم حسینی به همراه محمدعلی، محمدرضا و محمدمهدی رزم حسینی با تشکیل شرکت‌های تودرتوی معدنی و فولادی برای فرار از نهاد بازرسی و امنیتی معاملات سنگینی با معادن فولاد انجام می‌دهند. فروش شرکت سوری ورشکسته به شرکت مس سرچشمه و صندوق بازنشستگی مس باید مشخص شود.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار کرد:‌ رزم حسینی از دهه ۸۰ با شرکت بازرگانی یارانه مس آغاز شراکت کرده و شرکت سوری ورشکسته‌ ایشان را به شرکت ملی مس سرچشمه و صندوق بازنشستگی مس فروخته است و در نهایت اعلام ورشکستگی کردند. این کار بسیار حرفه‌ای انجام شده و به راحتی به بطن ماجرا نمی‌توان پی برد. رزم حسینی در مرداد ۸۴ به همراه مسعود خبازی و علی‌اکبر پوریانی یعنی هیأت مدیره شرکت بازرگانی یارانه مس شرکتی را تشکیل می‌دهند، علیرضا رزم حسینی به عنوان رئیس هیأت مدیره و علی‌اکبر پوریانی به عنوان نایب رئیس و مسعود خبازی به عنوان مدیرعامل شرکت خدمات بازرگانی یارانه مس شراکت را آغاز می‌کنند. شرکت یارانه مس می‌تواند بخش قابل توجهی از سهامش را که ارزش چندانی نداشته به سرمایه‌گذاری مس سرچشمه بفروشد. فروش مهم دیگر سهام شرکت رزم حسینی و پوریانی به شرکت خدمات بازرگانی معادن و فلزات غیرآهنی است. همین شرکت بی‌نام و نشان و سوری لاپوشانی می‌شود تا رزم حسینی و پوریانی بخش دیگر از سهام خود را به صندوق بازنشستگی صنایع مس ایران بفروشد. بخشی از سهام همین شرکت خدمات بازرگانی معادن و فلزات غیرآهنی به سرمایه‌گذاری مس سرچشمه فروخته شده است. در مس سرچشمه، مافیا وجود دارد.

نماینده مردم گرمسار در مجلس خطاب به نمایندگان و نهادها ادامه داد: آیا رصد نکردید شرکتی را که پوریانی و رزم حسینی در دهه ۸۰ راه‌اندازی کرده‌اند؟ و خیلی تصادفی در سال ۸۹ سهامش را به آتیه‌اندیشان مس فروختند. چقدر ارزش ریالی داشته که چند میلیون یورو یک شرکت پوششی به صنایع مس ایران فروخته شده است. در دهه ۹۰ بعد از اینکه آقای رزم حسینی سِمَت می‌گیرد بازماندگانشان شرکت را ورشکسته اعلام می‌کنند. پس می‌بینیم که یک شرکت بی‌پایه و اساس که بعدها اعلام ورشکستگی می‌کند با هزینه گزاف چند میلیون یورویی فروخته می‌شود. به روح برادر شهیدم قسم می‌خورم که از روز گذشته تا الان لیدر آقای رزم حسینی ۶ بار با من صحبت کرده و سه پیشنهاد مختلف به من داده تا امروز در مخالفت با او صحبت نکنم. به روح شهید سلیمانی قسم می‌خورم. این چه انگیزه‌ای است. چرا دنبال موافقت من هستند؟

مطهری با بیان اینکه «نمایندگان باید هوشیار باشند» گفت:‌ فردی در همین مجلس وجود دارد که باید به عنوان مقصر اقتصادی در کنار کسانی که باید محاکمه شوند، حضور یابد. همین فرد به دنبال رزم حسینی است و به او قول داده که رأی مجلس را می‌گیرد. صحبت من با آن نماینده این است که تو چه کاره‌ای؟. همه افراد حاضر در مجلس فقط یک نماینده‌اند حتی رئیس مجلس و نه فراتر از آن.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در مورد رزم حسینی گفت: آقای رزم حسینی سال ۸۳ از طریق شرکت همیار ماشین آسیا، ماشین سنگین وارد می‌کرده است. آیا کسی که چشم به صادرات و واردات دوخته می‌تواند وزیر صنعت، معدن و تجارت باشد. از نمایندگان می‌خواهم که به خاطر شهدا حواس جمع رأی بدهند. وضعیت مردم بدتر نخواهد شد. دو هفته دیگر صبر کنیم تا وزیر بهتری معرفی شود.

نظرات بینندگان