arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۲۵۲۸
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۱۱ آبان ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / تعداد آرای زودهنگام در آمریکا از ۹۰ میلیون رأی گذشت / بایدن: زمان آن رسیده که ترامپ چمدانش را ببندد و به خانه برود / شورای نگهبان باز هم طرح مالیات بر خانه‌های خالی را رد کرد / جو بایدن: اگر فلوریدا هم آبی شود کار ترامپ تمام است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / تعداد آرای زودهنگام در آمریکا از ۹۰ میلیون رأی گذشت / بایدن: زمان آن رسیده که ترامپ چمدانش را ببندد و به خانه برود / شورای نگهبان باز هم طرح مالیات بر خانه‌های خالی را رد کرد / جو بایدن: اگر فلوریدا هم آبی شود کار ترامپ تمام است

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید

بایدن: زمان آن رسیده که ترامپ چمدانش را ببندد و به خانه برود: «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا روز سه‌شنبه در سخنانی بار دیگر «دونالد ترامپ» را آماج حملات خود قرار داد. وی که در شهر فلینت ایالت میشیگان صحبت می‌کرد، افزود: «طی سه روز، ما می‌توانیم به این ریاست جمهوری که باعث تفرقه ملت ما شده و در حمایت از مردم شکست خورده و در شعله‌های تنفر دمیده پایان دهیم.» بایدن اضافه کرد: «زمان آن فرا رسیده که دونالد ترامپ چمدان خود را ببندد و به خانه خود برود.»

جو بایدن: اگر فلوریدا هم آبی شود کار ترامپ تمام است: اسپوتنیک نوشت: «جو بایدن» رقیب دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ امریکا در کارزار انتخاباتی در کالج بروارد گفت که در صورت آبی شدن ایالت فلوریدا کار تمام می‎شود. بایدن در کارزار انتخاباتی کالج بروارد همچنین از سیاست‌های دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در عدم مهار شیوع ویروس کرونا و مسایلی از قبیل نژادپرستی به شدت انتقاد کرد.

تعداد آرای زودهنگام در آمریکا از ۹۰ میلیون رأی گذشت: رسانه‌های آمریکایی از افزایش تعداد آرای زودهنگام انتخابات ریاست جمهوری این کشور به بیش از ۹۰ میلیون رأی در فاصله سه روز مانده به انتخابات خبر دادند. اخذ بیش از ۹۰ میلیون رأی زودهنگام در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در حالی رقم خورده است که در انتخابات سال ۲۰۱۶ که به پیروزی دونالد ترامپ انجامید، در مجموع ۱۳۶.۵ میلیون نفر در انتخابات شرکت کرده بودند. به عبارت دیگر آمار شرکت‌کنندگان در فرآیند رأی‌گیری زودهنگام انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اکنون به حدود دوسوم کل شرکت‌کنندگان در انتخابات قبلی رسیده است.

نخست وزیر پاکستان:‌ جنگ مستقیم میان تهران و ریاض «فاجعه بشری» خواهد بود: نخست وزیر پاکستان در گفت‌وگویی به دیدگاه جوامع غربی نسبت به کشورهای مسلمان پس از انقلاب اسلامی ایران و تلاش پاکستان برای میانجی‌گری میان ایران و عربستان اشاره کرد. عمران خان در پاسخ به این سوال که آیا احتمال دارد جنگی مستقیم میان عربستان و ایران رخ دهد، گفت: یک فاجعه خواهد بود. برای تمام کشورهای دنیا به ویژه کشورهای ضعیف ویران کننده خواهد بود و قیمت نفت به شدت بالا خواهد رفت.

دلار وارد کانال ۲۶ هزار تومانی شد: قیمت دلار ظهر دیروز در صرافی‌های بانکی باز هم کاهش یافته و وارد کانال ۲۶ هزار تومانی شد. هم اکنون قیمت در این صرافی‌ها ۲۶۸۷۰ تومان است.

شون کانری، بازیگر مشهور هالیوود در ۹۰ سالگی درگذشت: شون کانری، هنرپیشه‌ای که در نقش جیمز باند ایفای نقش کرد در ۹۰ سالگی درگذشت. این بازیگر اسکاتلندی یکی از بازیگران نقش محبوب جیمزباند بود و فیلم‌هایی که او در این نقش بازی کرد، جزو مجموعه فیلم های پرفروش جیمزباند بود.

شناسایی ۷۸۲۰ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور: دکتر سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت در این باره گفت: از دیروز تا امروز ۱۰ آبان و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۷۸۲۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۲۴۱۷ نفر از آنها بستری شدند. به گفته وی، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۸۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۳۴ هزار و ۸۶۴ نفر رسید. لاری درباره وضعیت کرونا در استان‌ها گفت: استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت "قرمز" قرار دارند.

شورای نگهبان باز هم طرح مالیات بر خانه‌های خالی را رد کرد: صدیف بدری، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از ایراد مجدد شورای نگهبان به طرح مالیات بر خانه‌های خالی خبر داد و گفت: شورای نگهبان برای دومین بار به طرح اخذ مالیات از خانه‌های خالی ایراد گرفت. وی در خاتمه سخنانش بیان کرد: قرار است این طرح پس از رفع ایرادات در کمیسیون اقتصادی به صحن مجلس ارسال شده و مجددا مورد بررسی وکلای ملت قرار گیرد و پس از آن به شورای نگهبان ارسال شود.

 

نظرات بینندگان