arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۱۱۴۷
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۴ - ۰۲ آبان ۱۳۹۹

جمهوری آذربایجان: برخی مناطق و ارتفاعات مهم در قره باغ آزاد شدند / ارمنستان: ادعای باکو درباره بازپس گیری تمامی مناطق نوار مرزی ایران و آذربایجان صحت ندارد

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان، طی گزارشی از آزادسازی برخی مناطق و ارتفاعات مهم از کنترل نیروهای ارمنی در منطقه مورد مناقشه قره باغ خبر داد . در عین حال طرف ارمنی گزارش های مقام های نظامی جمهوری آذربایجان را در ارتباط با آزادی و بازپس گیری مناطق اشغالی، از جمله گزارش مقام های باکو درباره آزادسازی تمامی مناطق نوار مرزی ایران و جمهوری آذربایجان رد می کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان، طی گزارشی از آزادسازی برخی مناطق و ارتفاعات مهم از کنترل نیروهای ارمنی در منطقه مورد مناقشه قره باغ خبر داد .

بنا به این گزارش درگیری های شدید روز گذشته و بامداد امروز ( جمعه ) در محورهای " اقدره " ، " فضولی - هادروت – جبرایل " و " قوبادلی " در قره باغ ادامه یافت.

این گزارش می افزاید: بر اثر عملیات نظامی ارتش جمهوری آذربایجان نیرروهای ارمنی در محورهای " فضولی " ، " جبرایل " و " قوبادلی " متحمل شکست سنگین شده و در این محورها برخی مناطقه و ارتفاعات مهم آزاد شده است .

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان همچنین با اشاره به این که در تمامی خط مقدم جبهه خسارات جبران ناپذیر به زیرساختهای نظامی نیروهای ارمنی وارد شده است افزود : نیروهای ارمنی در حال حاضر با کمبود تجهیزات نظامی و مواد غذایی مواجه هستند.

در عین حال طرف ارمنی گزارش های مقام های نظامی جمهوری آذربایجان را در ارتباط با آزادی و بازپس گیری مناطق اشغالی، از جمله گزارش مقام های باکو درباره آزادسازی تمامی مناطق نوار مرزی ایران و جمهوری آذربایجان رد می کنند.

درگیری های نظامی نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان از ششم مهر ماه گذشته آغازشده و باکو آزادسازی در جریان این درگیریها برخی شهرستانها از جمله " فضولی " ، " خوجاوند " ، " جبرایل " و " زنگیلان " در منطقه مورد مناقشه قره باغ را اعلام کرد .

نظرات بینندگان