arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۲۵۱۴
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۲۲ - ۱۰ آبان ۱۳۹۹

علامت‌هایی که نشان می‌دهند سلامتی شما در خطر است (قسمت چهارم)

ترس‌های سلامتی به خصوص هنگامی که به طور غیر منتظره‌ای از راه برسند واقعاً ناراحت کننده هستند. به همین دلیل است که، هر زمان که تغییرات عمده‌ای در سلامتی جسمی خود مشاهده کردید، گرفتن نظر یک متخصص هوشمندانه است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ترس‌های سلامتی به خصوص هنگامی که به طور غیر منتظره‌ای از راه برسند واقعاً ناراحت کننده هستند. به همین دلیل است که، هر زمان که تغییرات عمده‌ای در سلامتی جسمی خود مشاهده کردید، گرفتن نظر یک متخصص هوشمندانه است.


به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب، برخی نشانه‌ها در بدن انسان‌ها وجود دارند که می‌توانند به آن‌ها درباره خطرات جدی هشدار دهند. توجه به این نشانه‌ها می‌تواند برای حفظ سلامتی بسیار مهم باشد:

گردن درد

درد گردن یا فک
در حالی که علامت اصلی حملات قلبی ناراحتی در ناحیه قفسه سینه است، اما شما باید از درد در سایر مناطق بدن خود آگاه باشید. انجمن قلب آمریکا خاطرنشان کرده است که افرادی که دچار حمله قلبی می‌شوند ممکن است دچار درد کمر، گردن، فک یا معده شوند. هنگامی که متوجه هر ترکیبی از این علائم هشدار دهنده شدید، باید سریعاً به دنبال کمک پزشکی باشید.

بویایی

مشکلات بویایی

بسیاری از ما هنگام سرما خوردگی یا انسداد بینی دچار مشکل بویایی می‌شویم. اگر وقتی مشکلی در بینی ندارید بوی برخی از غذا‌ها را متوجه نمی‌شوید، می‌تواند نگران کننده باشد. این مسئله یکی از علائم هشدار دهنده اولیه بیماری پارکینسون است. با پزشک خود در مورد مشکل صحبت کنید و از او مشاوره بگیرید.

امور روزمره

دشواری در انجام کار‌های روزمره

این که به طور ناگهانی برای انجام کار‌های آشنا مانند یادآوری قوانین یک بازی یا تهیه فهرست خرید دچار مشکل شده باشید، می‌تواند نشانه‌ای خطرناک باشد. علاوه بر این، می‌تواند هشدار دهنده بیماری آلزایمر باشد. از آنجا که این بیماری، وضعیت حافظه، تفکر و منطق شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد، ممکن است هنگام انجام کار‌های روزمره شما را مختل کند. در صورت مشاهده این مشکل، ارزش دارد با یک متخصص صحبت کرده و علت آن را بیابید.

صدا

صدای ملایم یا پایین

اگر تن صدای شما از حالت عادی فاصله گرفته و ضعیف‌تر شده است و یا دچار لرزش صدا شده اید ممکن است نشانه‌های اولیه یا یکی از علائم هشدار دهنده بیماری پارکینسون باشد. ممکن است متوجه نشوید که آرامتر از حد معمول صحبت می‌کنید و به اشتباه فکر کنید دیگران برای شنیدن صدای شما مشکل دارند. البته، این تغییر نیز می‌تواند دلایل پزشکی دیگری داشته باشد.

درد عضلانی

گرفتگی عضلات

مطمئناً گرفتگی عضلات وقتی اخیرا ورزش کرده اید طبیعی است، اما اگر بدون دلایل منطقی دچار درد و گرفتگی می‌شوید، ممکن است لازم باشد که مشکل را بررسی کنید. این علامت می‌تواند نشانه‌ای از بیماری مزمن کلیه باشد. علائم دیگر شامل سردرد، از دست دادن تنفس، نیاز به دفع ادرار زیاد و کاهش وزن غیرقابل توجیه است و باید در این مورد با پزشک صحبت کنید.

نظرات بینندگان