arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۴۱۳۲
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۲۱ آبان ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / دونالد ترامپ در توئیتر از پیروزی در انتخابات خبر داد / سازمان‌جهانی‌بهداشت: امیدواریم واکسن کرونا تا پایان سال به تولید برسد / پومپئو: انتقال قدرت انجام می‌شود اما به دولت بعدی ترامپ / بایدن با کدام سیاستمداران ایرانی تماس و دیدار داشته است؟ / سقوط دانش‌آموز از کوه به خاطر شبکه شاد؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / دونالد ترامپ در توئیتر از پیروزی در انتخابات خبر داد / سازمان‌جهانی‌بهداشت: امیدواریم واکسن کرونا تا پایان سال به تولید برسد / پومپئو: انتقال قدرت انجام می‌شود اما به دولت بعدی ترامپ / بایدن با کدام سیاستمداران ایرانی تماس و دیدار داشته است؟ / سقوط دانش‌آموز از کوه به خاطر شبکه شاد؟

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید

بایدن با کدام سیاستمداران ایرانی تماس و دیدار داشته است؟: حمیدرضا آصفی، سخنگوی پیشین وزارت خارجه معتقد است در برابر جابه جایی قدرت در کاخ سفید نه باید ذوق زده شویم و نه دچار افراط و تفریط بلکه باید متناسب با اتفاق افتاده سیاست و تاکتیک خود را با این رویداد تنظیم کنیم. وی گفت: آقای بایدن با ایرانی‌ها تماس‌های زیادی داشته. از قبل از حضور آقای دکتر کمال خرازی در نیویورک یعنی زمان آقای نژادحسینیان این تماس‌ها شروع شد و تا دوره آقای ظریف استمرار یافت. یعنی آقای بایدن با سفرای ایران در سازمان ملل ملاقات‌های زیادی داشت که البته با مجوزهای موردی از سوی مقامات ارشد نظام صورت می‌گرفت.

سقوط دانش‌آموز از کوه به خاطر شبکه شاد؟: برخی سایت‌ها و کانال‌های خبری امروز خبری را منتشر کردند که دانش آموز اهل روستای نوغاب حاجی آباد قاین برای دسترسی به اینترنت و پیگیری دروس از برنامه شاد مجبور به صعود به بالای کوه شده و در راه برگشت سقوط کرده است. مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در رابطه با سقوط این دانش آموز از کوه گفت: با توجه به فصل برداشت زعفران، این دانش‌آموز به همراه خانواده برای چیدن گل زعفران به روستای رومشتیک رفته و به بالای تپه صعود کرده بود که این اتفاق افتاده است.

سخنگوی قوه قضاییه: ۱۵۷ محکوم امنیتی آزاد شدند: سخنگوی قوه قضاییه با بیان این‌که با پیشنهاد رییس قوه قضاییه و موافقت رهبری، ۳۷۸۰ نفر از محکومان مشمول عفو و تخفیف مجازات شده‌اند، گفت: از این تعداد ۲۳۰۱ نفر از زندانیان آزاد شده که در زمره آنها ۱۵۷ نفر محکوم امنیتی بوده و اتهام تبلیغ علیه نظام اجتماع و تبانی و شرکت در اغتشاشات را داشتند.

احتمال توزیع واکسن کرونا تا پایان ماه نوامبر: مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی در آمریکا گفت: این احتمال وجود دارد که دوزهایی از واکسن کروناویروس تا پایان ماه نوامبر (ماه جاری میلادی) در دسترس قرار گیرد.

پومپئو: انتقال قدرت انجام می‌شود اما به دولت بعدی ترامپ: «مایک پومپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا دیروز سه‌شنبه در پاسخ به سئوالی درباره روند انتقال قدرت به «جو بایدن»، نامزد حزب دموکرات در انتخابات آمریکا اظهارنظر کرد. وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به سئوالی درباره اینکه آیا وزارت خارجه با تیم انتقال قدرت جو بایدن در تماس است گفت: «قدرت با آرامش به دولت دوم ترامپ منتقل خواهد شد.»

