arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۱۷۰۸
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۰۶ آبان ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / برگزاری جشن در اوج کرونا در مشهد بدون اخذ مجوز! / آیا اظهارات بایدن در مورد فاصله گرفتن از نفت برای او گران تمام می‌شود؟ / بهبود وضعیت ترامپ در نظرسنجی‌های چند «ایالت خاکستری» / میزان فوت ناشی از کرونا در تهران نسبت به اردیبهشت، ۲۰ برابر شده‌

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / برگزاری جشن در اوج کرونا در مشهد بدون اخذ مجوز! / آیا اظهارات بایدن در مورد فاصله گرفتن از نفت برای او گران تمام می‌شود؟ / بهبود وضعیت ترامپ در نظرسنجی‌های چند «ایالت خاکستری» / میزان فوت ناشی از کرونا در تهران نسبت به اردیبهشت، ۲۰ برابر شده‌

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید

معاون استاندار: ۱۵ درصد از کارکنان دولتی استان تهران به کرونا مبتلا شده‌اند: عباس پاشا گفت: تاکنون ۱۵ درصد از کارکنان دولتی به کرونا مبتلا شده‌اند که بیشترین آمار در شهرستان‌های دماوند و ورامین است. معاون منابع انسانی استانداری تهران با تاکید بر اینکه دستورالعمل‌های بهداشتی در شهر تهران بهتر از سایر شهر‌های استان رعایت می‌شود، اظهار کرد: همین موضوع سبب شده که آمار مبتلایان در شهر تهران کمتر از سایر شهر‌های استان تهران باشد.

بهبود وضعیت ترامپ در نظرسنجی‌های چند «ایالت خاکستری»: روزنامه «یو‌اس‌ای‌تودی» گزارش داده متوسط عملکرد «دونالد ترامپ» در نظرسنجی‌های انجام‌شده در سطح کشوری بهبود یافته، به علاوه او از میان ۱۲ ایالت خاکستری در ۹ ایالت فاصله‌اش را با بایدن کم کرده، اگرچه نامزد حزب دموکرات در ۱۰ ایالت از این ۱۲ ایالت کماکان پیشتازی‌اش را حفظ کرده است. طبق این گزارش، متوسط حاشیه برتری جو بایدن در ۵ ایالت خاکستری تنها ۳ درصد یا اندکی بالاتر است، با این حال، سه ایالت حیاتی میشیگان، پنسیلوانیا و ویسکانسین که ترامپ در سال ۲۰۱۶ در آنها برنده شد، جزو این ۵ ایالت هستند.

آیا اظهارات بایدن در مورد فاصله گرفتن از نفت برای او گران تمام می‌شود؟: کمی بیش از یک هفته مانده به روز انتخابات، کمپین انتخاباتی ترامپ بر روی اظهارات جو بایدن درباره انرژی متمرکز شده است تا از این طریق بتواند حمایت بیشتری در ایالت‌هایی نظیر پنسیلوانیا کسب کند. آیا این استراتژی نتیجه خواهد داد؟ بر اساس نظرسنجی مشترک Politico و Morning Consult که بعد از آخرین مناظره ترامپ و بایدن انجام شد،57 درصد از رای دهندگان گفتند از توقف تدریجی صنعت نفت ایالات متحده و حرکت به سمت استفاده بیشتر از انرژی‌های تجدیدپذیر پشتیبانی می کنند.

میزان فوت ناشی از کرونا در تهران نسبت به اردیبهشت، ۲۰ برابر شده‌: میرلوحی عضو شورای شهر تهران از افزایش ۱۵ تا ۲۰ برابری فوتی‌های ناشی از کرونا در پایتخت در هفته‌های اخیر نسبت به اردیبهشت خبر داد و گفت: کارشناسان معتقدند که آلودگی هوا می‌تواند یکی از دلایل این موضوع باشد. او گفت: در حال حاضر تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا در پایتخت به ۱۵۰ و ۱۶۰ نفر رسیده و نسبت به اردیبهشت سال جاری که تعداد فوتی‌ها به دلیل کرونا حداکثر ۹ نفر بود ۱۵ تا ۲۰ برابر شده است.

بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت، توسط آمریکا تحریم شد: وزارت خزانه‌داری آمریکا چند شخص و نهاد ایرانی را به فهرست تحریم‌ها اضافه کرد و اطلاعات تحریمی مربوط به چند شرکت تحریم‌شده را به‌روزرسانی کرد. بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت ایران یکی از اشخاصی است که وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز او را در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.

برگزاری جشن در اوج کرونا در مشهد بدون اخذ مجوز!: جشنی با موضوع اعیاد ماه ربیع الاول با حضور چند هزار شرکت کننده امروز (دوشنبه) در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد برگزار شد که واکنش‌های متفاوتی از سوی مسوولان و مردم در پی داشت. با این حال، برخی مسئولان برگزارکننده می گویند برای این مراسم موافقت و «مجوز شفاهی» از مرکز بهداشت مشهد گرفته بودند. مسوولان فرمانداری مشهد اعلام کردند برای برگزاری این جشن مجوزی از این نهاد دریافت نشده است و سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان متولی و شورای هیات‌های مذهبی مشهد به عنوان برگزار کننده مجوزهای لازم را از مراجع بهداشتی مشهد دریافت کرده‌اند.

فوت ۳۳۷ بیمار کرونایی در شبانه روزگذشته در کشور: دکتر سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت در اعلام آخرین آمارهای کرونا در کشور، گفت: از دیروز تا امروز ۵ آبان ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۵۹۶۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۲۱۳۵ نفر از آنها بستری شدند. بر این اساس مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵۷۴ هزار و ۸۵۶ نفر رسید. وی افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۳۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۳۲ هزار و ۹۵۳ نفر رسید. سخنگوی وزارت بهداشت درباره وضعیت کرونا در استان‌ها نیز گفت: استان های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند.

برادر قاضی منصوری: هیچ‌ فیلمی که نشانگر خودکشی باشد، به ایران ارسال نشده: برادر قاضی منصوری گفت: هیچ گونه فیلمی که نشانگر خودکشی قاضی منصوری در هتل دوک رومانی باشد، به ایران ارسال نشده است. وی بیان کرد: بهتر است قوه قضاییه فیلم دوربین‌های مداربسته را بگیرد تا بخشی از واقعیت روشن شود.

بازداشت مامور متخلف در ماجرای مرگ جوان مشهدی: دادستان نظامی خراسان رضوی گفت: مأمور متخلف در ماجرای مشهد با قرار بازپرس دادسرای نظامی بازداشت شد. بنابراین گزارش، از دو مأمور دیگر کلانتری هم که مقتول را به کلانتری منتقل کرده‌اند تحقیق شده است و از شهود و مطلعان نیز تحقیقات در حال انجام است و فردا هم ادامه دارد.

نظرات بینندگان