arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۲۰۱۹
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۸ - ۰۷ آبان ۱۳۹۹

معاون وزیر بهداشت: مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند / با تداوم این روند شاهد وضعیت بدتری خواهیم بود

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، گفت: با تداوم این روند شاهد وضعیت بدتری خواهیم بود. جان‌بابایی تاکید کرد: اگر در مراکز تجمعی کارگر یا در ادارات کارمندی علامت‌دار است، سریع معرفی ‌و در صورت مثبت بودن تست، بلافاصله جدا شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، گفت: با تداوم این روند شاهد وضعیت بدتری خواهیم بود.

به گزارش تسنیم از بیرجند، قاسم جان بابایی عصر امروز در نشست ستاد دانشگاهی کرونا ویروس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند درباره وضعیت کرونا در خراسان جنوبی با بیان اینکه عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جانب مردم، سبب روند رو به رشد بیماری در استان شده است اظهار داشت: در صورت افزایش بار بیماری، با مشکل جدی مواجه خواهیم شد.

وی با تاکید بر اینکه خراسان جنوبی دارای یک افزایش روند رو به صعود موارد بستری، بیماران بدحال و فوتی‌ها‌ست تصریح کرد: در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جانب مردم‌، شاهد وضعیت بدتری خواهیم بود.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به زمان فصل برداشت محصول زرشک و زعفران در خراسان جنوبی یاد آورشد: باید ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی، از سلامتی کارگران اطمینان حاصل شود تا دارای کوچک‌ترین علامتی نباشند.

جان‌بابایی تاکید کرد: اگر در مراکز تجمعی کارگر یا در ادارات کارمندی علامت‌دار است، سریع معرفی ‌و در صورت مثبت بودن تست، بلافاصله جدا شود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، هماهنگی‌ها و زیر‌ساخت‌های خیلی خوبی فراهم شده و در بیمارستان‌ها جای هیچ نگرانی هم از نظر تامین اکسیژن و هم از نظر تخت‌های خالی نیست تصریح کرد: در صورت افزایش بار بیماری، با مشکل جدی مواجه خواهیم شد.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکیبا بیان اینکه وزارت بهداشت ‌برای تامین منابع مالی، اقدام لازم را انجام خواهد داد، گفت:‌ به زودی منابع مالی به استان اختصاص می‌یابد و در صورت افزایش بیماری، تخت‌های ویژه بیشتری نیز اضافه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: انتظار داشتیم ‌خراسان جنوبی به عنوان پهناور‌ترین استان ایران‌ کمترین میزان آلودگی را داشته باشد، اما متاسفانه به خاطر عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، این روند رو به افزایش است بنابراین از مرد می‌خواهیم ‌برای از بین بردن این بیماری از تجمعات خانوادگی و برگزاری مراسم‌های غیر‌ضرور خودداری و استفاده از ماسک را جدی بگیرند.

جان بابایی با بیان اینکه شهر بیرجند بسیار آلوده است و فقط با رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم، این پیک را می توانیم کنترل کنیم اظهار کرد: اگر مردم همکاری کنند، شاید تا دو هفته دیگر بتوانیم شاهد کاهش بار بیماری در بیرجند و سایر شهرستان های خراسان جنوبی باشیم.

نظرات بینندگان