سازمان‌جهانی‌بهداشت: امیدواریم واکسن کرونا تا پایان سال به تولید برسد: «تدروس آدهانوم» مدیر سازمان جهانی بهداشت ابراز امیدواری کرد که واکسن ویروس کرونا تا پایان سال جاری میلادی (دی ماه) به مرحله تولید برسد. مدیر سازمان جهانی بهداشت با امیدوارکننده توصیف کردن واکسن فایزر گفت که انتظار دارد نتیجه بخش بودن واکسن‌های بیشتری مورد تایید قرار بگیرد.

جو بایدن: عدم اعتراف دولت ترامپ به شکست چیزی را عوض نمی‌کند: در حالی که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا هنوز از پذیرش نتایج انتخابات آمریکا خودداری می‌کند، «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات روز سه‌شنبه گفت که روند انتقال ریاست جمهوری به خوبی در حال انجام است. بایدن اضافه کرد که عدم پذیرش پیروزی ما در انتخابات توسط دولت کنونی، چیزی را درباره اقدامات ما تغییر نمی‌دهد و ما روند انتقال قدرت را آغاز کردیم.

کاخ سفید: سازمان های دولتی نباید با بایدن همکاری کنند: رسانه های آمریکا روز سه شنبه نوشتند که کاخ سفید در راستای افزایش تنش در پی تعیین برنده انتخابات سوم نوامبر (۱۳ آبان)، به سازمان های دولتی این کشور دستور داده است از همکاری با گروه انتقال قدرت جو بایدن رئیس جمهوری منتخب، خودداری کنند. روزنامه نیویورک تایمز هم در این باره نوشته است که در صورت ادامه خودداری دولت ترامپ از پذیرش شکست در انتخابات، بایدن ممکن است از چند امتیاز قابل توجه مانند دسترسی به اطلاعات مهم در باره امنیت ملی محروم شود.

دونالد ترامپ در توئیتر از پیروزی در انتخابات خبر داد!: دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در دو پیام که در توئیتر منتشر کرده از پیروزی خود خبر داده است. او نوشته: ما در حال پیشرفت بزرگی هستیم؛ نتایج (انتخابات) از هفته آینده مشخص می‌شود. عظمت را به آمریکا برگردانیم. او در پیام جداگانه‌ای همچنین نوشته: ما پیروز خواهیم شد. این پیامهای ترامپ در حالی منتشر شده که جو بایدن با پیروزی در انتخابات اخیر آمریکا به عنوان رئیس جمهوری منتخب اعلام شده و بسیاری از رهبران جهان پیروزی او را در انتخابات تبریک گفته‌اند.

بایدن و مکرون درباره برنامه هسته‌ای ایران گفت‌وگو کردند: «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه و «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات آمریکا دیروز سه‌شنبه در تماسی تلفنی درباره موضوعات مختلف از جمله برنامه هسته‌ای ایران گفت‌وگو کردند. بایدن همچنین آمادگی خود برای همکاری مشترک درباره چالش جهانی از جمله امنیت و توسعه در آفریقا، درگیری‌ها در اوکراین و سوریه و برنامه هسته‌ای ایران اعلام کرد.

۴۵۳ فوتی جدید کرونا در کشور: دکتر سیماسادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۲۰ آبان ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۰ هزار و ۳۳۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۸۸ نفر از آنها بستری شدند.  لاری افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۵۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۳۹ هزار و ۲۰۲ نفر رسید. به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند.

ستاد انتخاباتی ترامپ: شواهدی از تقلب در «ویسکانسین» یافته ایم‌ که می‌تواند به پیروزی ما منجر شود: یکی از اعضای ستاد انتخاباتی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شده که داده‌های مربوط به رأی‌گیری در شهر میلواکی ایالت ویسکانسین، اقدام غیر‌قانونی دموکرات‌ها در این شهر را نشان می‌دهد. این عضو از ستاد ترامپ که خواسته نامش فاش نشود، در مصاحبه‌ با وبگاه «واشنگتن اگزمینر» ادعا کرده که رأی‌هایی که در این شهر به نفع «جو بایدن»، نامزد دموکرات انتخابات شمارش شده‌اند قانونی موسوم به «قانون بِنفورد» را نقض کرده است.

 

نظرات بینندگان