arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۰۰۸۵
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۲۶ مهر ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / معلم فرانسوی که کاریکاتورهایی از پیامبر اسلام را در کلاس درس نشان داده بود سر بریده شد / شرط کاهش قیمت مرغ؟ / ترامپ: به ایران گفتم تا بعد از انتخابات صبر کنید / ذوالنوری به روحانی: با این منطق شما، رهبر انقلاب باید دستور دهند هزار بار شما را اعدام کنند!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / معلم فرانسوی که کاریکاتورهایی از پیامبر اسلام را در کلاس درس نشان داده بود سر بریده شد / شرط کاهش قیمت مرغ؟ / ترامپ: به ایران گفتم تا بعد از انتخابات صبر کنید / ذوالنوری به روحانی: با این منطق شما، رهبر انقلاب باید دستور دهند هزار بار شما را اعدام کنند!

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید

حریرچی: وضعیت کرونا در تهران بسیار نگران کننده است: معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: همچنان وضعیت شیوع ویروس کرونا در تهران بسیار نگران کننده است و به خصوص آلودگی هوا و نیز سرما باعث افزایش انتشار ویروس کرونا خواهد شد.

ترامپ: به ایران گفتم تا بعد از انتخابات صبر کنید: «دونالد ترامپ»، رییس جمهور آمریکا درباره توافق با ایران در تجمع انتخاباتی پنج شنبه شب او در شهر «گرینویل» ایالت کارولینای شمالی هم ادامه یافت و او بار دیگر مدعی شد که اولین تماس تلفنی او بعد از پیروزی در انتخابات از سوی ایران خواهد بود. رییس جمهور آمریکا اظهار‌کرد: «نخستین تماسی که بعد از پیروزی من دریافت خواهیم کرد از جانب ایران خواهد بود. آیا می توانیم توافق کنیم؟ این کشور دارد با تحریم ها و همه کارهایی که ما انجام داده ایم به جهنم می رود.» ترامپ اضافه کرد: «آن ها می خواهند توافق کنند. من گفتم تا بعد از انتخابات صبر کنید. چون اگر صبر کنید خیلی سخت تر می شود ولی گفتم تا بعد از انتخابات صبر کنید چون الان نمی توانید توافق کنید.»

وزیر خارجه امارات: واکسن کرونا زدم: وزیر خارجه امارات متحده عربی با انتشار تصویر خود در حین تزریق واکسن کرونا، مدعی تزریق این واکسن شد. وبگاه روسیا الیوم نیز در این خصوص نوشت که به احتمال زیاد، عبدالله بن زاید واکسن «اسپوتنیک V» ساخت روسیه را به خود تزریق کرده است.

سکه نزدیک به دو میلیون تومان حباب دارد: به گفته نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران، طی یک هفته اخیر باتوجه به کاهش حدود ۳۰ دلاری قیمت هر اونس طلای جهانی، انتظار کاهش قیمت‌ها در بازار سکه و طلا داخلی می‌رفت اما به دلیل افزایش نرخ ارز، قیمت‌ها در داخل نیز صعودی دنبال شدند؛ به‌گونه‌ای که اکنون سکه حباب نزدیک به دو میلیون تومان دارد اما حبابی روی قیمت طلا وجود ندارد.

ذوالنوری به روحانی: با این منطق شما، رهبر انقلاب باید دستور دهند هزار بار شما را اعدام کنند!: حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در حساب توییتری خود نوشت: «جناب روحانی اگر برای توجیه مذاکره با دشمن، علت صلح امام حسن بامعاویه راخواست اکثر مردم از امام ذکر میکنید! امروز اکثریت قاطع ملت ایران به کمتر از عزل و مجازات شما راضی نمیشوند؛ با منطق شما، رهبر انقلاب باید دستور دهند هزار بار شما را اعدام کنند تا دل مردم عزیز راضی شود».

زمان و مکان فینال لیگ قهرمانان آسیا اعلام شد: زمان و مکان فینال لیگ قهرمانان آسیا اعلام شد: کنفدراسیون فوتبال آسیا سرانجام زمان و مکان نهایی فینال لیگ قهرمانان آسیا را اعلام کرد. طبق اعلام AFC دیدار فینال 19 دسامبر (29 آذر) در دوحه پایتخت قطر برگزار خواهد شد. کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد که تیم قهرمان بر خلاف سال‌های قبل تنها در یک بازی مشخص خواهد شد و به این ترتیب برای نخستین بار خبری از بازی رفت و برگشت نیست. پرسپولیس از ایران به عنوان یک پای فینال لیگ قهرمانان آسیا در سال 2020 مشخص شده و این تیم باید منتظر قهرمان شرق آسیا باشد تا دیدار فینال را برگزار کنند.

معلم فرانسوی که کاریکاتورهایی از پیامبر اسلام را در کلاس درس نشان داده بود سر بریده شد: یک معلم فرانسوی که اخیرا سر کلاس درس کاریکاتورهایی از پیامبر اسلام را نشان داده بود سر بریده شد. فرد مهاجم به این معلم تاریخ به ضرب گلوله پلیس فرانسه کشته شد. این حادثه حدود ساعت ۱۷ به وقت محلی در شهر کوچک «کونفلان سنت اونورین» در منطقه «ایولین» در نزدیکی پاریس روی داد. رئیس جمهوری فرانسه قرار است تا ساعاتی دیگر در محل حادثه حضور پیدا کند.

۲۶۵ جانباخته جدید کرونا: دکتر سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۲۵ مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۴ هزار و ۵۵۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۱۶ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵۲۲ هزار و ۳۸۷ نفر رسید. وی افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۶۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۹ هزار و ۸۷۰ نفر رسید. سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند.

شرط کاهش قیمت مرغ؟: نایب رییس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه اگر ارز لازم برای تامین نهاده ها جهت تولید مرغ تخصیص یابد و نشتی، انحراف و امضای طلایی در توزیع نهاده ها نباشد قیمت مرغ کاهش می یابد، گفت: زمزمه واردات مرغ در صورت کمبود شنیده می شود و شاید برخی رانت ها از واردات سود می‌برند در سال جهش تولید هم دنبال تحقق همین موضوع باشند.

نظرات بینندگان