arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۴۲۸۲
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۲۲ آبان ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / رکوردشکنی کرونا در کشور ادامه دارد / آژانس اتمی: ذخائر اورانیوم غنی‌شده ایران ۱۲ برابر محدودیت برجامی است / رأی پرونده "روح‌الله زم" صادر شد / دکتر داود فیرحی، پژوهشگر «اندیشه سیاسی در اسلام» به دلیل ابتلا به کرونا درگذشت / احتمال تجدید نظر درمورد لوایح FATF بعد از بازگشت آمریکا به برجام

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / رکوردشکنی کرونا در کشور ادامه دارد / آژانس اتمی: ذخائر اورانیوم غنی‌شده ایران ۱۲ برابر محدودیت برجامی است رأی پرونده

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید

دکتر داود فیرحی، پژوهشگر «اندیشه سیاسی در اسلام» به دلیل ابتلا به کرونا درگذشت: «داود فیرحی» استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران و پژوهشگر حوزه اندیشه سیاسی بر اثر کرونا درگذشت. رساله کارشناسی ارشد وی با عنوان «اندیشه سیاسی شیعه در دوره قاجاریه» بود. رساله دکترای وی هم «دانش، قدرت و مشروعیت در اسلام» نام داشت که با الهام از روش‌شناسی فوکو و هرمنوتیک گادامر تنظیم شد. فیرحی مؤلف ۱۰ کتاب و همچنین دارای حدود ۶۰ مقاله منتشر شده در مجلات و کنفرانس‌های علمی در حیطه اندیشه سیاسی اسلام است.

استاندار تهران: من موافق تعطیلی ۲ هفته‌ای تهران هستم: محسن بندپی گفت: موضوع تعطیلی ۲ هفته‌ای تهران تاکنون در صحن ستاد ملی مقابله با کرونا بررسی نشده است، اما من با این موضوع موافق هستم

مینو محرز: حداقل یک هفته تعطیلی کامل برای کنترل کرونا ضروری است: عضو کمیته ملی مقابله با کرونا گفت: یک هفته تعطیلی برای کنترل کرونا ضروریست، ممکن است، عده‌ای بیکار شوند اما هزینه‌های بستری و مرگ مردم بر اثر کرونا نیز کم نیست، دولت می تواند بخشی از این هزینه را برای جبران خسارات اقتصادی هزینه کند تا از شرایط بحرانی عبور کنیم.

احتمال تجدید نظر درمورد لوایح FATF بعد از بازگشت آمریکا به برجام: نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی درباره سرانجام FATF و پالرمو، گفت: اگر تحریم‌ها برداشته شد و موانعی به خاطر این دو موضوع پیش روی ایران قرار دارد، مشخص شد، آن زمان ممکن است ضمن حفظ استقلال و شان کشور و با شروطی که مجلس پیشتر برای آنها گذاشت، می‌توان اصلاحاتی را در این 2 موضوع در نظر گرفت. البته همه این موارد باید در مجمع بررسی شود و اعضا بر اساس مصالح ملی تصمیم گیری کنند.

رئیس دیوان عالی کشور: رأی پرونده "روح‌الله زم" صادر شد: حجت‌الاسلام احمد مرتضوی‌مقدم، رئیس دیوان عالی امشب در جمع خبرنگاران درباره پرونده روح‌الله زم اظهار داشت: رأی این پرونده در دیوان عالی کشور هم صادر شده که سخنگوی قوه قضاییه جزئیات آن را اعلام می‌کند.

خروج قاضی مقیسه و غضنفرآبادی از دادگاه انقلاب: مهدی کشت دار، مدیرعامل خبرگزاری قوه قضاییه اعلام کرد که قاضی محمد مقیسه به دیوان عالی کشور منتقل شده. به این ترتیب، رفتن او از دادگاه انقلاب رسما تایید شد. امروز همچنین قاضی غضنفرآبادی از سمت ریاست دادگاه انقلاب تهران کنار رفت و جای او را قاضی زرگر گرفت.

آژانس اتمی: ذخائر اورانیوم غنی‌شده ایران ۱۲ برابر محدودیت برجامی است: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارشی امروز چهارشنبه اعلام کرد میزان ذخائر اورانیوم غنی‌شده ایران ۱۲ برابر محدودیت اعلام‌شده در توافق هسته‌ای برجام است. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در این گزارش فصلی که برای اعضای شورای حکام ارسال شده ادعا کرده میزان ذخائر اورانیوم غنی‌شده ایران به ۲۴۴۳ کیلوگرم افزایش یافته است.

رکوردشکنی کرونا در کشور ادامه دارد: دکتر سیماسادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۲۱ آبان ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۱ هزار و ۷۸۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۳۳۹ نفر از آنها بستری شدند. لاری افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۶۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۳۹ هزار و ۶۶۴ نفر رسید. سخنگوی وزارت بهداشت افزود: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند.

ایالت جورجیای آمریکا آرای انتخابات را به طور کامل بازشماری می‌کند: مسؤول ارشد ایالت جورجیا اعلام کرد، این ایالت تمام برگه‌های رای ماخوذه در انتخابات ریاست‌جمهوری در سوم نوامبر را بازشماری خواهد کرد. برد رافنسپرگر نماینده این ایالت گفت: به لحاظ شمارش باید کل آرا بازشماری دستی شوند. ما به زودی این شمارش را آغاز می‌کنیم.

واشنگتن‌پست: ترامپ ممکن است اطلاعات حساس امنیتی را از رده محرمانه خارج کند: «دیوید ایگناتیوس»، خبرنگار مشهور و ستون‌نویس روزنامه «واشنگتن‌پست» در گزارشی مختصر به شرح آنچه «جدال‌های پشت‌پرده برای مهار خطر دونالد ترامپ» خوانده پرداخته است. ایگناتیوس در این یادداشت که چهارشنبه در واشنگتن‌پست منتشرشده می‌نویسد مقام‌های ارشد نظامی و اطلاعاتی دولت ترامپ قویاً او را از علنی کردن اطلاعاتی درباره روسیه که می‌تواند به افشاسازی روش‌های گردآوری اطلاعات منجر شود منع کرده اند. مشاوران ترامپ به او گفته‌اند این مسئله همچنین خشم شدید متحدان کلیدی آمریکا را به همراه خواهد داشت.

عدم تمایل میت رامنی برای فعالیت در کابینه بایدن: میت رامنی سناتور جمهوریخواه ایالت یوتا سه شنبه در اظهاراتی در جمع خبرنگاران هرگونه احتمال همکاری با کابینه جو بایدن را رد کرده است. رامنی گفت: من در برنامه تیم بایدن برای فعالیت در کابینه قرار ندارم و هیچ پست و موقعیتی را نیز قبول نخواهم کرد. من هیچ برنامه ای ندارم تا بخشی از دولت بایدن باشم. می خواهم در این دوره به عنوان سناتور فعالیت کنم و کسی چه می داند شاید یک دوره دیگر نیز به ایالت بزرگ مان خدمت کنم.

 

نظرات بینندگان