arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۸۷۹۶
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۲۲ - ۰۳ آذر ۱۳۹۹

آیا قهوه تلخ برای شما مفید است؟

طبق تحقیقی که در سال ۲۰۱۳ در مجله آنتی اکسیدان‌ها منتشر شد، قهوه دارای آنتی اکسیدان بیشتری نسبت به چای است. این آنتی اکسیدان‌ها ممکن است به جلوگیری از برخی سرطان‌ها، بیماری‌های قلبی و دیابت نوع ۲ کمک کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

طبق تحقیقی که در سال ۲۰۱۳ در مجله آنتی اکسیدان‌ها منتشر شد، قهوه دارای آنتی اکسیدان بیشتری نسبت به چای است. این آنتی اکسیدان‌ها ممکن است به جلوگیری از برخی سرطان‌ها، بیماری‌های قلبی و دیابت نوع ۲ کمک کنند.

 

به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب، قهوه همچنین حاوی مواد مغذی مفیدی از جمله منیزیم و ویتامین‌های گروه B. نیاسین و ریبوفلاوین است. ارین پالینسکی-وید، متخصص تغذیه در بیمارستان نیوجرسی توضیح می‌دهد، اگرچه مقدار این ویتامین‌ها خیلی زیاد نیست، اما با نوشیدن چند فنجان قهوه در روز می‌تواند مفید باشد.

 

در مطالعات انجام شده نشان داده شده است که کافئین علاوه بر جلوگیری از اثرات منفی روزمره مانند خواب آلودگی در افراد کم خواب، تأثیر مثبتی بر شناخت، هوشیاری و خلق و خو دارد. طبق تحقیقی که در سال ۲۰۱۴ در مجله روان درمانی (Psychopharmacology) منتشر شد، کافئین هوشیاری، زمان واکنش و استدلال منطقی را در کارگران شیفت، رانندگان کامیون و نیرو‌های خدمات اضطراری بهبود می‌بخشد.

 قهوه تلخ
برخی مطالعات نشان داده اند که مصرف قهوه می‌تواند در کاهش خطر بیماری‌هایی مانند آلزایمر و پارکینسون نقش داشته باشد، اما این تحقیقات محدود است. یک متاآنالیز در سال ۲۰۱۶ شامل حدود ۳۰۰۰۰ شرکت کننده نشان داد که افزایش مصرف قهوه با کاهش خطر بیماری آلزایمر مرتبط است. یک مطالعه در ژورنال بیماری آلزایمر نشان داد که افرادی که روزانه سه تا پنج فنجان قهوه می‌نوشند به اندازه ۶۵ درصد خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش می‌دهند.


قهوه همچنین با کاهش خطر ابتلا به بیماری پارکینسون در ارتباط است. محققان بیش از ۳۰ سال اطلاعات بیش از ۸۰۰۰ مرد ژاپنی-آمریکایی را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. آن‌ها دریافتند کسانی که حداقل ۲۸ اونس (حدود سه تا چهار فنجان) قهوه در روز می‌نوشند، در مقایسه با کسانی که قهوه نمی‌نوشند یا خیلی کم می‌نوشند کمتر با خطر بیماری پارکینسون در ارتباط هستند.

قهوه
تحقیق منتشر شده در Diabetologia نشان داد، افرادی که روزانه یک فنجان قهوه اضافی می‌نوشند ۱۱ درصد کمتر در معرض ابتلا به دیابت نوع ۲ قرار دارند.


گزینه‌های متنوعی برای سفارشی کردن فنجان قهوه شما وجود دارد. این شامل شیرین کننده‌ها و شیر‌های لبنی یا غیر لبنی و همچنین کرم‌های خامه‌ای است. با این حال، بسیاری از افراد قهوه خور در سراسر جهان قهوه خود را تلخ می‌نوشند و به نظر می‌رسد این موضوع بهتر از قهوه‌های شیرین یا پر چرب است.

نظرات بینندگان