arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۰۵۸۲
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۲۹ مهر ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / دلار خریدار ندارد! / جریمه خارج شدن از قرنطینه ۲۰۰ هزار تومان؛ نزدن ماسک ۵۰ هزار تومان / تلخ ترین روز کرونایی ایران / بولتون: ترامپ به خوبی و خوشی از قدرت کنار نمی‌رود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / دلار خریدار ندارد! / جریمه خارج شدن از قرنطینه ۲۰۰ هزار تومان؛ نزدن ماسک ۵۰ هزار تومان / تلخ ترین روز کرونایی ایران / بولتون: ترامپ به خوبی و خوشی از قدرت کنار نمی‌رود

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید

دلار خریدار ندارد!: حدود چهار روز است که در پی اجرای سیاست ارزی جدید، بانک مرکزی  اقدام به عرضه ۵۰ میلیون دلار در بازار متشکل ارزی کرده و آنچه در این بین حائز اهمیت است نبود استقبال و تقاضا از این میزان عرضه اسکناسی ارز است. در ماه‌های ابتدایی امسال که بازار ارز درگیر افزایش قیمت‌ها شد، رئیس کل بانک مرکزی این امر را موقتی ‌دانست و برنامه خود برای مدیریت بازار ارز را جلوگیری از رفتارهای سفته‌بازانه نه ارزپاشی اعلام کرده بود.  همتی معتقد بود هیچ بانک مرکزی متعهد و آگاهی، منابع خود را در بازار نمی‌پاشد و بانک مرکزی قطعا با نوسانات سفته بازی مقابله می‌کند.

آمریکا ۸ فرد و شرکت خارجی را در ارتباط با ایران تحریم کرد: وزارت خزانه‌داری آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد نام ۲ شخص حقیقی و ۶ شرکت خارجی به دلیل نقض تحریم‌های دولت آمریکا علیه ایران به فهرست اشخاص و نهاد‌های تحت تحریم دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (اوفک) که از نهاد‌های زیرمجموعه این وزارتخانه به شمار می‌رود، افزوده شده است. در بین افراد و نهاد‌های که وزارت خزانه‌داری آمریکا از تحریم آن‌ها خبر داده است نام ۲ شهروند و ۴ شرکت چینی و ۲ شرکت به ثبت رسیده در هنگ‌کنگ به چشم می‌خورد.

نماینده آمریکا در امور ایران: این ماه تحریم‌های جدیدی علیه تهران وضع می‌کنیم: «الیوت آبرامز»، نماینده دولت آمریکا در امور ایران گفته دولت کشورش این ماه تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال خواهد کرد. الیوت آبرامز گفت: «شاهد اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران در ماه جاری خواهید بود. این تحریم‌ها تا زمانی که ایران با ایالات متحده توافق کند پابرجا خواهند بود.»

بولتون: ترامپ به خوبی و خوشی از قدرت کنار نمی‌رود: بولتون که سپتامبر سال گذشته (شهریورماه ۹۸) از دولت ترامپ کنار رفت، در خصوص رفتار احتمالی ترامپ در صورت شکست در انتخابات ریاست جمهوری به سی‌ان‌ان گفت: «اجازه بدهید صریح صحبت کنم؛ اگر ترامپ شکست بخورد، با خوبی و خوشی کاخ سفید را ترک نخواهد کرد. باید اعتراف کنم که بسیار بعید می‌دانم او به این حد از بلوغ سیاسی رسیده باشد که در صورت شکست، راحت کنار برود.»

جریمه خارج شدن از قرنطینه ۲۰۰ هزار تومان؛ نزدن ماسک ۵۰ هزار تومان: رییس جمهوری با اعلام میزان و سازوکار اخذ جریمه از متخلفان بهداشتی، گفت: اگر فرد مبتلا به کرونا از قرنطینه خارج و تخلف کند، ۲۰۰ هزار تومان و کسی که در سطح جامعه ماسک نزند ۵۰ هزار تومان جریمه می‌شود. وی افزود: سازوکار و سامانه آن مشخص شده و وزارت بهداشت مسئول آن است. این تخلف باید به حسابی که وزارت بهداشت امروز اعلام می‌کند، واریز شود و اگر آن را واریز نکند از روش‌های دیگر گرفته می‌شود.

تلخ ترین روز کرونایی ایران: سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۳۳۷ بیمار دیگر مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان بیماری کووید۱۹ در کشور به ۳۰ هزار و ۷۱۲ نفر رسید و ۳۰ استان همچنان در وضعیت قرمز یا هشدار کرونا هستند. لاری ادامه داد: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند. استانهای هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

درخواست رئیس ستاد کرنای تهران برای منع سفر و اعمال جریمه در تعطیلات پایان هفته: دکتر علیرضا زالی، فرمانده مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به شاخص‌های بسیار فزاینده بیماری در استان تهران، ضمن تحلیل تفاوت‌ها و نکات تمایز پیک سوم اپیدمی نسبت به پیک‌های گذشته، گفت: امروز طی نامه‌ای به وزیر بهداشت درخواست کردیم تا برای تعطیلات تجمیع هفته آینده تدابیری در زمینه ایجاد مداخلات منعی برای سفر و ایجاد مکانیزم جرایم اعمال شود.

 

نظرات بینندگان