arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۱۳۹۰
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۲۳ - ۰۳ آبان ۱۳۹۹

نخست وزیر عراق: برای انتخابات سالم و عادلانه بسترسازی می‌کنیم / همچنان متعهد به اجرای انتخابات زودهنگام هستم

«مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق شنبه شب در پیامی تلویزیونی برای مردم عراق هدف اساسی دولت را بسترسازی برای برگزاری یک انتخابات سالم و عادلانه پارلمانی در عراق برشمرد و گفت که متعهد به اجرای انتخابات زودهنگام پارلمانی در ششم ژوئن سال آینده و سلامت برگزاری آن است و از همگان می خواهد تا برای این انتخابات آماده باشند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نخست وزیر عراق، هدف اساسی دولت خود را بسترسازی و تهیه مقدمات برای برگزاری یک انتخابات پارلمانی سالم و عادلانه در سال آینده خواند.

به گزارش ایرنا، «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق شنبه شب در پیامی تلویزیونی برای مردم عراق هدف اساسی دولت را بسترسازی برای برگزاری یک انتخابات سالم و عادلانه پارلمانی در عراق برشمرد و گفت که متعهد به اجرای انتخابات زودهنگام پارلمانی در ششم ژوئن سال آینده و سلامت برگزاری آن است و از همگان می خواهد تا برای این انتخابات آماده باشند.

وی همچنین به برنامه دولت خود اشاره کرد و گفت: ما اقدامات جدی را برای اجرای برنامه اصلاحات آغاز کرده ایم، این برنامه راه حل های طولانی مدت برای چالش های اقتصادی و تشویق کشاورزی و صنایع ملی و سرمایه گذاری تدوین کرده است.

نخست وزیر عراق در بخش دیگری از این پیام تلویزیونی گفت: «ما به آرامی و با دیپلماسی برای جمع آوری حمایت به منظور بازیابی وزن عراق و جایگاه بین المللی آن و عدم اجازه مجدد برای سوق یافتن به سمت درگیری به نیابت از دیگری یا حمله به دیگری اقدام کردیم».

وی همچنین اظهار داشت: ما پیشرفت زیادی از طریق گفت وگوی راهبردی با آمریکا برای تحکیم حاکمیت ملی داشتیم؛ همانطور که همین پیشرفت را از طریق گفت وگوی صریح با همسایگان و دوستانمان براساس قاعده «اول عراق» شاهد هستیم.

نظرات بینندگان