arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۰۲۱۱
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۲۷ مهر ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / روسیه: دارویی ساخته‌ایم که از تکثیر ویروس کرونا در بدن جلوگیری می‌کند / دومین خودکشی نوجوانان در استان بوشهر در کمتر از یک هفته / چه کسانی واکسن آنفلوانزا نزنند؟ / عادی‌سازی همکاری دفاعی ایران با جهان از امروز

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / روسیه: دارویی ساخته‌ایم که از تکثیر ویروس کرونا در بدن جلوگیری می‌کند / دومین خودکشی نوجوانان در استان بوشهر در کمتر از یک هفته / چه کسانی واکسن آنفلوانزا نزنند؟ / عادی‌سازی همکاری دفاعی ایران با جهان از امروز

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید

عادی‌سازی همکاری دفاعی ایران با جهان از امروز: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بامداد امروز (یکشنبه) در توئیتی به زبان انگلیسی و در آستانه پایان محدودیت تسلیحاتی ایران نوشت: روزی بسیار مهم برای جامعه بین‌المللی که - در مخالفت با تلاش‌های بدخواهانه ایالات متحده - از قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت ملل متحد و برجام صیانت کرده است. وی افزود: عادی سازی همکاری دفاعی ایران با جهان از امروز، پیروزی‌ای برای آرمان چندجانبه‌گرایی و نیز صلح و امنیت در منطقه‌مان به شمار می‌آید.

کمبود ویتامین D و افزایش خطر ابتلا به کرونا: دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: کمبود ویتامین دی خطر ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد. سعید کشمیری با بیان اینکه در حال حاضر ۳۱۹ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند، عنوان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۵۸ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری شده‌اند. دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر خاطرنشان کرد: کودکان ۲ تا ۵ سال نیز باید مکمل ویتامین A برای تقویت سیستم ایمنی مصرف کنند.

همتی: نرخ سود سپرده قانونی به وضعیت اولیه بازگردانده شد: رییس کل بانک مرکزی اعلام کرد: نظر به پایش روند متغیرهای اقتصادی، از اول مهرماه با هدف کاهش ضریب فزاینده و کنترل بیشتر رشد نقدینگی، نرخ سود سپرده قانونی به وضعیت اولیه آن بازگردانده شد.

دومین خودکشی نوجوانان در استان بوشهر در کمتر از یک هفته: مجید خورشیدی روز جاری در نشست بررسی علت بروز آسیب‌های اجتماعی در بین قشر کودک و نوجوان، با تسلیت ایام سوگواری پیامبر عظیم‌ الشان‌اسلام حضرت محمد(ص) و ائمه اطهار(ع) با بیان اینکه در همه وقایع و حوادث مسئولان باید پاسخگو باشند، اظهار کرد: خودکشی ۲ کودک و نوجوان در شهرهای جنوبی استان بوشهر در کمتر از یک هفته موضوع بزرگی است و نگرانی‌هایی را در جامعه ایجاد کرده است. وی با اظهار تاسف از خودکشی نوجوان ساکن کنگان افزود: وقتی یک پدیده اجتماعی رخ می‌دهد متاسفانه احتمال الگوسازی و تسری به دیگران را نیز به دنبال خود دارد.

روسیه: دارویی ساخته‌ایم که از تکثیر ویروس کرونا در بدن جلوگیری می‌کند: «رحیم حایتف» کارشناس مسئول واحد ایمنی شناسی وزارت بهداشت روسیه روز شنبه اعلام کرد: دارویی برای جلوگیری از تکثیر ویروس کرونا ساخته شده و در مرحله آزمایش بالینی قرار دارد. حایتف خاطرنشان کرد: در زمان حاضر دارویی که بتواند از تکثیر ویروس کرونا جلوگیری کند وجود ندارد. روسیه تاکنون سه دارو برای مداوای بیماران کرونایی و سه واکسن برای ایجاد مصونیت در بدن انسان در برابر ویروس کرونا ساخته است.

۲۵۳ فوتی جدید کرونا در کشور: دکتر سیماسادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۲۶ مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۴ هزار و ۱۰۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۷۷۹ نفر از آنها بستری شدند. لاری گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۵۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۳۰ هزار و ۱۲۳ نفر رسید. وی همچنین در توضیح استانهای در وضعیت قرمز بیماری گفت: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند.

تمدید محدودیت های کرونایی در تهران تا پایان هفته جاری: استاندار تهران از تمدید محدودیت های کرونایی در تهران تا پایان هفته جاری خبر داد و گفت: برگزاری کلاس های درس در مدارس و دانشگاه ها به صورت غیرحضوری است.

چه کسانی واکسن آنفلوانزا نزنند؟: محمد وجگانی، رئیس انجمن ایمونولوژی و آلرژی ایران، با اشاره به جو التهابی موجود مبنی بر دریافت واکسن آنفلوانزا، گفت: واکسن آنفلوانزا حداکثر ۶۰ درصد ایمنی ایجاد می‌کند. وجگانی در پاسخ به این سوال که بهترین زمان برای تزریق واکسن آنفلوانزا چه موقع است، گفت: مهرماه زمان مناسبی برای تزریق واکسن است یعنی از اواخر شهریور تا اواسط آبان بهترین زمان تجویز و تزریق واکسن است.

 

نظرات بینندگان