arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۸۷۹۱
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۹ - ۱۸ مهر ۱۳۹۹

انگلیس هواوی را به تبانی با دولت چین متهم کرد

دولت انگلستان با انتشار گزارشی، حضور هواوی در این کشور را محکوم کرد و مدعی شد که شواهدی واضح درباره تبانی این شرکت با حزب حاکم چین در دست دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دولت انگلستان با انتشار گزارشی، حضور هواوی در این کشور را محکوم کرد و مدعی شد که شواهدی واضح درباره تبانی این شرکت با حزب حاکم چین در دست دارد.


به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، هواوی با صدور پاسخی اعلام کرد که این گزارش فاقد اعتبار است و بیشتر بر اساس نظرات و گمانه زنی‌های نامعتبر استوار است.


سخنگوی این شرکت گفت: «مردم این اتهامات را خواهند دید و آنچه را هواوی در طی ۲۰ سال گذشته برای انگلیس انجام داده است به خاطر می‌آورند.» براساس یافته‌های کمیته دفاعی مجلس عوام انگلستان، هواوی توسط دولت چین تأمین مالی شده است و به این شرکت اجازه می‌دهد محصولات خود را در " قیمت‌های بیش از حد پایین" بفروشد. این تحقیق همچنین ادعا کرد هواوی انواع فعالیت‌های اطلاعاتی، امنیتی و مالکیت معنوی را زیر نظر دولت چین انجام داده است.


این کمیته در این گزارش نتیجه گرفت که: «مشخص است که هواوی علی رغم اظهارات خلاف آن، به شدت با دولت چین و حزب کمونیست چین در ارتباط است.»

 هواوی
در حال حاضر، شرکت‌های اخل انگلستان از تجارت با تجهیزات ۵G هواوی منع شده اند و مجبورند تجهیزات نصب شده را تا سال ۲۰۲۷ حذف کنند. برخی از نمایندگان مجلس هشدار دادند که مسدود کردن هواوی در انگلیس ممکن است در سایر بخش‌های اقتصاد عواقب داشته باشد، بنابراین این گزارش توصیه می‌شود که برای اطمینان از وجود سایر تأمین کنندگان تجهیزات مخابراتی، کار‌های بیشتری با متحدان انجام شود.

نظرات بینندگان