arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۰۹۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۲۰ - ۳۰ مهر ۱۳۹۹

فرمانده ستاد کرونا: محدودیت‌هایی که هفته قبل وجود داشت، هفته آینده نیز تمدید می شود / اگر به دنبال اثربخشی باشیم، باید مداخلات جدی تری در نظر بگیریم

علیرضا زالی بعد از ظهر چهارشنبه در خصوص وضعیت کرونایی استان تهران گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته بالغ بر ۸۵۲ بیمار جدید به دلیل ابتلاء به کرونا در بیمارستان‌های تهران بستری شدند، که از این تعداد بیش از ۱۶۵ بیمار نیاز به بخش مراقبت‌های ویژه داشتند. فرمانده ستاد مقابله با کرونا استان تهران از تمدید محدودیت‌های گروه سه و چهار که هفته قبل نیز وجود داشت، برای هفته آینده خبر داد، اما آن را کافی ندانست و گفت: به نظر می‌رسد، اگر به دنبال اثربخشی باشیم، باید مداخلات جدی تری در نظر بگیریم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرمانده ستاد مقابله با کرونا استان تهران با بیان این که ۴۲درصد بیماران کرونایی بدحال کشور در تهران بستری هستند، خواستار اعمال مداخلات جدی تر کرونایی در این استان شد.

به گزارش مهر، علیرضا زالی بعد از ظهر چهارشنبه در خصوص وضعیت کرونایی استان تهران گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته بالغ بر ۸۵۲ بیمار جدید به دلیل ابتلاء به کرونا در بیمارستان‌های تهران بستری شدند، که از این تعداد بیش از ۱۶۵ بیمار نیاز به بخش مراقبت‌های ویژه داشتند.

وی گفت: متأسفانه امروز تعداد تخت‌های اشغال شده برای بیماران کرونایی در استان تهران از مرز شش هزار تخت گذشت، که یک هزار و ۷۰۰ تخت مربوط به بیمارانی است، که نیازمند مراقبت‌های ویژه هستند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا استان تهران ادامه داد: پیش بینی ما این است، که بیش از ۴۲ درصد بیماران کرونایی بدحال کشور در حال حاضر در تهران بستری هستند، که نسبت به تعداد افرادی که در بیمارستان بستری هستند، در ۲۴ ساعت گذشته ۷۰۰ بیمار مرخص شدند.

زالی از مراجعه شش هزار بیمار جدید کرونایی سرپایی به بخش درمانی دولتی استان تهران خبر داد و گفت: بالغ بر چهار هزار نفر نیز به مراکز بهداشتی ۱۶ ساعته و ۲۴ ساعته مراجعه کردند، که معمولاً این افراد از علائم خفیف‌تری برخوردارند، که مجموعاً ۱۰ هزار بیمار طی ۲۴ ساعت گذشته در بخش سرپایی بهداشت و درمان استان تهران مراجعه کردند، که بخش اعظمی از این افراد با توصیه‌های پزشکان معالج و به طور سرپایی مداوا شدند.

وی با بیان اینکه در زمان اپیدمی بنا بر بیماری رایج گذاشته می‌شود، گفت: به شهروندان عزیز عرض کنم، که با شروع علائم تنفسی، تب، به خصوص درد عضلانی اگر با تغییر وضعیت بویایی و چشایی با احساس خستگی، سر درد و… باشد، حتی نیاز به تست «پی. سی. آر» نیست و ضرورتی ندارد، لذا افرادی که علائم بالینی مذکور را دارند، نیز باید حتماً دو هفته قرنطینگی را رعایت کنند، به ویژه اینکه در تهران با حجم قابل توجه خوشه‌های خانوادگی مواجه هستیم، که در پیک اول و موج دوم کمتر با این پدیده مواجه بودیم.

زالی گفت: در حال حاضر بسیاری اوقات پدر و مادر خانواده همراه با فرزندانشان به ما مراجعه می‌کنند و وضعیت بالینی مخدوش تری نیز دارند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا استان تهران از تمدید محدودیت‌های گروه سه و چهار که هفته قبل نیز وجود داشت، برای هفته آینده خبر داد، اما آن را کافی ندانست و گفت: به نظر می‌رسد، اگر به دنبال اثربخشی باشیم، باید مداخلات جدی تری در نظر بگیریم.

نظرات بینندگان