arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۰۷۶۰
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۰ - ۳۰ مهر ۱۳۹۹

علامت‌هایی که نشان می‌دهند سلامتی شما در خطر است (قسمت اول)

ترس‌های سلامتی به خصوص هنگامی که به طور غیر منتظره‌ای از راه برسند واقعاً ناراحت کننده هستند. به همین دلیل است که، هر زمان که تغییرات عمده‌ای در سلامتی جسمی خود مشاهده کردید، گرفتن نظر یک متخصص هوشمندانه است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ترس‌های سلامتی به خصوص هنگامی که به طور غیر منتظره‌ای از راه برسند واقعاً ناراحت کننده هستند. به همین دلیل است که، هر زمان که تغییرات عمده‌ای در سلامتی جسمی خود مشاهده کردید، گرفتن نظر یک متخصص هوشمندانه است.


به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب، برخی نشانه‌ها در بدن انسان‌ها وجود دارند که می‌توانند به آن‌ها درباره خطرات جدی هشدار دهند. توجه به این نشانه‌ها می‌تواند برای حف سلامتی بسیار مهم باشد:

 

کاهش وزن بدون دلیل

لاغر شدن بدون تغییر در رژیم غذایی یا شیوه زندگی می‌تواند نشانه نگران کننده‌ای باشد. کاهش وزن ناشناخته پنج کیلوگرمی (۱۰ پوند) یا بیشتر می‌تواند نشانه اولیه انواع خاصی از سرطان از جمله لوزالمعده، معده و ریه باشد. اگرچه برخی از نوسانات وزن طبیعی است، اما اگر این تغییر فیزیکی را مشاهده کنید، مهم است که با پزشک صحبت کنید.

 

درد و سفتی در کمر

نیازی به گفتن نیست که همه ما گاهی درد و رنج‌هایی را تجربه می‌کنیم. با این حال، اگر مدام درد و سفتی در ناحیه کمر دارید، ممکن است بخواهید به پزشک خود مراجعه کنید. این علامت می‌تواند نشانه‌ای از بیماری کرون باشد، یک بیماری مادام العمر که بر سیستم هضم شما تأثیر می‌گذارد، به این معنی که ملتهب می‌شود. البته، این علامت به تنهایی نشان دهنده ابتلا به بیماری نیست، اما همیشه ارزش دارد که به این مسئله نگاه کنید.

خستگی غیر قابل توضیح

احساس سستی و خستگی در طول روز می‌تواند نشانه یک بیماری زمینه‌ای باشد. به عنوان مثال، بین ۸۰ تا ۱۰۰ درصد افراد مبتلا به سرطان خستگی مربوط به سرطان را تجربه می‌کنند. دلایل زیادی می‌تواند برای خستگی شما وجود داشته باشد، از جمله کمبود ویتامین و برخی از عادات غلط زندگی.

سلامتی

خرناس
این ویژگی نه تنها باعث می‌شود که همسرتان شب بیدار بماند بلکه ممکن است نشانه یک مشکل عمیق‌تر باشد. بسیاری از افرادی که به طور مرتب خرخر می‌کنند، به بیماری آپنه انسداد در خواب (OSA) مبتلا هستند. اگر شما به طور معمول خروپف می‌کنید حرکت درست این است که با پزشک خود صحبت کنید.

 

پا‌های متورم
تورم غیر منتظره در ناحیه پای شما می‌تواند باعث نگرانی شود. اگر دلیل واضحی برای این تغییر بدنی وجود ندارد، باید به پزشک مراجعه کنید. تورم می‌تواند هنگامی رخ دهد که جریان خون در بدن شما کند شده باشد، که می‌تواند با بیماری قلبی مرتبط باشد.

نظرات بینندگان