arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۳۱۵۹
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۵ - ۱۵ آبان ۱۳۹۹
محمدجواد حق‌شناس در گفت‌وگو با «انتخاب»:

طرح یک فوریتی مجلس درباره تحریم‌ها مبتنی بر واقعیات کشور و جهان نیست / تصمیمات نمایندگان بعضا از روی احساسات و سلیقه گرفته می شود/ مجلس هنوز به پختگی و متانت مطلوب نرسیده

یک عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در واکنش به طرح یک فوریت مجلس برای لغو تحریم‌ها، گفت: من تصور می‌کنم که طرح اخیر نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی خیلی مبتنی بر واقعیت امروز جامعه، کشور و مسائل روز بین‌الملل نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در واکنش به طرح یک فوریت مجلس برای لغو تحریم‌ها، گفت: من تصور می‌کنم که طرح اخیر نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی خیلی مبتنی بر واقعیت امروز جامعه، کشور و مسائل روز بین‌الملل نیست.

محمدجواد حق‌شناس در گفت‌وگو با «انتخاب» و درباره طرح یک فوریت نمایندگان مجلس برای لغو تحریم‌ها، گفت: من به دوستان در مجلس شورای اسلامی توصیه می‌کنم که اگر یک نقشه راهی را در نظر می‌گیرد، راهکار اجرای آن را هم لحاظ کنید و در عین حال توجه داشته باشید که اگر آن راهکار به نتیجه نرسید بتوان از یک نقشه راه دومی استفاده کرد تا در نهایت هدف اصلی یعنی منافع و مصالح ملی و مردم تامین شود.

این عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی ضمن طرح این پرسش که اگر طرح جدید مجلس مصوب شد ولی در ادامه به دلایل مختلف داخلی و خارجی به نتیجه نرسید مجلس چه راهکاری برای حل مشکلات داخلی و بین‌المللی کشور دارد، گفت: من تصور می‌کنم که طرح اخیر نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی خیلی مبتنی بر واقعیت امروز جامعه، کشور و مسائل روز بین‌الملل نیست.

این عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه دولت نقش مهمی در بحث برجام برعهده داشت، تصریح کرد: بهتر بود که نمایندگان مجلس قبل از ارایه چنین طرحی با مسئولان دولتی و مشخصا مسئولان وزارت امورخارجه جلسات و نشست‌های مشترکی برگزار کرده و از نظرات و تجربیات ایشان برای این طرح استفاده می‌کردند. همچنین برای چنین طرح‌های لازم است که تمام جوانب کار اعم از مسائل روز جامعه، کشور و جهان در نظر گرفته شود.

حق‌شناس با انتقاد از رویه بررسی طرح‌ها در مجلس یازدهم شورای اسلامی، تاکید کرد: روندی که تاکنون در مجلس طی شده چنین تصوری را ایجاد می‌کند که دوستان در همین مدت کوتاه 6 ماهه، کمی پرشتاب پیش می‌روند و بعضا دیده می‌شود که تصمیمات آنان بیشتر برگفته از احساسات و سلایق آنان است تا اینکه بخواهد برگرفته از شرایط واقعی روز کشور باشد.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس می‌بایست در طرح چنین موضوعاتی که تاثیرگذاری فراگیری بر کشور در عرصه داخلی و خارجی دارد، محتاطانه و دقیق رفتار و تصمیم‌گیری کنند، گفت: رفتار مجلس در همین مدت کوتاه چنین نشان داده که هنوز مجلس به پختگی لازم و متانت مطلوب نرسیده است که این می‌تواند آسیب‌هایی را به همراه داشته باشد. بنابراین نیاز است که برای بهبود سطح کیفی مجلس، نمایندگان بیشتر از نظر کارشناسان و خبرگان در تصمیم‌گیری‌ها استفاده کنند.

این فعال رسانه‌ای افزود: نقش چهره‌های برجسته و کارشناس در مجلس می‌تواند به این رویه کمک کند تا در ادامه مجلس تصمیمات هوشمندانه ودقیقی در موضوعات مختلف اتخاذ کند تا در نهایت منافع و مصالح ملی تامین شود.

نظرات بینندگان