arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۱۳۷۵
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۲۱ - ۰۳ آبان ۱۳۹۹

آنکارا: هدف از آزمایش «اس-۴۰۰» تامین امنیت شهروندان ترکیه است / همچنان به آزمایش سامانه‌های خریداری شده ادامه می دهیم

به دنبال آزمایش سامانه موشکی «اس-۴۰۰» توسط ترکیه و ابراز نگرانی آمریکا، یک مقام ارشد دولت ترکیه شنبه‌شب واکنش نشان داد. «شبنم اکتاپ» سخنگوی وزارت دفاع ترکیه در این زمینه گفت: «هدف ترکیه ناراحت کردن کسی نیست، بلکه اطمینان از امنیت شهروندان ترکیه‌ای است». وی در ادامه گفت که آزمایش اس-۴۰۰ بخشی از فرایند طبیعی از سوی ترکیه است و این سامانه روسی با سامانه ای دفاع هوایی ناتو ادغام نخواهند شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی وزارت دفاع ترکیه با جانبداری از آزمایش سامانه موشکی «اس-400»، آن را به هدف تامین امنیت شهروندان ترکیه‌ای خواند.

به گزارش فارس، به دنبال آزمایش سامانه موشکی «اس-۴۰۰» توسط ترکیه و ابراز نگرانی آمریکا، یک مقام ارشد دولت ترکیه شنبه‌شب واکنش نشان داد.

به نوشته «خبرگزاری فرانسه» «شبنم اکتاپ» سخنگوی وزارت دفاع ترکیه در این زمینه گفت: «هدف ترکیه ناراحت کردن کسی نیست، بلکه اطمینان از امنیت شهروندان ترکیه‌ای است».

وی در ادامه گفت که آزمایش اس-۴۰۰ بخشی از فرایند طبیعی از سوی ترکیه است و این سامانه روسی با سامانه ای دفاع هوایی ناتو ادغام نخواهند شد.

این در حالی است که «جاناتان هافمن» سخنگوی ارشد پنتاگون در پی انتشار گزارش‌هایی درباره احتمال آزمایش سامانه‌ اس-۴۰۰ توسط روسیه، ضمن محکوم کردن چنین اقدامی گفت: «ما مخالف اقدام ترکیه در خرید این سامانه هستیم و عمیقاً نگران گزارش‌هایی مبنی بر اقدام ترکیه در راه‌اندازی این سامانه هستیم. این سامانه‌ها نباید فعال شوند. چنین اقدامی پیامدهای خطرناکی برای روابط امنیتی به همراه خواهد داشت. (حضور) ترکیه قبلاً از برنامه اف-۳۵ به حالت تعلیق درآمده است و اس-۴۰۰ همچنان مانعی برای پیشرفت‌ها در دیگر حوزه‌های موجود در روابط دوجانبه (آمریکا و ترکیه) محسوب می‌شود.»

«حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه روز شنبه بار دیگر تأکید کرد که آنکارا به آزمایش و آماده‌سازی سامانه دفاع هوایی «اس-۴۰۰ روسیه» ادامه می‌دهد.

آکار ضمن ابراز آمادگی آنکارا برای استقرار سامانه‌های موشکی ضدهواپیمای اس-۴۰۰ روسیه گفت: «ما همچنان به آزمایش و آماده‌سازی سامانه‌های خریداری شده [اس-۴۰۰] طبق برنامه ادامه می‌دهیم.»

نظرات بینندگان