arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۸۰۶۹
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۰ - ۱۴ مهر ۱۳۹۹

سگ‌های رباتیک به کنترل زوال عقل کمک می‌کنند

نتایج بررسی‌های جدید مرتبط با دوران کرونا نشان می‌دهد که با توجه به کاهش تعاملات اجتماعی، استفاده از سگ‌های رباتیک می‌تواند به کنترل اثرات مخرب زوال عقل کمک کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نتایج بررسی‌های جدید مرتبط با دوران کرونا نشان می‌دهد که با توجه به کاهش تعاملات اجتماعی، استفاده از سگ‌های رباتیک می‌تواند به کنترل اثرات مخرب زوال عقل کمک کند.


به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، تحقیقات نشان می‌دهد که حیوانات رباتیک و به ویژه سگ‌ها می‌توانند به نفع افرادی باشند که به تنهایی یا زوال عقل دست و پنجه نرم می‌کنند.


نتابج بررسی‌های جدید پژوهشگران آمریکایی نشان می‌دهد که همراهی سالمندان با سگ رباتیک می‌تواند استرس، افسردگی، اضطراب و تنهایی را برطرف کند. آن‌ها همچنین به افزایش تحرک سالمندان و نشاط روانی آنان کمک می‌کند. سگ‌های رباتیک با الهام از سگ‌های واقعی ساخته شده اند و در نتیجه بسیار شبیه به سگ‌های واقعی هستند.

سگ‌های رباتیک
در دوران کرونا که ارتباطات خانوادگی به حداقل خود رسیده است، داشتن حیوان خانگی رباتیک می‌تواند یک مزیت بزرگ برای سالمندانی باشد که سلامتشان در اثر تنهایی در خطر است. از دهه ۱۹۹۰ تا کنون تولید حیوانات رباتیک بسیار رایج شده است. اکنون نیز سگ‌های رباتیک یا سایر حیوانات از پرنده تا گربه بسیار محبوب شده اند. سگ‌های رباتیک ساده در خرده فروشی‌هایی مانند آمازون با قیمت‌های حدود ۱۹۰ دلار به فروش می‌رسند.


این سگ‌ها به راحتی با صاحبان خود تعامل برقرار می‌کنند و اغلب از دوربین در چشمان خود بهره مندند. افراد مسن به دلیل فرار از تنهایی تمایل زیادی به نگهداری از حیوانات خانگی دارند و سگ‌های رباتیک نیز از محبوب‌ترین گزینه‌ها محسوب می‌شوند. این سگ‌ها نه تها مانند سگ‌های واقعی حرکت می‌کنند بلکه حتی می‌توانند پارس کنند.


سگ‌های رباتیک نی توانند از تحریک ذهنی بیماران پشتیبانی کنند که برای به خاطر آوردن خاطرات به بیماران آلزایمری کمک می‌کند. سگ‌های درمانی همچنین می‌توانند به عنوان یخ شکن بین پزشکان، کادر پزشکی و بیماران عمل کنند. آن‌ها همچنین می‌توانند در تمرینات فیزیوتراپی به بیماران کمک کنند تا آرام شوند و انگیزه خوبی را ارائه دهند. برخی از بیماران حتی می‌توانند از طریق تعامل با سگ‌های رباتیک پرونده بیماری تصویری خود را داشته باشند چرا که اغلب سگ‌ها به دوربین و ردیاب مجهزند.

نظرات بینندگان