arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۱۲۳۹
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۹ - ۰۳ آبان ۱۳۹۹

انتقاد تلویحی کویت از مکرون: حمایت از اهانت به ادیان و پیامبران، نفرت، خشم و دشمنی را شعله ور می‌کند

وزارت امورخارجه کویت بامداد شنبه با هشدار و کنایه تلویحی به اظهارات "امانوئل مکرون" مبنی بر انتشار دوباره کاریکاتورهای موهن به پیامبر بزرگ اسلام (ص) افزود: ادامه حمایت از اهانت به ادیان و پیامبران، موجب شعله ور شدن نفرت، دشمنی وخشونت خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزارت امورخارجه کویت بامداد شنبه با هشدار و کنایه تلویحی به اظهارات "امانوئل مکرون" مبنی بر انتشار دوباره کاریکاتورهای موهن به پیامبر بزرگ اسلام (ص) افزود: ادامه حمایت از اهانت به ادیان و پیامبران، موجب شعله ور شدن نفرت، دشمنی وخشونت خواهد شد.

به گزارش ایرنا از صفحه توئیتری وزارت امورخارجه کویت اعلام کرد که هدف حمایت از این توهین‌ها صرف نظر از این که این اهانت به ادیان آسمانی یا پیامبر (ص ) از سوی مقام‌های سیاسی رسمی صورت گیرد، علاوه بر شعله ور کردن نفرت، دشمنی و خشونت، تلاش جامعه جهانی برای خشونت زدایی و گسترش تسامح و صلح میان ملت‌های جهان را تضعیف می‌کند.

کویت همچنین نسبت به ادامه حمایت از این گونه توهین‌ها و سیاست‌های تبعیض‌آمیز که اسلام را به تروریسم مربط می‌کند، هشدار داد و افزود که این گونه کارها در واقع تحریف واقعیت و زبان درازی به آموزش دین مبین اسلام است که مخالف با هرگونه تروریسم است، گذشته از آن سخن گفتن در جهت دفاع از اقدامات توهین‌آمیز به اسلام احساسات مسلمان در سراسر جهان را نیز خدشه‌دار می‌کند.

وزارت امورخارجه کویت همچنین اعلام کرد که حمایت کامل خود را از بیانیه سازمان همکاری اسلامی را اعلام می‌کند.

سازمان همکاری اسلامی که دفتر مرکزی آن در جده عربستان قرار دارد، جمعه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد که از اظهارات سیاسی رسمی برخی از مقامات فرانسه تعجب کرده، اظهاراتی که به روابط فرانسه با کشورهای اسلامی لطمه خواهد زد و احساسات خشونت ‌آمیز و نفرت‌پراکنی را افزایش می‌دهد.

سازمان همکاری اسلامی گفته است که به محکوم کردن توهین به پیامبران الهی چه در اسلام، چه در مسیحیت و چه در یهودیت ادامه خواهد داد.

پیش از این نیز برخی از فروشگاه‌ها و مراکز تجاری کویت در واکنش به اظهارات رییس جمهوری فرانسه با نصب پلاکاردهایی از آغاز تحریم کالاهای فرانسوی خبر داده ‌اند.

همچنین "مرزوق الغانم" رییس مجلس الامه کویت اقدام برخی از روزنامه‌های فرانسوی در انتشار کاریکاتور اهانت‌آمیز به حضرت محمد (ص) را محکوم کرد و از دولت کشورش خواست که اهانت‌های عمدی را که به ارکان دین مبین اسلام و مقدسات مسلمانان صورت می‌گیرد، محکوم کند.

مکرون اخیرا در اظهاراتی از روی خشم ، دور از عرف دیپلماتیک ، مبانی دموکراسی و احترام به ادیان اعلام کرده بود که فرانسه همچنان به انتشار کاریکاتورهای توهین آمیز علیه رسول گرامی اسلام (ص) ادامه خواهد داد، امری که با واکنش تند مسلمانان روبرو شده است.

نظرات بینندگان