arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۴۷۰۱
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۲۵ آبان ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / سخنگوی کاخ سفید: ترامپ در مراسم تحلیف خودش شرکت خواهد کرد نه بایدن / جزئیات محدودیت‌‌های جدید کرونایی در ۱۰۰ شهر کشور / طغیان ترامپ علیه فرماندار نیویورک با عدم تحویل واکسن کرونا / مشاور ارشد اوباما: سیاست تحریم حداکثری علیه ایران در دولت بایدن پایان می‌یابد / اولین شناسنامه فرزند حاصل ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی صادر و تحویل شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / سخنگوی کاخ سفید: ترامپ در مراسم تحلیف خودش شرکت خواهد کرد نه بایدن / جزئیات محدودیت‌‌های جدید کرونایی در ۱۰۰ شهر کشور / طغیان ترامپ علیه فرماندار نیویورک با عدم تحویل واکسن کرونا / مشاور ارشد اوباما: سیاست تحریم حداکثری علیه ایران در دولت بایدن پایان می‌یابد / اولین شناسنامه فرزند حاصل ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی صادر و تحویل شد

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید

سخنگوی کاخ سفید: ترامپ در مراسم تحلیف خودش شرکت خواهد کرد نه بایدن: دستیار ارشد ترامپ حضور رئیس جمهور فعلی آمریکا در مراسم تحلیف جو بایدن را تکذیب کرد. وی در مصاحبه با فاکس نیوز افزود: ترامپ بر این باور است که خودش برای دور دوم رئیس جمهور آمریکا خواهد بود و در مراسم تحلیف خودش شرکت خواهد کرد.

اولین شناسنامه فرزند حاصل ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی صادر و تحویل شد: منصور حاجی، مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران گفت: به استناد قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی، مصوبه سال ۱۳۹۸ مجلس شورای اسلامی ایران، نخستین شناسنامه ایرانی برای فرزندان مادر ایرانی مزدوج با اتباع خارجی در کشور توسط این اداره کل صادر و تحویل شد.

مشاور ارشد اوباما: سیاست تحریم حداکثری علیه ایران در دولت بایدن پایان می‌یابد: رابرت مالی،  مشاور ارشد باراک اوباما رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در گفت‌وگویی به چالشهای روابط آمریکا و ایران در زمان روی کار بودن دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا پرداخت.

ترامپ: به نیویورک فعلا واکسن نمی‌دهیم: دونالد ترامپ گفت، تا آوریل سال آتی میلادی واکسن کرونا در دسترس همه مردم قرار می‌گیرد البته بجز ایالت نیویورک آن هم به دلایل سیاسی چون فرماندارش گفته فکر نمی‌کند این از نظر سیاسی "خوب" باشد. این اظهارات واکنش انتقادآمیز فرماندار دموکرات آن ایالت را برانگیخت.

جزئیات محدودیت‌‌های جدید کرونایی در ۱۰۰ شهر کشور: دکتر علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا جزئیات محدودیت‌‌های جدید کرونایی از یکم آذر ماه بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا را تشریح کرد. رئیسی با بیان این‌که هرگاه رعایت پروتکل‌ها دچار اختلال می‌شود و تجمعات و سفرها شکل می‌گیرد میزان ورودی بیمارستان‌ها افزایش می‌یابد، گفت: سه هفته پیش ابتدا در 43 شهرستان و سپس در 46 شهرستان محدودیت‌های جدیدی را اعمال کردیم که بسیار کارساز بودند و به همین دلیل امروز، طرح جامعی آماده شد و مورد بررسی قرار گرفت که یک طرح پویاست و بر اساس شاخص‌‌های وزارت بهداشت که بر اساس بار بیماری و میزان بستری بیماران است، سه سطح هشدار تعریف کردیم؛ سطح هشدار 3 شهرهای فرمز، سطح هشدار 2 شهرهای نارنجی و سطح هشدار یک شهرهای زرد کشور هستند. وی ادامه داد: محدودیت بعدی، در ارتباط با ترددهاست؛ محدودیت در تردد مربوط به مناطق قرمز و نارنجی است، خودروهای بومی این شهرستان‌ها نمی‌توانند از شهر خود خارج شوند و بالعکس.

تکذیب ادعای مرگ یک زندانی به دلیل شکنجه در خرم‌ آباد: دادستان مرکز استان لرستان گفت: ادعای فوت یکی از زندانیان خرم‌آباد به دلیل شکنجه کذب است. شاهون وند تاکید کرد: پرونده این زندانی تحت عنوان فوت مشکوک به قتل، در دستور کار قرار گرفت و طبق تحقیقات انجام شده هویت افرادی که این زندانی با آن‌ها درگیر شده محرز و تحقیقات توسط بازپرس در حال انجام است.

ایندیپندنت: وکیل شخصی ترامپ مسئول رسیدگی به تمامی شکایات انتخاباتی او شد: رودی جولیانی» دوست نزدیک و وکیل شخصی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا مسئول رسیدگی به تمامی پرونده‌های شکایات انتخاباتی او شد. به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، جولیانی در کنار رسیدگی به تمامی این پرونده‌ها، مدیریت راهبرد ارتباطی پیرامون شکایات انتخاباتی در ایالات مختلف را بر عهده خواهد داشت.

فوت ۴۵۲ نفر کرونایی در کشور: دکتر سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت روز شنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۴ آبان ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۱ هزار و ۲۰۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و دو هزار و ۵۰۹ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷۴۹ هزار و ۵۲۵ نفر رسید. لاری افزود: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند و استانهای هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

اعتراض ترامپ به تاییدآرا در ایالت جورجیا: آنها می‌دانستند که قصد تقلب دارند: «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در پیامی در توییتر مدعی شد که اقدام مقامات ایالت جورجیا امکان بررسی و تطبیق امضای آرا با پاکت‌های پستی را غیرممکن کرده است. وی در این پیام توییتری نوشت: «تایید آرا توسط "برایان کمپ" فرماندار ایالت جورجیا،‌امکان کنترل و تطبیق امضای آرا و پاکت‌های پستی و غیره را ناممکن کرده است. آنها می‌دانستند که قصد تقلب دارند. امضای واقعی باید آشکار شود.»

نظرات بینندگان