arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۷۲۹۵
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۲ - ۰۹ مهر ۱۳۹۹

گمرک: در حال حاضر هیچ زائری در مرزهای عراق نیست

در آستانه اربعین پرس و جوی وضعیت مرزهای عراق از گمرک ایران با این اعلام لطیفی - سخنگوی گمرک - همراه بود که در حال حاضر هیچ زائری در مرزهای چهارگانه یعنی مهران، چذابه، شلمچه و البته خسروی حضور ندارند. وی افزود: طی این مدت تمهیدات ویژه‌ای از سوی مسئولان اندیشیده شده که ضمن اطلاع رسانی عمومی به عاشقان اهل بیت(ع)، معدود افرادی که قصد داشتند برای شرکت در پیاده روی اربعین به شهرهای مرزی نزدیک شوند برگشت داده می شوند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آنطور که مسئولان گمرک ایران می گویند در حال حاضر و در آستانه اربعین هیچ زائری در مرزهای عراق حضور ندارد.

به گزارش ایسنا، طی هفته‌های اخیر برخی از زائران اربعین به روال سال‌های گذشته به سمت مرزهای عراق از جمله شلمچه حرکت کرده بودند و این در حالی بود که از اسفند ماه سال گذشته و با شیوع کرونا تردد مسافر از مرزهای عراق ممنوع و امکان تردد وجود نداشت. ولی به هر ترتیب با اقدامات صورت گرفته زائران برگشته بودند.

اما در آستانه اربعین پرس و جوی وضعیت مرزهای عراق از گمرک ایران با این اعلام لطیفی - سخنگوی گمرک - همراه بود که در حال حاضر هیچ زائری در مرزهای چهارگانه یعنی مهران، چذابه، شلمچه و البته خسروی حضور ندارند.

وی افزود: طی این مدت تمهیدات ویژه‌ای از سوی مسئولان اندیشیده شده که ضمن اطلاع رسانی عمومی به عاشقان اهل بیت(ع)، معدود افرادی که قصد داشتند برای شرکت در پیاده روی اربعین به شهرهای مرزی نزدیک شوند برگشت داده می شوند.

لطیفی این را هم گفت که بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اربعین و عدم برگزاری پیاده روی اربعین در سال جاری، در لبیک به فرمایشات ایشان، زائران برای برگزاری این مراسم به سمت شهرهای مرزی با عراق ورود نکرده و مراجعه ای نداشتند.

اما سخنگوی گمرک در رابطه با وضعیت مرزهای تجاری ایران در هفته آینده و زمان اربعین گفت: شنیده‌ها حاکی از آن است که احتمالا از ابتدا تا پایان هفته آینده مرزهای عربی به ویژه مهران، شلمچه وچذابه از سوی دولت عراق پذیرای کالای تجاری نخواهد بود، چرا که هر ساله در زمان اربعین این اتفاق رخ می‌دهد و با توجه به این که مسیر زائران اتباع عراقی در سال جاری نیز است امکان تردد کالای تجاری وجود نداشته و تا پایان اربعین بسته خواهد بود.

وی یادآور شد: در مرزهای اقلیم کردستان کالای تجاری پذیرفته می‌شود و مشکلی در این رابطه وجود نخواهد داشت.

به گزارش ایسنا، بعد از بسته شدن تمامی مرزهای تجاری و مسافری ایران و عراق در جریان شیوع ویروس کرونا از پایان سال گذشته، به مرور طی رایزنی های صورت گرفته مرزهای تجاری باز شد و در حال حاضر در تمامی مرزهای تجاری ایران با عراق مبادلات تجاری صورت می گیرد ولی مرزهای مسافری باز نیستند.

نظرات بینندگان