arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۷۳۷۹
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۲۰ - ۰۹ مهر ۱۳۹۹

وزیر اقتصاد: روزهای خوش در انتظار بورس / رشد بازار سرمایه فقط رشد شاخص نیست

فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی در حاشیه مراسم رونمایی از سامانه امور مجلس وزارت امور اقتصاد و دارایی گفت: با تداوم برنامه های توسعه ای که برای بازار سرمایه داریم، بورس با رونق به کار خود ادامه خواهد داد. وزیر اقتصاد بیان کرد: ابزارهایی که در بازار سرمایه معرفی می کنیم و تعدد و تنوع می بخشیم هم جزئی از رشد بازار است پس حتما رشد بازار سرمایه را خواهیم داشت البته شاخص تابع عواملی است و ممکن است با وجود ریزش بازار سرمایه، فعالیت و معامله و رونق در بازار وجود داشته باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دژپسند گفت: با تداوم برنامه های توسعه ای که برای بازار سرمایه داریم، بورس با رونق به کار خود ادامه خواهد داد.

فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی در حاشیه مراسم رونمایی از سامانه امور مجلس وزارت امور اقتصاد و دارایی در پاسخ به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، تصریح کرد: رشد بازار سرمایه فقط رشد شاخص نیست. وقتی حجم ارزشی پایه بازار را گسترش می دهیم یا وقتی تعداد فعالان بازار سرمایه افزایش پیدا می کند، یعنی رشد بازار رخ داده است.

او افزود: ارزش معاملاتی که در بازار انجام می گیرد یا عرضه های اولیه ای که صورت می گیرد که از نظر تعداد و دامنه گسترش پیدا کرده است به معنای رشد بازار سرمایه محسوب می شود.

وزیر اقتصاد بیان کرد: ابزارهایی که در بازار سرمایه معرفی می کنیم و تعدد و تنوع می بخشیم هم جزئی از رشد بازار است پس حتما رشد بازار سرمایه را خواهیم داشت البته شاخص تابع عواملی است و ممکن است با وجود ریزش بازار سرمایه، فعالیت و معامله و رونق در بازار وجود داشته باشد.

دژپسند گفت: با تداوم برنامه های توسعه ای که برای بازار سرمایه داریم، بورس با رونق و حیات بخش به کار خود ادامه خواهد داد.

نظرات بینندگان