arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۲۲۹۱
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۹ - ۰۹ آبان ۱۳۹۹

نگرانی مقامات امنیتی تل آویو از حجم معامله اف-35 با امارات / رسانه اسرائیلی: این مقامات برآورد کرده بودند که امارات ۲۵ تا ۳۰ جنگنده اف-۳۵ از آمریکا خریداری کند

منابع امنیتی اسرائیل، امروز (جمعه)، از حجم معامله فروش جنگنده‌های اف-۳۵ به امارات ابراز نگرانی کردند. به گزارش پایگاه اسرائیلی«آی۲۴»، مقامات امنیتی تل آویو برآورد کرده بودند که امارات ۲۵ تا ۳۰ جنگنده اف-۳۵ از آمریکا خریداری کند؛ اما پس از اعلام واشنگتن مبنی بر فروش ۵۰ جنگنده به امارات، این مسئله باعث نگرانی مقامات اسرائیلی شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مقامات امنیتی اسرائیل با ابراز نگرانی از معامله فروش جنگنده‌های اف-35 به امارات، اظهارداشتند که انتظار فروش 50 جنگنده به ابوظبی را نداشتند.

به گزارش فارس، منابع امنیتی رژیم صهیونیستی، امروز (جمعه)، از حجم معامله فروش جنگنده‌های اف-۳۵ به امارات ابراز نگرانی کردند.

شامگاه روز گذشته،کاخ سفید به کنگره اطلاع داده قصد دارد ۵۰ فروند جنگنده اف-۳۵ ساخت شرکت «لاکهید مارتین» را به امارات متحده عربی بفروشد.

به گزارش پایگاه صهیونیستی «آی۲۴»، مقامات امنیتی این رژیم برآورد کرده بودند که امارات ۲۵ تا ۳۰ جنگنده اف-۳۵ از آمریکا خریداری کند؛ اما پس از اعلام واشنگتن مبنی بر فروش ۵۰ جنگنده به امارات، این مسئله باعث نگرانی مقامات رژیم صهیونیستی شده است.

آی۲۴ به نقل از چند مقام امنیتی رژیم صهیونیستی گزارش داد که حجم معامله تنها باعث نگرانی تل‌آویو نشده است بلکه تاریخ تولید و تحویل جنگنده‌ها نیز برای آنها از اهمیت برخوردار است.

طبق این گزارش، تل‌آویو برآورد کرده بوده که امارات اولین جنگنده‌ اف-۳۵ را همچون لهستان و سنگاپور در سال ۲۰۲۴ دریافت کند؛ اما اکنون بیم آن دارد که ابوظبی جنگنده‌ها را زودتر و در سال جاری دریافت کند.

برخی منابع امنیتی حجم معامله را نگران‌کننده توصیف کرده‌اند و در عین حال، گفته‌اند که بیم آن می‌رود، اطلاعاتی به بیرون درز پیدا کند؛ اما این امکان وجود دارد که از لابی «اسرائیلی-آمریکایی» در واشنگتن برای تضمین معامله در بلندمدت استفاده شود.

رژیم صهیونیستی، پیشتر، برای خرید جنگنده‌های اف-۳۵ با آمریکا توافقی امضا کرده است که مطابق با آن قرار است ۵۰ جنگنده اف-۳۵ از این کشور دریافت کند. تل‌آویو تاکنون ۲۴ جنگنده دریافت کرده و قرار است هر ساله ۶ جنگنده از آمریکا تحویل بگیرد تا توافق تکمیل شود.

منابع خبری، روز گذشته، گزارش داده بودند که «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا برای دیدار با همتای صهیونیست خود پس از دیدار با «عبدالله دوم» شاه اردن وارد فلسطین اشغالی شده است که طبق گفته منابع صهیونیستی این دیدار در راستای تضمین آنچه برتری نظامی تل‌آویو خوانده شده، صورت گرفته است.

نظرات بینندگان